Gå til innhold

Kviser eller noe annet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

I over 1,5 år har jeg hatt et lite hudproblem (se bilder) på begge kinnene. Jeg tenkte først at dette var kviser, men etterhvert har jeg begynt å forstå at de ikke er typiske kviser i så fall. De «vokser» ikke opp fra huden. De er for det meste helt flate. De blir heller aldri modne eller har puss i seg. Det er mer som røde flekker på huden. Blir jeg f.eks litt mer røslig i huden ved trening, blir det mindre tydelig. Rensekremer hjelper ikke. Det blir ikke bedre og det blir ikke verre verken med eller uten rens. De klør ikke og gjør ikke vondt. Jeg lurer derfor noen vet noe om hvorvidt dette er kviser eller ikke? Og hvis ikke, hva kan det være?

Det er heller ikke arr i og med at jeg ikke har hatt kviser i dette området tidligere.

Jeg føler ikke det påvirker meg i stor grad i hverdagen, men tror det vil plage meg mer og mer etterhvert som jeg blir eldre (jeg er 21 år).

Det ser litt verre og litt rødere ut i virkeligheten enn det gjør på bildene.

Setter pris på all hjelp.

4B987A2F-81C7-4CF2-87BF-418D423525FF.jpeg

35AD0770-6F6B-40E8-B94D-7F0E906188A2.jpeg

87D9520D-AC62-44FE-90F6-33CAC2574CDD.jpeg

0437A7FE-DC02-4BBC-96CB-0EDDE4F64535.jpeg

Anonymkode: b5e74...b26

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har du lest om Malessezia? Kanskje du finner ut at noe der stemmer.

Les de første  paragrafene her og se om du kan relatere til noe der. Isåfall, les videre. Det er MYE å lese, men interessant, spesielt om du relaterer.

https://simpleskincarescience.com/pityrosporum-folliculitis-treatment-malassezia-cure/

Anonymkode: 0924d...a77

Tusen takk. Tror dette kan stemme. Passer godt det med at det også finnes på ryggen.

Anonymkode: b5e74...b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...