Gå til innhold

Plutselig skjeling/ 1 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I kveld har barnet mitt skjelet flere ganger. Har ikke sett dette før utenom hvis hen har drukket osv og sett på koppen som er rett over nesa. 
Idag skjedde det i lek. Eller ved at hen ble frustrert. øynene gikk innover. Varer bare et lite øyeblikk av gangen.. 

Har sendt melding til legen, men er det noen som vet om dette er normalt? 
Ble plutselig veldig bekymret og likte ikke det helt...

Anonymkode: 029fd...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ikke slått hodet? 

Det er sikkert ufarlig, men ring legevakten og spør hva de tenker 

Anonymkode: 04f8d...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har ikke slått hodet? 

Det er sikkert ufarlig, men ring legevakten og spør hva de tenker 

Anonymkode: 04f8d...90e

Nei.. han dunket hodet i en hylle for et par dager siden, men det virket liksom som det gikk fint.. idag har han ikke slått seg eller noe annet unormalt. 

Han er ellers i fin form og oppfører seg som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det oppstår så plutselig hadde jeg ringt legevakten for å høre hva de tenker.

Anonymkode: bf536...32b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Når det oppstår så plutselig hadde jeg ringt legevakten for å høre hva de tenker.

Anonymkode: bf536...32b

Jeg får ringe fastlegen i morgen.. nå sover han uansett for natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være noe så ufarlig som dårlig syn. Har opplevd det flere ganger med barn på jobben, retter seg med briller. Men viktig å få korrigert raskt, så lurt å sjekke med legen snarest mulig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teyla skrev (2 timer siden):

Det kan også være noe så ufarlig som dårlig syn. Har opplevd det flere ganger med barn på jobben, retter seg med briller. Men viktig å få korrigert raskt, så lurt å sjekke med legen snarest mulig 😊

Ja, har sendt melding til legen så får sikkert svar på den, ellers ringer jeg å bestiller en time. Men det var liksom så rart fordi det har ikke vært noe tidligere, og det gikk så fort over.. flaks jeg rakk å se det! Han skjeler ikke ellers og har aldri fått noen kommentarer på noe fra legesjekker.

Håper bare ikke det er noe farlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke noe farlig, bare synet. Du blir henvist til øyelege og videre til ortoptist, ordner seg med lappbehandling. Er ikke all skjeling som er like synlig.

Anonymkode: 5fef1...7fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magen, jeg setter også en knapp på ingenting eller synet. 

Du har gjort rett, kontakt legen eller helsestasjonen. Så lenge han er i god form og vanlig bevissthet så ville jeg forsøkt å roe katastrofetankene. 

Vår ettåring var hos øyelege for mistenkt skjeling, men det var ingenting. Var noen ganger vi så det når han var ca ett år, men ikke når han nå er eldre. Perfekt syn som 8 åring. 

Anonymkode: 9fc4e...bc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bare dårlig syn. Jeg skjeler også og det kan fremstå som "plutselig". Mer riktig er at det er som jeg står å drar mot en strikk hele dagen og plutselig blir jeg så sliten at jeg bare må ta en pause og slippe opp. Og da glir øyet ut. Poenget er at skjeling er ikke nødvendigvis en statisk greie fordi hjernen korrigerer og forsøker å oppnå samsyn. 

Anonymkode: c223d...356

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn begynte også plutselig å skjele på ene øyet. Var litt eldre da men. Var bare det at hun måtte ha briller.  

Anonymkode: 86bcf...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår begynte å skjelve som 2åring. Var hos øyelege og fikk da beskjed om at det var normalt med noe skjeling sent på kvelden eller når de var veldig slitne, i og med at testene de kjørte ikke viste noe. Som bekymret mor fikk jeg ny innkalling uten henvisning etter ett år, og da var det synlig skjeling som ble fulgt opp videre fram til operasjon.

Anonymkode: 963b8...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ringt legevakten. Kan være tegn på blant annet hjerneblødning. Merkelig å vente på fastlegen dagen etter! Er jo bare ringe legevakt for å rådføre deg. 

Anonymkode: 33869...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...