Gå til innhold

Kan behandler ta kontakt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet at det er regler på det her for helsepersonell, mtp flørting med pasienter. 
Men si at en behandler (kiropraktor/fysio/manuellterapeut) oppfører seg flørtete med en pasient.
Kan h*n ta kontakt med pasienten når behandlingen er over? Ikke rett etter nødvendigvis, men si noen mnd etter avsluttet behandling?

Eller kan h*n fortsatt miste autorisasjonen? Hva om behandler bytter jobb og ikke jobber som kiropraktor/fysio lenger? Noen som vet?

Anonymkode: 096fa...5c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vet at det er regler på det her for helsepersonell, mtp flørting med pasienter. 
Men si at en behandler (kiropraktor/fysio/manuellterapeut) oppfører seg flørtete med en pasient.
Kan h*n ta kontakt med pasienten når behandlingen er over? Ikke rett etter nødvendigvis, men si noen mnd etter avsluttet behandling?

Eller kan h*n fortsatt miste autorisasjonen? Hva om behandler bytter jobb og ikke jobber som kiropraktor/fysio lenger? Noen som vet?

Jeg lurer også på dette. Bare ang tidligere fastlege. ;)

Anonymkode: 7fb85...578

Skrevet

Kiropraktor er vel såvidt jeg vet lov vel?

Jeg gikk så langt ei gang at jeg hørte med en overlege (fetter av pappa) om det var lov å innlede et forhold flere år etter at lege-oppholdet opphørte, han sa det var innafor så lenge det ikke omhandlet psykiske årsaker. 

:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kiropraktor er vel såvidt jeg vet lov vel?

Jeg gikk så langt ei gang at jeg hørte med en overlege (fetter av pappa) om det var lov å innlede et forhold flere år etter at lege-oppholdet opphørte, han sa det var innafor så lenge det ikke omhandlet psykiske årsaker. 

:)

Ok takk for svar ☺️
vet du (eller andre her) om fysioterapeuter «har lov» etter behandling er avsluttet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ok takk for svar ☺️
vet du (eller andre her) om fysioterapeuter «har lov» etter behandling er avsluttet?

Det vil nok ikke være noe problem. De har jo ikke den taushetsplikt som leger har. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vil nok ikke være noe problem. De har jo ikke den taushetsplikt som leger har. 

Ok...Da blir det spennende å se etterhvert da 😌 Har hørt så mye annet om de har ikke lov til å involvere seg med pasienter (uansett om det er under behandling eller etter), men du ga meg et lite håp nå 🤞🏻

Skrevet

Jeg møtte min partner på behandlingsbenken 🙈 Ting gikk egentlig fort fremover, så avsluttet behandlingen og jeg begynte hos en kollega av hen heller. Nå har vi vært gift i maaange år og har flere barn sammen! ;) Ikke helt etter boka å date en pasient, men tidligere pasient er vel ikke noe problem? 

Anonymkode: c35f8...b25

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg møtte min partner på behandlingsbenken 🙈 Ting gikk egentlig fort fremover, så avsluttet behandlingen og jeg begynte hos en kollega av hen heller. Nå har vi vært gift i maaange år og har flere barn sammen! ;) Ikke helt etter boka å date en pasient, men tidligere pasient er vel ikke noe problem? 

Anonymkode: c35f8...b25

Oi så gøy da 😄 Hvordan startet det mellom dere?😅 Kan jeg spørre hva slags behandling det var? Fysio? Lege? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...