Gå til innhold

Hund på fly?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor et sted i landet som er hele 24 timer kjøring fra byen jeg vokste opp i, og der mine foreldre og øvrig familie bor.

Jeg skal få meg hund på nyåret, og har tenkt litt på dette med å dra «hjem» i sommerferien og juleferien, og hvordan jeg eventuelt skal løse det når jeg har hund.

Nå tar jeg jo fly, ettersom det er raskest. Men tar man med hunder på fly, og er det ok for hunden? Kan hunden være inne sammen med meg? Kan bestille et ekstra sete f.eks og så ligger den på gulvet? Kan ikke huske å ha sett en hund på fly tidligere, derfor jeg spør. Jeg ønsker jo ikke at det skal være traumatisk for hunden. Hunden er middels stor størrelse, ikke «allergivennlig».

Ellers må vi jo bare kjøre😅

Anonymkode: 6ac98...9f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun små hunder kan være i kabinen. Vektgrensa er 8 kg inkludert bag/bur. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er ikke noe problem å fly med hund innenlands, men er det en medium hund så må den nok i lasterommet i godkjent bur. Det er også begrensning på antall hunder som kan bli med i lasterommet på en flyvning, men vet ikke om det vanligvis kan bli et "problem" eller ikke.

Endret av Gibralfaro
  • Liker 1
Skrevet

Hunden veier mer enn 8 kg ja. 

Men lasterommet høres ikke bra ut. Har noen erfaring med dette? Hunden må jo bli redd av det? Bråkete, mørkt, alene? 

Skrevet

Vi har flydd mye med hund da vi hadde det. Den måtte allerede da vi hentet den være i lasterommet. Vi fikk den da den var 8 mnd og det var null problem . Vi fløy mye både innenlands og utenlands og den gikk gladelig inn i reiseburet når den skulle det. Det går bra skal du se

Skrevet
Sommerkvinnen2020 skrev (4 minutter siden):

Vi har flydd mye med hund da vi hadde det. Den måtte allerede da vi hentet den være i lasterommet. Vi fikk den da den var 8 mnd og det var null problem . Vi fløy mye både innenlands og utenlands og den gikk gladelig inn i reiseburet når den skulle det. Det går bra skal du se

Takk for svar, og godt å høre at det gikk bra med deres hund :) 

Det er sikkert veldig individuelt hvordan de takler det. Jeg skal se an hunden, men vet ikke om jeg tør å ta sjansen. Tror jeg skal belage meg på å kjøre hjem til ferier :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...