Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 (endret) I dag har jeg fått tilbud om konsulentstilling i 10 mnd, det er et prosjekt på Snøhvit som ligger på Melkøya utenfor Hammerfest. Det er rotasjon så man jobber 14 dager på og 14 av. Vi familien på 4 bor på vestlandet og jeg må da pendle. Min mann er åpen for forslaget, men så mye mer har vi ikke fått snakket sammen enda Det må vi gjøre i kveld. Men jeg føler for å lufte det litt her også, det er det fine med Kg Vi har to barn en som skal begynne i 2ndre klasse og en som starter i første klasse og 14 dager vekke fra de er jo litt, men til gjengjeld får jeg jo 14 dager hjemme med de etter skoletid. De har fullplasss på sfo, så det er ikke noe problem når jeg er borte, svigers bor også rett borti gaten og de kan evt gå dit etter sfo om far må jobbe litt ekstra en dag. Posetive: Bra lønn, ungene får mer alenetid med en far som til nå har jobbet alt for mye og kan trappe ned litt, ungne får en roligere periode når jeg er hjemme, trenger ikke stresse til sfo hver morgen og være der til slutt. Negative: Jeg mister litt av hverdagen til ungene, far får en mer stresset hverdag når jeg er vekke. Jeg får ikke fri i høytiden, hvis det er i min rotasjon osv. Lurer på: Klarer han dette alene? Hvordan vil ungene takle det? Hva vil familien rundt oss si, vil de stille opp hvis vi trenger hjelp? Klarer jeg å være vekke fra ungene i 14 dager om gangen? Mye annet også som surrer rundt, men det var dette jeg klarte å få ned på papiret. Endret 9. august 2005 av Remyline
Betcy Skrevet 11. august 2005 #2 Skrevet 11. august 2005 Dette hadde jeg garantert gått for!! Det er jo en utrolig mulighet for deg. Dessuten har du en mann som støtter deg! Heldig er du! Når det gjelder dine tanker om ungene, så skjønner jeg godt at du synes 14 dager er lenge om gangen. Det du da må ha i bakhodet, er at du har fått tilbud om en prosjektstillig som da selvfølgelig er tidsbegrenset. 10 mnd går fort, og den tiden du mister når du er borte, får du tatt igjen i fulle monn når du er hjemme og har FRI 14 dager i strekk!! Selvfølgelig er det viktig at du snakker igjennom dette med din mann, barn og resten av familien som vil bli involvert. Selv om jeg ikke kjenner din mann, så regner jeg med at dette er noe han kommer til å takle. Du hadde ikke vurdert dette i det heletatt hvis han var en udugelig pappa! Go for it!!
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #3 Skrevet 11. august 2005 Bare en liten historie fra en mann jeg snakket med en gang. Han hadde da nesten voksne barn og mente at noe av grunnen til at han hadde et så godt forhold til dem var at han hadde vært alene med dem ett år da de var små. Da hadde moren studert i annen by og var hjemme i helgene. Mener han sa noe om at han da fikk være "nr 1" og det var det som gjorde at ungene knyttet seg sterkere til han. Husker grunnen bare delvis, men er sikker på at han påsto dette med det godt forholdet. Jeg som jobber i byggebransjen blei veldig nysgjerrig på hva slags jobb du fikk på Snøhvit...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå