Gå til innhold

Angstanfall og kvalme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt kraftig angst i hele dag. I perioder/dager der jeg har mye angst blir jeg så kvalm at jeg ikke klarer å spise. Kastet opp før i dag når jeg prøvde å spise en så enkel ting som en banan. Har noen her råd om hvordan man kan unngå å bli så kvalm når man har angst? Eventuelt hvordan man kan klare å spise selv om man har angst?

Anonymkode: 9f8b1...fc5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke vært mer nyttig å jobbe med angsten?

Anonymkode: 3604c...6e5

• Liker 1
Skrevet

Kvalme ved angst kan raskt bli en ond sirkel - spesielt om du er redd for å kaste opp i utgangspunktet. 

Jeg kom over en video på YouTube for en tid tilbake. Den handler vel egentlig om emetofobi, men den beskriver veldig godt hvordan du kan endre tankesettet ditt når det gjelder kvalme når du har angst. 

Skrevet

Jeg har det også sånn når jeg har kraftig angst, og det er veldig tungt og slitsomt. Er selv inne i en angstperiode nå. Har dessverre ingen gode råd til deg, men håper noen her med noen råd til deg svarer. 

Anonymkode: 69451...a8f

Skrevet

Bruker du angstdempende medisiner?

Hvis nei, kan du prøve Stemetil eller Postafen de verste dagene. 

Dager med mindre intens kvalme kan du prøve ingefærkapsler og seaband, det demper lett til moderat. 

Stemetil tror jeg ikke kan brukes om du bruker ssri/snri. 

Ellers kan du følge samme råd som ved hypermesis, små nøytrale måltider. Tygg litt av gangen. 

Ta ingefærkapsler 1 time før måltidet, da døyves endel. 

Anonymkode: 33a34...441

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...