AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Minste er straks 3 år, hen har alltid hatt perioder der hen spiser lite. HS konkluderte med at hen spiser mindre de periodene hen ikke vokser så mye, og spiser mer når hen vokser. Hen har alltid drukket veldig mye, og har egentlig bare tenkt at hen har valgt drikke istedenfor så mye mat. Følger kurven sin helt perfekt, er lang og slank for alderen. Idag kommenterte en ansatt i bhg at hen drikker veldig mye, og at det da selvfølgelig blir mye bleieskift. Og hun lurte veldig på om dette kunne være diabetes. I løpet av et år har hen hatt en lange ørebettenelse som varte i 2 mnd selv med behandling, i sommer fikk hen en annen infeksjon og gikk på medisiner i 2 uker (tok 3 uker før de klarte å finne ut hva det var, og mange forskjellige leger.) Drikker ca 1-1,5 liter om dagen. Er noe sliten på kvelden/ettermiddagen men har også nylig sluttet med dagsoving, er oppe om natten men drikker ikke. I fin form ellers, og aktiv. Noen som har noen erfaringer? Skal ringe legen imorgen men vil nok ikke få time før neste år. Anonymkode: 01cb9...d70
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Etter en grundig undersøkelse er diagnosen polio. Du behøver ikke dra til lege nå som diagnosen er stilt. Anonymkode: c14bc...402 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Hei. Barnet mitt har diabetes type 1 og ett av symptomene er jo å drikke mye og da også tisse mye. Det beste du kan gjøre er å ringe legen i morgen. Når du sier du mistenker diabetes bør du/skal du få time på dagen. Det er viktig med rask behandling. Håper det ikke er diabetes type 1, men om det skulle være det, så lærer dere å leve fint med det. Anonymkode: 34e4a...47f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Det trenger ikke være diabetes, men det er best med en tur til legen for å være sikker. Kan være andre ting også og det er kjekt å være på den sikre siden Anonymkode: 100b1...fca
Ulrikke Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Altså, 1 liter i løpet av en dag er jo ikke så urovekkende mye. Jeg jobber med 3-/4-åringer i barnehage, de har drikkeflasker som typisk rommer 2,5 dl. De fylles ofte to ganger i løpet av en dag, i tillegg til et par glass melk i løpet av dagen. Og så regner jeg jo med at de drikker når de kommer hjem også Jeg har vært borti barn som har drukket mye i forhold til andre uten at det har vært noe galt! Når det er sagt: er man usikker, så bestiller man en legetime. Har et vennepar som har et barn som fikk diagnosen som 3-åring. Det barnet var slapt i tillegg, fort sliten og drakk mye. Ta en sjekk, det er fort gjort, så har man evt utelukket det! 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Ulrikke skrev (13 minutter siden): Altså, 1 liter i løpet av en dag er jo ikke så urovekkende mye. Jeg jobber med 3-/4-åringer i barnehage, de har drikkeflasker som typisk rommer 2,5 dl. De fylles ofte to ganger i løpet av en dag, i tillegg til et par glass melk i løpet av dagen. Og så regner jeg jo med at de drikker når de kommer hjem også Jeg har vært borti barn som har drukket mye i forhold til andre uten at det har vært noe galt! Når det er sagt: er man usikker, så bestiller man en legetime. Har et vennepar som har et barn som fikk diagnosen som 3-åring. Det barnet var slapt i tillegg, fort sliten og drakk mye. Ta en sjekk, det er fort gjort, så har man evt utelukket det! Når jeg tenker etter må hen drikke mer enn jeg skrev i HI. For flaska rommer 4dl og han får ca ca 3 hjemme og ca 3 i bhg, i tillegg til melk. Så da er vi egentlig oppe i over 2 liter.. mer enn hva jeg drikker iløpet av en dag.. TS Anonymkode: 01cb9...d70
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå