Gå til innhold

Slette e-konsultasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg startet en e-konsultasjon med fastlegen tidligere i dag, og ser nå at jeg formulerte meg rart og hele meldingen var litt rar, så vil egentlig bare slette den.. 😅 Når jeg går inn i meldingen på innboks på minhelse.no ser jeg at jeg kan slette meldingen, men vil den da bare blir slettet for meg? Står jo når man sender meldingen at den blir journalført, men hva om legen ikke har sett den enda? Kan man slette den så den blir fjernet for begge parter da? 

Anonymkode: bbb8a...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som jobber i helsen som vet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg startet en e-konsultasjon med fastlegen tidligere i dag, og ser nå at jeg formulerte meg rart og hele meldingen var litt rar, så vil egentlig bare slette den.. 😅 Når jeg går inn i meldingen på innboks på minhelse.no ser jeg at jeg kan slette meldingen, men vil den da bare blir slettet for meg? Står jo når man sender meldingen at den blir journalført, men hva om legen ikke har sett den enda? Kan man slette den så den blir fjernet for begge parter da? 

Meldingen blir bare slettet for deg. Jeg sendte en gang en melding via e-konsultasjon til fastlegen min og jeg slettet den. Men når jeg var til fastlegen min litt senere, så hadde hun meldingen hos seg fremdeles. Så jeg tror at den kun blir slettet for deg. 

Skrevet
Kittykat skrev (13 minutter siden):

Meldingen blir bare slettet for deg. Jeg sendte en gang en melding via e-konsultasjon til fastlegen min og jeg slettet den. Men når jeg var til fastlegen min litt senere, så hadde hun meldingen hos seg fremdeles. Så jeg tror at den kun blir slettet for deg. 

Oki, var det jeg fryktet. Jaja, da får jeg bare vente å se hva han svarer heh 

Skrevet

Vet ikke svaret på det du lurer på, men hvorfor vil du slette det? Du kan jo forklare senere at du ser du formulerte deg litt rart, men....? 

Veit iallefall at jeg ofte overtenker sånt, og så er det liksom ikke så farlig uansett :)

Men kjedelig å måtte betale for e-konsultasjon hvis du ikke fikk fram det du ville selvsagt. 

Anonymkode: 256fa...83e

• Liker 1
Skrevet

Meldingen blir sendt til legens journalsystem og lagret der idet du poster, og kan ikke slettes derfra. 

Anonymkode: 503c0...35d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet ikke svaret på det du lurer på, men hvorfor vil du slette det? Du kan jo forklare senere at du ser du formulerte deg litt rart, men....? 

Veit iallefall at jeg ofte overtenker sånt, og så er det liksom ikke så farlig uansett :)

Men kjedelig å måtte betale for e-konsultasjon hvis du ikke fikk fram det du ville selvsagt. 

Anonymkode: 256fa...83e

Ja, du sier noe der. Overtenker sikkert. Jeg har slitt litt psykisk i det siste og var langt nede når jeg skrev meldingen, så skrev litt emosjonelt og på en impulsiv måte.. Er ikke sånn jeg snakker så føltes bare veldig teit.  Men ønsker å få hjelp, og kan ikke til fastlegen nå før jul så ja.. Kanskje var det greit å sende meldingen, men føltes så kleint nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Meldingen blir sendt til legens journalsystem og lagret der idet du poster, og kan ikke slettes derfra. 

Anonymkode: 503c0...35d

Ok, takk. Da får jeg bare slå meg til ro med det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...