Gå til innhold

Hakking/tunisisk hekling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som holder på med det? Har begynt å prøve litt. Virker som det kan bli litt tykkere enn strikking, stemmer det?

Anonymkode: 301c2...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker tunisisk hekling. ❤️ Jo, det er tykkere enn strikking. Blir på en måte ''ribbet'' på baksiden om du hakker strikkemasker. Du bruker også en mye tykkere nål enn garnet tilsier, så det sier seg jo selv at det også gjør at det blir tykkere.

Hva holder du på med nå da? Synes det er så gøy at det kommer mer og mer oppskrifter (på engelsk ihvertfall) med tunisisk hekling. :nigo: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^Belle^^ skrev (7 minutter siden):

Jeg elsker tunisisk hekling. ❤️ Jo, det er tykkere enn strikking. Blir på en måte ''ribbet'' på baksiden om du hakker strikkemasker. Du bruker også en mye tykkere nål enn garnet tilsier, så det sier seg jo selv at det også gjør at det blir tykkere.

Hva holder du på med nå da? Synes det er så gøy at det kommer mer og mer oppskrifter (på engelsk ihvertfall) med tunisisk hekling. :nigo: 

Hva heter det på engelsk? Hva søker du på? 

Anonymkode: 3b484...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva heter det på engelsk? Hva søker du på? 

Anonymkode: 3b484...f2b

Det heter tunisian crochet. Ravelry har mange fine oppskrifter. Da sorterer du etter ''crochet techniques'' og ''tunisian/afghan crochet''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^Belle^^ skrev (9 timer siden):

Har begynt med dette: 

Etter som jeg skjønner er det en variant av hakking. Hadde bare vanlig heklenål så da ble det dette som ikke krever mange masker på nåla samtidig. Dessuten likte jeg resultatet :)

Hva holder du på med nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har begynt med dette: 

Etter som jeg skjønner er det en variant av hakking. Hadde bare vanlig heklenål så da ble det dette som ikke krever mange masker på nåla samtidig. Dessuten likte jeg resultatet :)

Hva holder du på med nå?

Så gøy! Jeg har ikke prøvd entrelac før selv, men det er en god start når du kan bruke vanlig heklenål til det. :Nikke:

Jeg holder ikke på med noe spesielt akkurat nå, men lager stort sett klær og tilbehør. Favoritten er denne, laget med Du Store Alpakka Pus og Viking Bris:

Tunisian_05_small2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^^Belle^^ skrev (10 timer siden):

Så gøy! Jeg har ikke prøvd entrelac før selv, men det er en god start når du kan bruke vanlig heklenål til det. :Nikke:

Jeg holder ikke på med noe spesielt akkurat nå, men lager stort sett klær og tilbehør. Favoritten er denne, laget med Du Store Alpakka Pus og Viking Bris:

Tunisian_05_small2.JPG

Den var fin! Må nok lage litt småprosjekter først for treningen sin skyld før jeg går løs på noe slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...