AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Del Skrevet 20. desember 2020 Hva er det med disse navnene som gjør at folk velger de til barna sine? Anonymkode: f0833...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Del Skrevet 20. desember 2020 Ragna er jo et fint navn, da. Anonymkode: 6ebaa...2c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Del Skrevet 20. desember 2020 De syns vel det er fine navn. Jeg syns Ragna er pent. Vil ikke bruke det selv, men er likevel fint. Jeg syns det er greit at ikke alle heter det samme. Det er positivt at vi har forskjellig smak på navn, selv om du kanskje syns at enkelte av folks navnevalg er helt utenkelig å navngi et barn. Anonymkode: 34f76...8d7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Del Skrevet 20. desember 2020 Noen har kansje en bestemor eller en annen slektning som het/heter det og de ønsker å føre navnet videre eller de rett og slett synes navnene er fine. De var populære en gang i tiden på samme måte som Olivia og William er det nå. Mange av de gamle navnene er finere enn de som brukes i dag synes jeg fordi nymotens navn er utenlandsk inspirert og derfor ikke passer med norsk kultur. Men hver sin smak og forandring er en naturlig del av tilværelsen. Anonymkode: 953ef...247 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er det med disse navnene som gjør at folk velger de til barna sine? Anonymkode: f0833...e80 Forferdelige navn. Anonymkode: d0b36...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Del Skrevet 20. desember 2020 Jeg kjenner ei lita jente som heter Ragna. Anonymkode: c2161...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. desember 2020 #7 Del Skrevet 20. desember 2020 Oppkalling etter oldemor, sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Del Skrevet 20. desember 2020 Jeg synes Ragna er kult 😊 Min datter har en venninne som heter det, de er 18. De andre liker jeg ikke. Anonymkode: a1236...cf1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Del Skrevet 20. desember 2020 Ragna er vel oppadgående nå. De to andre navnene kommer også igjen. Bare vent. Anonymkode: 08e45...ec8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #10 Del Skrevet 21. desember 2020 Jeg liker alle tre navnene. Ragna har jo også vært populært i et par år allerede. Synes at det særlig det siste året har skjedd en tydelig dreining mot at eldre, norske navn blir populære, og folk i enda større grad enn tidligere synes de utenlandske latinske navnene fremstår som harry. Anonymkode: cf44a...0ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #11 Del Skrevet 21. desember 2020 Ragna er vel fint nok. I samme gaten som Selma, Alma, Agnes og slike retro-navn. Reidun/Reidunn er helt ok, litt kjedelig og gammeldags men ingenting å henge seg opp i. Rønnaug, derimot... Kjenner et menneske med det navnet, og hun er gjennomført fæl, så mulig jeg er farget av det. Men det er virkelig på topp 5-listen min over grusomme navn. Anonymkode: 52d57...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå