Stina234 Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 (endret) Leste om den gryende konflikten mellom USA og allierte på den ene siden og Kina med Russland på den andre siden. Konfliktnivået er farlig høyt i Sør-Kina havet. Syntes dette er skremmende lesing. Artikkel: https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/12/18/195727404/pentagon-ruster-opp-advarer-mot-militaer-aktivitet-fra-kina-og-russland Endret 18. desember 2020 av Stina234 skrivefeil
utakulanini Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Huff. Enig med deg i at det er skremmende lesning. Jeg har dessverre lite peiling på politikk og håper derfor at noen andre kommer på banen for å eventuelt (forhåpentligvis) berolige oss.
Magrat Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 Akkurat det vi trenger nå! Men jeg tror ikke det skjer. Kina har nok mer langsiktige planer og vil ikke ødelegge de med noe slikt. 1
Druid Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Stina234 skrev (På 18.12.2020 den 10.41): Leste om den gryende konflikten mellom USA og allierte på den ene siden og Kina med Russland på den andre siden. Konfliktnivået er farlig høyt i Sør-Kina havet. Syntes dette er skremmende lesing. Artikkel: https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/12/18/195727404/pentagon-ruster-opp-advarer-mot-militaer-aktivitet-fra-kina-og-russland Jeg tror ikke vi vil se åpne kamper, men Kina er under ett enormt press fra mange sider, og det vil få konsekvenser. Litt overrasket over at ikke Pentagon spesifikt unngikk å nevne russland, og heller singlet ut Kina. Men det kan ha politiske årsaker. Men det har helt klart påvirket handlingsrommet til Biden. Jeg tror ikke Biden vil kunne ta markante diplomatiske grep med den situasjonen som er nå. Sånn sett er det en deadlock.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå