Gå til innhold

katten min vil ikke gå ut

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, hunkatten min på ca 11 år vil ikke gå ut lenger. hun har alltid gått ut og inn når hun vil, og har aldri hatt no problem med det, men i dag så har hun nektet å gått ut. har prøvd å bære henne ut, men da angriper hun. det virker som om hun vil ut å gå på do, men tørr ikke:( prøvde nå å gå ut med henne, og det gikk, men hun var under beina mine hele tiden og turte ikke gå mer enn 1 meter unna meg. fant fram kattedoen, men hun har aldri brukt den før da hun alltid har likt å være ute.. vet ikke om det er no ute som skremmer henne, eller hva det er:( har noen opplevd det før? hvordan skal jeg få henne til å ville gå ut, evt lære henne å bruke kattedoen til hun tørr å gå ut?

Anonymkode: 4f3a6...f3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før du gjør noe som helst, bør du ta katten til veterinæren for en sjekk. Det kan være medisinske årsaker til at katten vegrer seg. Spesielt siden katten føler den må forsvare seg når du "tvinger" den ut. 

Fortsett med å ha kattedoen stående framme. Og la pus velge selv om den vil være ute eller inne. 

• Liker 3
Skrevet

Du bør ha kattedo stående fremme nå ja. Å ikke tving henne, det er jo tydeligvis noe som gjør at hun føler at hun må forsvare seg mot det, det kan være at hun er syn/har vondt eller at noe har skjedd ute så hun er redd for å gå ut.

Anonymkode: 128bd...278

• Liker 1
Skrevet

Katta mi er sånn når den enten har kranglet  med en anden katt og blitt nervøs . Det er noen som har skremt han og han er redd for å gå ut. Nissen til naboen skremte han i tre dager.   Dritt vær. Den høres stressa ut 

En katt kan holde seg på trass en stund. Se ann hvordan den oppfører seg og la den  bestemme selv. Ikke tving den  det blir bare mere stress.   

Gi pus litt rom å viss det ikke er bedre og pus oppfører  seg rart i flere  dager  da ringer  du dyr legen.  

Anonymkode: b5a3f...bfe

Skrevet

Bare la henne være inne, og kanskje hun vil gå ut igjen til våren, det er ikke kuleste tiden å være ute på denne tiden av året, og om noen måneder har hun kanskje fått bearbeidet det som har skjedd om vegringen kommer at noe ubehagelig. 

Støtter Troyamin sitt forslag om å kontakte veterinær. Det er en grunn til at hun ikke vil ut, og det er veldig dumt om det er noe enkelt veterinær kan hjelpe dere med:)

Anonymkode: 337a1...9dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...