Gå til innhold

Kjøpe en liten ribbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri laget ribbe, og skal kunne lage for to voksne. Hvor mye bør jeg beregne? Kikket på tynnribbe i dag, men alle disse var veldig store? Trenger ikke å koste skjorta heller.

Anonymkode: c3210...e51

Skrevet

Kiwi pleier å selge de små bitene med "Folkets tynnribbe i stekepose" nærmere jul. I år har jeg tenkt å speide etter dem fra lørdag. 1-1,5 kilo er passe til en julemiddag og 2-3 restelunsjer for meg som er enslig, så det er vel passe som julemiddag til to. I fjor var kiloprisen 65 kr, så langt i år er den på 85. 

Anonymkode: cbe2f...87b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kiwi pleier å selge de små bitene med "Folkets tynnribbe i stekepose" nærmere jul. I år har jeg tenkt å speide etter dem fra lørdag. 1-1,5 kilo er passe til en julemiddag og 2-3 restelunsjer for meg som er enslig, så det er vel passe som julemiddag til to. I fjor var kiloprisen 65 kr, så langt i år er den på 85. 

Anonymkode: cbe2f...87b

Takk, da stikker jeg innom! 

Skrevet

Beregn 500 g pr. person, men du vil kanskje ha litt rester også.

Har du ikke tilgang på en ferskvaredisk? Isåfall kan du si hvor mye du vil ha. Ellers ville jeg kjøpt en av disse som ligger ferdige og delt den opp hjemme sånn at du kan fryse ned noe du kan ha til sommeren eller noe:) Men da bør den ikke ha vært fryst tidligere.

Skrevet
visp skrev (9 minutter siden):

Beregn 500 g pr. person, men du vil kanskje ha litt rester også.

Har du ikke tilgang på en ferskvaredisk? Isåfall kan du si hvor mye du vil ha. Ellers ville jeg kjøpt en av disse som ligger ferdige og delt den opp hjemme sånn at du kan fryse ned noe du kan ha til sommeren eller noe:) Men da bør den ikke ha vært fryst tidligere.

Er ikke alt i ferskvaren veldig dyrt? Ellers godt tips med å fryse ned. 

Skrevet

Et par kg er bra.  Da får du nok til middag, restemiddag og slanten til pålegg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke alt i ferskvaren veldig dyrt? Ellers godt tips med å fryse ned. 

Ja, jo, men det blir ikke så dyrt om man skal ha lite da:) Det er forskjellige priser der.

Skrevet

Jeg kjøper ribbe i ferskvaredisken. Ferdig laga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...