Gå til innhold

Bror som sliter...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min bror var meget vellykket både privat og karrieremessig helt frem til pandemien. Han sa opp jobben sin plutselig en dag og "gikk fra alt". Slik jeg har skjønt det var det noe snusk som foregikk der han jobbet som han ikke ville være en del av (ifølge ham selv og de jeg kjenner som jobbet med broren min) men jeg mistenker også at det ikke var eneste årsaken og kanskje ikke engang hovedårsaken. Gå fra en jobb uten å ha noe å gå til er meget drastisk spesielt i disse tider.

Han er midt i 30 årene og selv om det har vært kvinner innom hans liv så tror jeg ikke at han noen gang har hatt seriøst forhold noen gang.

Leiligheten hans ser ut som katastrofe. Se for dere en ekstremt skitten kjøkken (jeg er ikke akkurat helgen selv men det der overgår det verste jeg har sett på tv) med flekker på de samme stedene som har vært der flere måneder om ikke år. Støvsuger som står midt i leiligheten siden sommer. Kjøleskap, skitten innvendig, som er fullstendig tom. Bordet i stuen er overfylt av skitne tallerken og kopper. Gamle pizzaesker og tomme tuborg bokser stablet oppå kjøkkenbordet. Dette er det som møtte meg i oktober og siden da har jeg ikke blitt invitert over (jeg og familien min bor maks 1 km fra broren min) men jeg tror neppe at situasjonen har endret seg.

Vinduene er definitivt ikke blitt vasket på et år. Han har begynt å gå ned i vekt fordi han spiser lite. Foran inngangsdøra finner man aviser fra forrige helg og postkassen er overfylt så jeg vet at han forlater leiligheten sjeldent.

Hvis man prøver å ta opp dette med ham så er han såpass smart at klarer han alltid å vri seg unna. Han er godt orientert om hva som skjer i verden og kan veldig mye om mange forskjellige ting slik at han alltid klarer å føre en samtale med hvem som helst om hva som helst.

Så når du snakker med broren min - du vil aldri mistenke at det er noe galt med ham. Men hvis du ser det jeg ser - så tenker jeg at noe er meget galt.

Er noen som har opplevd noe lignende? Er dette depresjon eller noe verre?

Anonymkode: b0a54...8a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke opplevd slikt forfall på så kort tid. Har venn som har like rotete som broren din. Men broren din er hakket verre. 

Kan han lett få seg jobb? Da vil han kanskje få orden på livet når han trenger penger. I mellomtiden lever han på dagpenger. 

Anonymkode: 7e4dc...150

Skrevet

Jeg også har det rotete og gjør sjeldent rent. Gidder ikke det, fordi ingen tvinger meg til det og jeg får det svært sjeldent gjort. Så det er mye støv , rot hos meg og. 

Men uten at det gjør meg dårlig, og full jobb har jeg, er aldri syk.

at han har det sånn, må ikke bety hverken eller...

(mann på samme alder)

Anonymkode: efffb...17a

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke opplevd slikt forfall på så kort tid. Har venn som har like rotete som broren din. Men broren din er hakket verre. 

Kan han lett få seg jobb? Da vil han kanskje få orden på livet når han trenger penger. I mellomtiden lever han på dagpenger. 

Anonymkode: 7e4dc...150

Jeg er litt usikker på om han faktisk søker på jobber som er der ut. Det økonomiske er mer til hinder enn til hjelp i denne saken fordi jeg vet at han tjente godt med penger i årevis. Jeg er redd at det som forårsaker hans forfall utvikler seg fort og at behovet for penger vil ikke være noe som motiverer han på å fikse livet sitt.😔

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg også har det rotete og gjør sjeldent rent. Gidder ikke det, fordi ingen tvinger meg til det og jeg får det svært sjeldent gjort. Så det er mye støv , rot hos meg og. 

Men uten at det gjør meg dårlig, og full jobb har jeg, er aldri syk.

at han har det sånn, må ikke bety hverken eller...

(mann på samme alder)

Anonymkode: efffb...17a

Og helt ærlig - ville dine omgivelser (du skriver helt anonymt på dette forumet) definert deg som en velfungerende individ? Det å ha det rotede hjemme - enig om at det ikke betyr mye isolert - men var du alltid sånn eller ble du sånn i løpet av en relativ kort tidsperiode?

Anonymkode: b0a54...8a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...