AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Vet at det er regler på det her for helsepersonell, mtp flørting med pasienter. Men si at en behandler (kiropraktor/fysio/manuellterapeut) oppfører seg flørtete med en pasient. Kan h*n ta kontakt med pasienten når behandlingen er over? Ikke rett etter nødvendigvis, men si noen mnd etter avsluttet behandling? Eller kan h*n fortsatt miste autorisasjonen? Hva om behandler bytter jobb og ikke jobber som kiropraktor/fysio lenger? Noen som vet? Anonymkode: 096fa...5c3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vet at det er regler på det her for helsepersonell, mtp flørting med pasienter. Men si at en behandler (kiropraktor/fysio/manuellterapeut) oppfører seg flørtete med en pasient. Kan h*n ta kontakt med pasienten når behandlingen er over? Ikke rett etter nødvendigvis, men si noen mnd etter avsluttet behandling? Eller kan h*n fortsatt miste autorisasjonen? Hva om behandler bytter jobb og ikke jobber som kiropraktor/fysio lenger? Noen som vet? Anonymkode: 096fa...5c3 Jeg lurer også på dette. Bare ang tidligere fastlege. Anonymkode: 7fb85...578
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 Kiropraktor er vel såvidt jeg vet lov vel? Jeg gikk så langt ei gang at jeg hørte med en overlege (fetter av pappa) om det var lov å innlede et forhold flere år etter at lege-oppholdet opphørte, han sa det var innafor så lenge det ikke omhandlet psykiske årsaker. Anonymkode: 7fb85...578
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #4 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kiropraktor er vel såvidt jeg vet lov vel? Jeg gikk så langt ei gang at jeg hørte med en overlege (fetter av pappa) om det var lov å innlede et forhold flere år etter at lege-oppholdet opphørte, han sa det var innafor så lenge det ikke omhandlet psykiske årsaker. Anonymkode: 7fb85...578 Ok takk for svar ☺️ vet du (eller andre her) om fysioterapeuter «har lov» etter behandling er avsluttet? Anonymkode: 096fa...5c3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #5 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ok takk for svar ☺️ vet du (eller andre her) om fysioterapeuter «har lov» etter behandling er avsluttet? Anonymkode: 096fa...5c3 Det vil nok ikke være noe problem. De har jo ikke den taushetsplikt som leger har. Anonymkode: 7fb85...578
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vil nok ikke være noe problem. De har jo ikke den taushetsplikt som leger har. Anonymkode: 7fb85...578 Ok...Da blir det spennende å se etterhvert da 😌 Har hørt så mye annet om de har ikke lov til å involvere seg med pasienter (uansett om det er under behandling eller etter), men du ga meg et lite håp nå 🤞🏻 Anonymkode: 096fa...5c3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #7 Skrevet 18. desember 2020 Jeg møtte min partner på behandlingsbenken 🙈 Ting gikk egentlig fort fremover, så avsluttet behandlingen og jeg begynte hos en kollega av hen heller. Nå har vi vært gift i maaange år og har flere barn sammen! Ikke helt etter boka å date en pasient, men tidligere pasient er vel ikke noe problem? Anonymkode: c35f8...b25 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg møtte min partner på behandlingsbenken 🙈 Ting gikk egentlig fort fremover, så avsluttet behandlingen og jeg begynte hos en kollega av hen heller. Nå har vi vært gift i maaange år og har flere barn sammen! Ikke helt etter boka å date en pasient, men tidligere pasient er vel ikke noe problem? Anonymkode: c35f8...b25 Oi så gøy da 😄 Hvordan startet det mellom dere?😅 Kan jeg spørre hva slags behandling det var? Fysio? Lege? Anonymkode: 096fa...5c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå