Gå til innhold

Linseabonnement - lønnsomt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bestille linser hos Specsavers, tok linseundersøkelsen der.

Fikk tilbud om å kjøpe enten linser i pakker, 1mnd forbruk kostet meg 370 kr. Er dette rimelig?

Fikk også tilbud om linseabonnement, Fikk kun opplyst om at det er samme pris som pakker, så antar da at jeg betaler 370 kr per måned uavhengig av om jeg bruker linser hver dag i en måned.

Får designerbrille med på kjøpet også... https://www.specsavers.no/vore-tilbud/designerbrille-med-kontaktlinseabonnement

Da er mitt spørsmål: Lønner brilleabonnement seg, eller skal jeg heller bare kjøpe pakker når jeg trenger? Har kjøpt dyre briller nylig, for ca. 5000 kr tror jeg (innfatningen kostet 2500kr), og synes det er urimelig å bruke for mye penger på synet, da jeg kun også har -2 på det ene øyet og -0,75 på det andre. I tillegg har jeg skjeve hornhinner og litt pluss på begge øynene, så har progressive briller. Men lurer på om jeg ble scamma der siden jeg hadde så lite i pluss... Progressive koster jo betydelig mer selv om jeg bare har litt pluss.  Har forøvrig kun tenkt å bruke linser når jeg er i fysisk aktivitet eller andre ganger briller er stress å ha på seg, så i snitt kanskje 2-3 ganger i uka. Men synes linser er mye mer behagelig enn briller, da jeg slipper å ha brillestengene bak øret og sånn. Men det er veldig greit å kunne slippe å ta av og på linser.

Anonymkode: b22f3...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal mye til for at Specsavers lønner seg hvertfall, uavhengig av abonnement. Det billigste er å søke på linsetypen du vil ha i google og så se hvilken butikk som gir deg billigst pris på den "shopping"-linjen, flere sider gir rabatt om du søker på den måten versus å finne linsetypen direkte fra en nettbutikk. De fleste sidene har fri frakt også. Så min anbefaling er å bestille på nett når du trenger ny boks.

Anonymkode: a5ab9...e8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det var rimelig. Jeg har ganske dyre månedslinser, og jeg betaler 1000 kr i halvåret, altså 2000 i året. Jeg veksler også mellom linser og briller slik du gjør, og har ulik styrke.

Du betaler 4440 i året for linseavtale. Jeg kan aldri tro at det lønner seg. Kjøp når du trenger :)

Anonymkode: 768ad...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også anbefale å droppe et slikt abonnement. Jeg bruker 1 Day Acuvue Moist Multifocal (90 linser), som er ganske dyre progressive linser. Disse koster hele 1839 kr inkl. frakt hos Specsavers. Hos eks. Lensit og Lenson slipper jeg unna med 1338 kr inkl. frakt, dvs. hele 501 kr, eller 37 %, billigere per kvartal.

Anonymkode: d8b85...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...