Gå til innhold

Ekkelt med felles vaskeri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg har nettopp flyttet inn i en blokk hvor beboere bruker felles vaskeri. Det synes hun ingenting om fordi hun er redd for å bli smittet av naboer. 

Bruker dere felles vaskeri? 

Anonymkode: 03837...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Synes også det er ekkelt. Særlig når jeg vet hvor grisete folk er. Feks å vaske tøybleiene sine i vaskemaskinen, og lignende. 

Anonymkode: 04549...3d0

• Liker 2
Skrevet

Det er ingen der nede som henger der så lenge at man ikke bare kan vente utenfor døra til den andre personen har satt på maskina og gått. 

Anonymkode: 389fb...f79

• Liker 2
Skrevet

Brukte det en gang da jeg bodde i blokk. Den andre gangen jeg skulle vaske der, fant jeg en brukt sprøyte i vaskemaskinen.

Dagen etter dro jeg og kjøpte egen vaskemaskin.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Synes også det er ekkelt. Særlig når jeg vet hvor grisete folk er. Feks å vaske tøybleiene sine i vaskemaskinen, og lignende. 

Da tar du bare den første vasken din som kokvask. 

Anonymkode: 389fb...f79

• Liker 3
Skrevet

ja, det er upraktisk og irriterende når folk vasker med pulver- det setter skjolder på klærne
Men hva er hun redd for å bli smittet av..? Korona dør i såpe. 

Anonymkode: a59e1...a80

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så hva gjør du? 

Skrevet
Honey Dew skrev (18 minutter siden):

Brukte det en gang da jeg bodde i blokk. Den andre gangen jeg skulle vaske der, fant jeg en brukt sprøyte i vaskemaskinen.

😮😮😮

• Liker 1
Skrevet

Har stort sett alltid brukt fellesvaskeri, både på studenthus og senere i borettslag. Aldri opplevd det som problematisk.

Anonymkode: 1192f...da8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

ja, det er upraktisk og irriterende når folk vasker med pulver- det setter skjolder på klærne

Hepatitt? Noen hudsykdommer? 

Se på en kommentar over, om sprøyte....

Skrevet

Jeg pleier å vaske boksene mine etter en tur med høyrehånden ved å bruke vårt felles vaskeri.

Anonymkode: b2348...62e

Skrevet

Jammen bra dere alle er født i verdens rikeste land, dere ville ikke overlevd EB uke sør for Malta.

Anonymkode: 5afdc...b20

• Liker 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hepatitt? Noen hudsykdommer? 

Se på en kommentar over, om sprøyte....

Nei, felles vaskemaskin er ikke en smittekilde til hepatitt eller andre sykdommer. Denne redselen bunner i uvitenhet omkring sykdommer samt hysteri. 

• Liker 15
Skrevet

Har både gode og dårlige erfaringer med dette.

Den ene plassen var styret og felleskapet generelt sett nesten ikke-eksisterende, vaskelista og reglene ble ikke fulgt. Det var i tillegg et svært gammelt bygg med jordgulv(!) i kjelleren. Da er det morsomt når noen stopper din vask og slenger den på gulvet. Jeg brukte vaskeriet i nærheten istedet.

Den andre plassen var styret svært flinke, (nesten) alle gjorde rent etter seg og holdt seg til tiden. Det var 3 maskiner og 2 tørketromler, pluss tørkerom med mekanisk lufting. Der var det greit å vaske klær.

Så det kommer an på fasiliteter og generelt miljøet i sameiet. 

Anonymkode: 5f526...4f4

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke det er så ille, har ikke hatt noe problem, men siden ingen vasker maskinen, pleier jeg å ta ansvaret for å rense og vaske den av og til. Fleste vennene mine som bor i student boliger må det samme, så er ikke så uvanlig. Bruker den maks 2 ganger i uken, så blir litt dumt å kjøpe egen føler jeg.

Anonymkode: 86394...2e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir det skjolder på tøyet av pulver, har man enten for mye pulver eller kort program. Jeg bruker alltid pulver, ingen skjolder. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ei venninne av meg har nettopp flyttet inn i en blokk hvor beboere bruker felles vaskeri. Det synes hun ingenting om fordi hun er redd for å bli smittet av naboer. 

Bruker dere felles vaskeri? 

Jeg pleier å ta vaskemaskinen på tom maskin og 90 grader når jeg kommer over disse maskinene. Som en liten gest.

har jo sett hvor lave temperaturer mange vasker på, da trengs det 90 i blant. 

Anonymkode: f435a...a5b

• Liker 1
Skrevet
Just now, Nerine_ said:

Blir det skjolder på tøyet av pulver, har man enten for mye pulver eller kort program. Jeg bruker alltid pulver, ingen skjolder. 

ser den, men det er litt utfordrende å oppdra et helt borettslag omkring dette 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, felles vaskemaskin er ikke en smittekilde til hepatitt eller andre sykdommer. Denne redselen bunner i uvitenhet omkring sykdommer samt hysteri. 

Hvorfor? Ikke alle vasker på 70-90 grader. 

Vasker du på 30-40, kan du sikkert få et eller annet 

Skrevet
Honey Dew skrev (31 minutter siden):

Hvor var det? Oslo? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...