Gå til innhold

Hva bedriver dere enslige om ettermiddagene nå under covid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har faste Dungeons & Dragons-sessions med mine designerte "nærmeste", både irl og over nett :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som alltid det. Er ikke noe stor forskjell på livet før covid vs etter covid. 
Spiller spill når jeg har hjernekapasitet til det. Leser bøker når hode henger med. Ser film og tv når hjernen ikke makter noe annet på grunn av panikkangst. Spiser og sover og spiser enda mer. Dusjer når jeg må og rydder hjemmet når det trengs. 1 gang i uken drar jeg innom rema 1000 for å handle mat for uken. Og der har du hele livet mitt de siste 15 årene og enda flere år fremover. 

Hurra for et liv. 🙄

Anonymkode: 6e028...cba

Skrevet

Går tur, trener, jobber ekstra, baker, husarbeid, strikker, nettflix. Egentlig akkurat det samme som vanlig. Men det hadde vært fint å få komme seg på jobb igjen på dagtid, får litt brakkesyke av hjemmekontor i samme rom hvor man liksom skal slappe av på ettermiddag/kveld...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det vanlige, som alltid.

Anonymkode: 17f15...22f

Du har håndhilst, klemt folk, sittet tett oppi venner/fremmede på fest, latt være å resie kollektivt, stått med 40 cm mellomrom i kø, ikke brukt antibac inn og ut av butikk, kafe, restaurant, tannlege, gått på kino, gått på konserter, reist til syden, til storbyer. 

Vi lever nok ikke i samme land. 

Anonymkode: 40011...54c

• Liker 2
Skrevet

jobber hvis det blir kjedelig, der får jeg dekt den sosiale biten. 

Kasta meg på Røde Kors hjelpekorps...så langt går ting via teams men det er da hyggelig det og... 

Ser på serier, chatter, går tur, besøke familien men ikke så ofte,  fikk faktisk nummeret til en dame sist fredag som skulle ut på byen og sa jeg måtte komme innom å drikke kaffe for hun satt i hjemmekontor hele tiden og ville ha besøk... aldri sett henne før men vi hadde en felles bekjent da. Så ja tenker jeg skal ta dama på ordet og sende en melding en dag og se om hun er hjemme... he he he.. nye venninner mottas med takk. 

• Liker 1
Skrevet

Leser bøker, ser fotball på tv, jogger, henger på kg. 

Skrevet

Leser, ser filmer og serier, spiller spill, skriver, tar bilder, programmerer, prøver å lære noe. Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke trives noe særlig som singel for tida, og en måned med møkkavær har gjort det mye mindre fristende enn vanlig å lunte rundt og ta bilder.

Er normalt aktiv i et par foreninger, og har pleid å treffe folk et par ganger i uka, men det er jo helt slutt nå, så det blir vanvittig mye alenetid inne.  At jeg stort sett også jobber hjemmefra for tiden kan fort bety at det går en uke eller to uten at jeg ser andre folk enn de ansatte på Rema, og jeg merker jeg begynner å bli litt lei.

Har rømt byen nå, skal bo med de gamle i et par uker. Ikke at det skjer så mye mer her, men får i det minste litt miljøforandring, og har tatt med meg et par hobbyprosjekter jeg kan drive med. Kan da ikke være SÅ vanskelig å få liv i en Arduino?

• Liker 1
Skrevet
In absentia skrev (3 timer siden):

Alt er jo stengt. Det er ingen steder å dra. Ingen å dra på besøk til. Hva gjør dere enslige om ettermiddagene nå under covid?

Hvorfor besøker du ikke folk? :klo:  Du risikerer jo ikke å dø av å dra på besøk? Og om du gjør det så er det kanskje verdt risikoen?

Meg: drar hjem fra jobb, som har fysisk oppmøte og folk i alle kontorer. Så kjøper jeg mat på vei hjem, spiser ferdigmat eller lager middag, så handler jeg julegaver på det lokale, folkestinne senteret, så drar jeg på trening 3 av 7 dager og besøk 3-4 av 7 dager og så spiser jeg middag på kafé/restaurant med min gamle far 1 dag i uka, og så har jeg en kveld der jeg stirrer i veggen og tenker at livet er hektisk. Å, ja, og så har jeg vært på 1 julelunsj og 1 julebord. Alt helt korona-lovlig. 

Det har ingen verdi å overoppfylle koronareglene, Ts. Legg deg helt opptil det lovlige, tolk reglene mest mulig fleksibelt, og du er en god borger. Reglene er maks nødvendig strenghet. Alt over maks nødvendig strenghet er ren selvpining (som jeg mistenker at mange koser seg skikkelig med nå, altså).

Anonymkode: ac2ac...a5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du har håndhilst, klemt folk, sittet tett oppi venner/fremmede på fest, latt være å resie kollektivt, stått med 40 cm mellomrom i kø, ikke brukt antibac inn og ut av butikk, kafe, restaurant, tannlege, gått på kino, gått på konserter, reist til syden, til storbyer. 

Vi lever nok ikke i samme land. 

Anonymkode: 40011...54c

Jeg er ikke den du svarer, men må nesten kommentere likevel. 

Det er vel heller sånn at jeg sjelden håndhilser uansett, går ikke på fest, sitter ikke tett oppi noen, reiser vanligvis ikke kollektivt (småby med gåavstand til det meste), går ikke på konserter, reiser (nesten) ikke til syden og storbyturer er sjelden det også. 

