Gå til innhold

Volvo XC40 eller volvo XC90?

Hengebuksvinet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er en betydelig størrelsesforskjell på de modellene. Selv hadde jeg klart valgt xc90 av de to, men det er en svær (og nydelig) bil.

Anonymkode: 30405...d57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to er som natt og dag. Den ene er minste SUV i sin klasse og den andre den største. 

gå til en forhandler å se på de, og prøvekjør de helst. 

stor forskjell på pris, ikke minst. 

Hva er dere ute etter og hva trenger dere?

Anonymkode: 162d6...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker den minste, mannen mener vi trenger den største. Men... Mest bruk i sentrum, med en del trange parkeringer. Men sikkert fin å ha på hytta, 90'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du mener XC60 eller XC90 ? 

eller XC40 og XC60? 

henger ikke helt på grep med XC40 eller XC90 da de er i hver sin ende av skalaen 😅🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, har dere barn? 
For hovedsaklig bykjøring hadde jeg defitnivt valgt XC40 ja.. 

vi har XC90, men kjører MYE og vi har 3 små barn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, XC60 er en fornuftig bil og et godt valg. XC90 er nesten litt ekstrem - den er svær, tung, dyr og blant det beste du kan kjøpe. Bilanmeldere har sammenliknet interiøret med Range Rover. Folk som kjøper slikt nytt pleier vel ikke akkurat å ha kvaler med å velge. :P

Anonymkode: 1f663...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig. 

Det var tydeligvis 60 eller 90 som var på mannens liste. Får ta oss en runde og se på dem i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor størrelsesforskjell på disse også, begge er fine biler.

Plassbehovet deres bør være avgjørende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Pappi said:

Det er stor størrelsesforskjell på disse også, begge er fine biler.

Plassbehovet deres bør være avgjørende her.

Og størrelsen på garasjen... Den er jo nesten 5 meter lang... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er på vår andre XC60 nå. Utrolig fornøyd. Prøvde XC90 også, men synes ikke den lå like bra på veien. Den gynget liksom mer, men mulig vi hadde den i feil modus. Dessuten ville vi ikke fått plass til XC90 i garasjen og jeg er ikke komfortabel med å kjøre så stor bil. Et annet poeng er at vi har smale parkeringsplasser på jobb begge to. Har en e-golf i tillegg som er super til jobbkjøring.

Anonymkode: 7c815...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns xc60 er litt liten, men nå er jeg vant til store biler med god plass. Tenk litt over hva dere er vant til, og hva dere eventuelt har savnet av plass med den dere har nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SS skrev (På 19.12.2020 den 22.55):

Har lite peiling på bil, men har en mann som er blitt helt låst til ideen om ny bil. 

Håper det ikke er snakk om NY som fabrikkny bil? Du skal være ganske blåst i toppen for å i det heletatt vurdere å kjøpe ny fossilbil i 2020. Hvis du på død og liv skal ha dyr, utdatert teknologi så kjøp i det minste noe brukt.

Anonymkode: 3598c...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper det ikke er snakk om NY som fabrikkny bil? Du skal være ganske blåst i toppen for å i det heletatt vurdere å kjøpe ny fossilbil i 2020. Hvis du på død og liv skal ha dyr, utdatert teknologi så kjøp i det minste noe brukt.

Blåst i toppen faktisk. Mange av oss har faktisk tenkt å kjøre fossilbil i mange år til, og syns den teknologien fungerer helt utmerket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS skrev (2 timer siden):

Takk for tips. Har outlander  phev nå. Blir 90'en mye større?

Ja, XC90 er en god deal større faktisk. Og hvis du sammenlikner direkte, er Mitsubishien en antikk traktor. Personlig er jeg usikker på om Volvoen er verdt den doble prisen, og vel så det, men forskjellen er svært tydelig. 

@Nerine_, diesel- og elbiltroll har plaget dette forumet i åresvis, ikke mat dem. Bare ignorér idiotiske utsagn som det overfor. 

Anonymkode: 1f663...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2020 den 22.17):

Ingen som kjøper slike biler i dag. Enig at da bør dere kjøpe brukt og prute mye. Nesten umulig å selge diesel og bensinbiler i dag 

Anonymkode: f0a9e...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...