Gå til innhold

IBS, tips og triks

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Saph skrev (21 minutter siden):

Appen Noba er veldig hjelpsom. 

Jøss, en norsk FODMAP app, så genialt! 👍

Anonymkode: 1178c...b56

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Et tillegg til dette. 

Dette kan enkelt behandles også. En antibiotikakur for å drepe enterobakteriene og nullstille tarmfloraen, samt kjøre inntak av Mutaflor Escherichia coli strain Nissle 1917 og et supplement med Bifidobakterier så har du fylt magen med gode bakterier som gjør at tarmfloraen opprettholdes på normalnivå. Med riktig kosthold derifra så er problemet løst. 

Men jeg vedder på at ingen har hørt om Mutaflor, som faktisk er en godkjent reseptbelagt behandling for IBS! 

Jeg har prøvd å få dette til gjennom flere leger, men ingen av dem har vært villige til å skrive resept på dette fordi dem kjenner ikke til Mutaflor selv engang, og lar meg ikke få det selv om jeg har sagt at jeg tar det på eget ansvar. Så her går jeg, dag ut og år inn med samme problemer fordi helsesektoren er blottet for kompetanse på område. 

Anonymkode: 0f39e...015

Ikke bra. Leger bør være oppdatert og nyskjerrige og ønske å hjelpe folk. Det er tydeligvis mye legene ikke har kompetanse om..

Anonymkode: 90d5c...6e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Forskning skriver faktisk 90-95% av seretoninnivået. Så der slo jeg av for en kjenning. 

Er det ikke litt rart at helsevesenet pøser på med antidepressiva for å kontrollere seretoninnivået i kroppen, uten å tenke at magen/bakteriekulturen i tarmen kan være skylden, når magen/tarmen står for 90-95% regulering av seretoninnivå i kroppen? 

Og hvor mange har ikke blitt frisk fra depresjon og angst ved å legge om kostholdet også? 

Anonymkode: 0f39e...015

Jo, legene virker tafatte og lite nyskjerrig. Det er jo så innlysende selv for en pasient. Blir ikke klok på de. Handler om penger og økonomi, tenker jeg.. 

Anonymkode: 90d5c...6e4

Skrevet
Saph skrev (4 timer siden):

Appen Noba er veldig hjelpsom. 

Enig, selv om ikke alle matvarer er oppdatert. Ifølge den norske lavfodmap fb gruppen, er det monash sin app som er "bibelen", og det er den vi skal forholde oss til, men den tar for seg hver enkelt råvare og australsk mat og ikke norske matvarer.

Det blir for komplisert for meg altså. Sress nok å gå rundt på extra og scanne matvarerslik som med noba appen. 

Anonymkode: 7ce34...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...