AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Sliter med å finne skikkelige gode godbiter til hunden. Trener kontakt og passering. Til nå har jeg brukt pølse og fiskekaker. Fungerer helt fint om vi trener uten forstyrrelser. Større biter funker heller ikke. Anonymkode: 8bdcf...cdd
Tabris Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Jeg bruker litt forskjellig. Av min hunds favoritter er: - Salatkylling - Hundepølse (f.eks JR-pølsene) - Pålegg (skinke, servelat osv) - Godbiter fra dyrebutikk med høyt kjøttinnhold (f.eks Woolf) - Karbonader - Leverpostei (dette er nr èn så den bruker jeg bare til nødinnkalling) Det skal sies at pølse og fiskekaker går min hund temmelig fort lei. Jeg varierer uansett ofte. Når det er sagt, hvis du har godbiter som din hund liker til vanlig, men som hunden ikke vil ha når forstyrrelsene blir for store, så er det som regel ikke godbitene som er hovedproblemet. Hunden er for nær forstyrrelsene eller forstyrrelsene er for store. 1
Min_hund_er_Grå Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 Nå har det seg slik at i hverdagen så skjer det ting. Man blir overrasket både her og der med ting som skjer og folk som kommer osv osv. Å basere seg på at godbiter da skal kunne berge deg gjennom dagen blir for meg en utopi. Det eneste du alltid har med deg og kan tilby er deg sjøl. Ikke undervurder verdien av sosial aksept og hundens lyst til å jobbe for det. Tenk også litt på hvor lang tid du har tenkt å bruke på trening av hunden. Se litt på hvor lang tid du har brukt så langt og hvor mange hverdags situasjoner og avstander du har igjen. Det finnes ingen godbit over alle godbiter. Hunden skal ha "betalt" for jobben den gjør, om den ikke vil ha lønna så har du enten betalt for godt eller krevd for lite jobbing i forhold til lønna. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #4 Skrevet 18. desember 2020 Min elsker frolic. Velger det før både pølse og skinke🙈 Anonymkode: 63cac...d0d
Nanouk Skrevet 18. desember 2020 #5 Skrevet 18. desember 2020 Leverbiter Leverpostei Pølse Fiskepudding
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Skrevet 18. desember 2020 Alt som smaker kylling eller kalkun, f.eks pølser eller biter av stekt filet. Hjortelever som er kokt og skåret i småbiter. Eplebiter (helst litt harde sorter som Aroma og Pink Lady), gulrot, pære, banan, vannmelon. Gulost i terninger. Egentlig alt som regnes som «menneskemat» fungerer. Og før noen påstår at labradorer spiser alt: det gjør de ikke. Det er den mest kresne rasen jeg har vært borti. Anonymkode: 0511a...ef2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #7 Skrevet 18. desember 2020 Min_hund_er_Grå skrev (11 timer siden): Nå har det seg slik at i hverdagen så skjer det ting. Man blir overrasket både her og der med ting som skjer og folk som kommer osv osv. Å basere seg på at godbiter da skal kunne berge deg gjennom dagen blir for meg en utopi. Det eneste du alltid har med deg og kan tilby er deg sjøl. Ikke undervurder verdien av sosial aksept og hundens lyst til å jobbe for det. Tenk også litt på hvor lang tid du har tenkt å bruke på trening av hunden. Se litt på hvor lang tid du har brukt så langt og hvor mange hverdags situasjoner og avstander du har igjen. Det finnes ingen godbit over alle godbiter. Hunden skal ha "betalt" for jobben den gjør, om den ikke vil ha lønna så har du enten betalt for godt eller krevd for lite jobbing i forhold til lønna. De skal ikke 'berge en gjennom dagen', de skal brukes til trening. Det er forskjell på trening og bestikkelse. Enig med Tabris at forstyrrelsene kan være for store. Ellers er de godbitene hunden min selger sjela si for kylling og leverpostei. Reisdyrskav er også populært. Til nødinnkalling har jeg brukt en stor bit kylling (som et lår) eller tørrfisk. Anonymkode: d9bfe...122 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #8 Skrevet 18. desember 2020 Kjøttboller og frolic Anonymkode: 0a62d...ac6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå