Gå til innhold

Kan behandler ta kontakt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet at det er regler på det her for helsepersonell, mtp flørting med pasienter. 
Men si at en behandler (kiropraktor/fysio/manuellterapeut) oppfører seg flørtete med en pasient.
Kan h*n ta kontakt med pasienten når behandlingen er over? Ikke rett etter nødvendigvis, men si noen mnd etter avsluttet behandling?

Eller kan h*n fortsatt miste autorisasjonen? Hva om behandler bytter jobb og ikke jobber som kiropraktor/fysio lenger? Noen som vet?

Anonymkode: 096fa...5c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vet at det er regler på det her for helsepersonell, mtp flørting med pasienter. 
Men si at en behandler (kiropraktor/fysio/manuellterapeut) oppfører seg flørtete med en pasient.
Kan h*n ta kontakt med pasienten når behandlingen er over? Ikke rett etter nødvendigvis, men si noen mnd etter avsluttet behandling?

Eller kan h*n fortsatt miste autorisasjonen? Hva om behandler bytter jobb og ikke jobber som kiropraktor/fysio lenger? Noen som vet?

Jeg lurer også på dette. Bare ang tidligere fastlege. ;)

Anonymkode: 7fb85...578

Skrevet

Kiropraktor er vel såvidt jeg vet lov vel?

Jeg gikk så langt ei gang at jeg hørte med en overlege (fetter av pappa) om det var lov å innlede et forhold flere år etter at lege-oppholdet opphørte, han sa det var innafor så lenge det ikke omhandlet psykiske årsaker. 

:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kiropraktor er vel såvidt jeg vet lov vel?

Jeg gikk så langt ei gang at jeg hørte med en overlege (fetter av pappa) om det var lov å innlede et forhold flere år etter at lege-oppholdet opphørte, han sa det var innafor så lenge det ikke omhandlet psykiske årsaker. 

:)

Ok takk for svar ☺️
vet du (eller andre her) om fysioterapeuter «har lov» etter behandling er avsluttet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ok takk for svar ☺️
vet du (eller andre her) om fysioterapeuter «har lov» etter behandling er avsluttet?