AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Vet at det er regler på det her for helsepersonell, mtp flørting med pasienter. Men si at en behandler (kiropraktor/fysio/manuellterapeut) oppfører seg flørtete med en pasient. Kan h*n ta kontakt med pasienten når behandlingen er over? Ikke rett etter nødvendigvis, men si noen mnd etter avsluttet behandling? Eller kan h*n fortsatt miste autorisasjonen? Hva om behandler bytter jobb og ikke jobber som kiropraktor/fysio lenger? Noen som vet? Anonymkode: 096fa...5c3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vet at det er regler på det her for helsepersonell, mtp flørting med pasienter. Men si at en behandler (kiropraktor/fysio/manuellterapeut) oppfører seg flørtete med en pasient. Kan h*n ta kontakt med pasienten når behandlingen er over? Ikke rett etter nødvendigvis, men si noen mnd etter avsluttet behandling? Eller kan h*n fortsatt miste autorisasjonen? Hva om behandler bytter jobb og ikke jobber som kiropraktor/fysio lenger? Noen som vet? Anonymkode: 096fa...5c3 Jeg lurer også på dette. Bare ang tidligere fastlege. Anonymkode: 7fb85...578
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 Kiropraktor er vel såvidt jeg vet lov vel? Jeg gikk så langt ei gang at jeg hørte med en overlege (fetter av pappa) om det var lov å innlede et forhold flere år etter at lege-oppholdet opphørte, han sa det var innafor så lenge det ikke omhandlet psykiske årsaker. Anonymkode: 7fb85...578