Gå til innhold

Sommerskuta 2021


NordicViking

Anbefalte innlegg

Bærekraft og miljø står sentralt når NRK sommeren 2021 heiser seil og drar til sjøs. Med skoleskipet 'Statsraad Lehmkuhl' som base blir det seilas fra nord til sør gjennom seks uker, minutt for minutt. Startskuddet går i uke 27 i begynnelsen av juli. (NRK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg har søkt som mannskap på Sommerskuta. 
Er det noen andre som har søkt og fått svar ? 
Er mange om beinet, men det er alltid kjekt å få et svar :)))

Anonymkode: f9d6c...e32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 18.21):

Jeg har søkt som mannskap på Sommerskuta. 
Er det noen andre som har søkt og fått svar ? 
Er mange om beinet, men det er alltid kjekt å få et svar :)))

Anonymkode: f9d6c...e32

 

Fikk du være med på Sommerskuta?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at NRK sender minutt for minutt, men har de også et forkortet program der man kan se litt av livet og arbeidet ombord i skuten?

Anonymkode: 0a194...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et kjedelig program. *Gjesp*

Anonymkode: 777d5...214

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser at NRK sender minutt for minutt, men har de også et forkortet program der man kan se litt av livet og arbeidet ombord i skuten?

Anonymkode: 0a194...dff

Ja, går på NRK2 på dagtid. 

Anonymkode: 661ac...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

For et kjedelig program. *Gjesp*

Anonymkode: 777d5...214

Er hèlt enig. Enormt kjedelig program, men tror det ta seg ørlitt opp til uka med en annen programlederduo. 

Anonymkode: 661ac...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er hèlt enig. Enormt kjedelig program, men tror det ta seg ørlitt opp til uka med en annen programlederduo. 

Anonymkode: 661ac...57e

Jeg liker så godt Adelina fra P3-morgen, hun har så mange vittige kommentarer. Så jeg håper det blir bra! 

Anonymkode: 777d5...214

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Mannen trodde han hadde satt på et koselig sommerprogram til oss i beste sendetid for noen dager siden, men det var jo bare noen folk som styra minutt for minutt på en båt, uten programledere eller snakking. Fint det er dette den påtvungne NRKlisensen går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/10/2021 at 9:08 PM, AnonymBruker said:

Jeg liker så godt Adelina fra P3-morgen, hun har så mange vittige kommentarer. Så jeg håper det blir bra! 

Anonymkode: 777d5...214

Ja, Adelina er fantastisk. Så spørs det hvor gøy hun får lov til å være i et så traust konsept :fnise: 

Må humre av hele greiene. Max uflaks med vær og tykk tåke. Lite som minner om sommer :Gjesp:

Koselig gjensyn med Silje Nordnes, hun er litt stemmen av sommer :hjerte:

Virker som NRK har lagt seg på et norsk-på-norsk konsept. Flott for musikk-norge, men søvnige greier.

Tror nok besteforeldre/oldeforeldre  generasjonen digger det :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (21 timer siden):

Ja, Adelina er fantastisk. Så spørs det hvor gøy hun får lov til å være i et så traust konsept :fnise: 

Må humre av hele greiene. Max uflaks med vær og tykk tåke. Lite som minner om sommer :Gjesp:

Koselig gjensyn med Silje Nordnes, hun er litt stemmen av sommer :hjerte:

Virker som NRK har lagt seg på et norsk-på-norsk konsept. Flott for musikk-norge, men søvnige greier.

Tror nok besteforeldre/oldeforeldre  generasjonen digger det :Nikke:

Kveldsdelen er best. Og igår fikk de jo besøk fra havets dyp til og med. Jeg hørte jo Silje si det var mye rart under dem, men jeg sperret opp øynene da periskop og etterhvert tårn og skrog på en ubåt plutselig kom opp av havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ofte kost meg med NRKs sakte-tv-sendinger, men denne her misser stort. Tidligere har sendingene i mye større grad fokusert på vakker musikk og ikke minst vakre naturbilder, her ser vi stort sett seilskuta i i alle vinkler. Fin den, men, altså… 😐

Forstår at koronaen gjør dette med gjester vanskelig, men før har det vært mange interessante intervjuer med folk som de har møtt langs ruta, nå er det stort sett vas og pjatt. 

Nei, kom med noe bedre neste år, NRK, vi vet jo at dere kan! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årets sommerprogram på NRK – 'Sommerskuta' – sliter med seertallene. Programmet har i snitt 100.000 færre seere enn fjorårets satsing 'Sommerbilen'. Ifølge Kampanje har NRK et snittseertall på 218.000 seere. Fjorårets sommersatsing 'Sommerbilen' hadde til sammenligning et snitt på over 300.000 seere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båten beveger seg for sakte, så det blir for lite variasjon. Var mye bedre med hurtigruta og programmet i fjor, der de reiste rundt med bil. Dette er en miss fra Nrk.

Endret av Tipponull
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de på vei til Shetland. Motoren er slått av og seilene på vei opp. Skal bli spennende å se hvordan det går. Liker godt programlederne denne uka Adelina Ibishi og Tete Lidbom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En person testet positiv for covid-19 på Sommerskuta torsdag, men det er ikke påvist flere smittetilfeller fredag. Produksjonen fortsetter som normalt, i følge NRK.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flott å se skipet seile opp Karmsundet med kurs for Kopervik, med over 100 båter i båtkonvoi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit kjedelig program. Kan godt være at det ble sånn pga korona, men likte mye bedre konseptet de hadde i fjor. Kjøre rundt i Norge, nesten som et reiseprogram. Mer av det og mindre av minutt-for-minutt program. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 9.7.2021 den 20.18):

 

Fikk du være med på Sommerskuta?  

Nei, men jeg var med helt til siste utvelgelse😅 Jeg føler ikke jeg har gått glipp av noe siden dette utviklet seg til et kjedelig konsept. 
Jeg har litt erfaring fra sjølivet, men det ble litt for tamt dette her synes jeg. 
Toppa seg da jeg så hun med selskapsveska over skuldrene skulle være med å drive ankeret opp 😂😂

 

NordicViking skrev (På 9.7.2021 den 20.18):

Fikk du være med på Sommerskuta?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...