Tannlegen har hatt åpent etter den første covidmåneden så der har jeg vært, restaurant går jeg ikke og kafe går jeg sjelden på, men har vært på kafe et par ganger etter Covid meldte seg også. 

Så den største forskjellen er faktisk antibac'en på vei inn i butikken. 

Anonymkode: 23ef0...6a4

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor besøker du ikke folk? :klo:  Du risikerer jo ikke å dø av å dra på besøk? Og om du gjør det så er det kanskje verdt risikoen?

Sannsynligvis fordi folk ikke vil ha besøk. Jeg har samme problem, nesten alle jeg kjenner unngår alle andre enn kolleger og familie.

Anonymkode: 9038c...6c0

• Liker 1
Skrevet

Livet er ganske som før koronaen kom. Jobber på dagtid (fysisk på kontoret).

Ettermiddagene går med til matlaging, husvask, rydding, leser, håndarbeid, akkurat nå juleforberedelser som baking etc, TV/streaming, litt jobb. 

Går tur, drar på hytta, handler, biblioteket.

Besøker foreldre og søsken, barna, et par gode venninner + «klubb» gjengen (4 stk) møtes jevnlig. 

Går på kafé/restaurant innimellom for å støtte lokale drivere. 

Altså omtrent akkurat det samme som jeg gjorde før 12 mars. Vasker/spriter hendene, holder avstand til de fleste (utenom nærkontakter), klemmer ingen og holder meg hjemme om jeg føler meg syk.

Nå skal det sies at jeg bor et sted med 0 koronatilfeller akkurat nå, har vel vært et håndfull tilfeller under hele pandemien. Ingen dødsfall. 

Anonymkode: ae1d3...1f1

Gjest In absentia
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Anonymkode: ac2ac...a5e

Byen min har mye smitte akkurat nå, og de fleste jeg kjenner er i forhold og har derfor ikke så stort behov for å treffes. Mange er nok også redde for å dra med smitte til slekta i jula og holder seg ekstra mye hjemme på grunn av det.

Men et annet problem jeg har er at jo mer tid jeg tilbringer alene, jo mer innadvendt blir jeg. Jeg slutter å tenke på andre og ta kontakt med andre digitalt osv. Det å være sosial er litt som en kjedereaksjon hos meg, og hvis det først stopper opp en periode så blir jeg bare helt innesluttet og slutter å ønske kontakt med andre selv om jeg egentlig trenger det. Det kan gå ukesvis før jeg blir klar over at jeg sakte men sikkert har isolert meg...

Skrevet

Jeg bedriver akkurat det samme som før covid. Rydder, roter, går tur, er på nett, lager mat, går tur igjen, ser på filmer/serier, strikker, syr, av og til innom et kjøpesenter (men pleier ikke ta middagen der lenger, gjør bare det jeg skal og drar hjem).

Anonymkode: 9a5c9...714

Skrevet
In absentia skrev (18 timer siden):

Alt er jo stengt. Det er ingen steder å dra. Ingen å dra på besøk til. Hva gjør dere enslige om ettermiddagene nå under covid?

Besøker mine foreldre og barn med barnebarna. Ellers har jeg kontakt i ny og ne med en person som ikke er i familie. Vi holder avstand. Har venninner som velger å omgås sine familier, så det stopper lett for stort mer sosial kontakt. Bor i Oslo. 

Hoppetaujenta skrev (18 timer siden):

Jeg er ikke avhengig av "sosiale uteaktiviteter" og lever som jeg pleier. Hjemme. Stort sett alene. Det er helt ok. 

Er heller ikke direkte avhengig, men en sosial arena har stengt ned, noe hobbybasert. I stedet har jeg meldt meg på et nettkurs innenfor noe annet. Trenger noe annet enn jobb og hvile. 

Merker jeg føler meg litt låst av og til, kan ikke reise noen steder, og når alle går med masker virker alt så alvorlig selv om jeg har brukt maske siden mars - april og sikkert skremte vettet av noen... Med å reise noen steder mener jeg å planlegge ferien for eksempel. Men det ser ut som "vi" skal leie et feriehus på Sør-landet. Vi er familien, inkludert barnebarn. 

Går små turer, er på butikken, ser litt tv, leser mye, prøver å holde litt orden i boligen. Men det siste er lite inspirerende når ingen andre enn jeg ser rotet. Skal ta en økt i dag. Prøve å gjøre det litt koselig for meg selv. Er også i gang med å male et bilde, men rot inspirerer ikke noe særlig. Det drar energi. 

Er invitert til mine foreldre som bor i samme by, men det er grenser for hvor mye tid jeg orker å tilbringe med dem selv om de er greie og omgjengelige. Er lite på cafe, men har lagt merke til at de eldre bruker cafe som arena for møter og sosial kontakt. Vet ikke om det er den eneste kontakten de har med andre, men det er bra for dem at de ikke kun sitter hjemme. 

Skal ikke klage, har spist to julemiddager allerede. Lutefisk hos mine foreldre og ribbe hos barna. Nå har foreldrene mine sagt at jeg gjerne må komme, det vil si overnatte der, men trives best hjemme selv om enkelte dager kan være lange. Jobber ikke i 100 prosent stilling, jobber som freelancer i tillegg. Oppdragene er ikke mange nå, men klarer meg. 

Det som er litt trist er at det nå finnes to leirer, de som ler av korona og vi som ikke gjør det. Jeg ser at vi ikke har så mange smittede som i andre land, men velger å ta dette seriøst uten å tenke på dommedag. De i den andre leiren derimot har tatt høyde for at vi er en type under-mennesker som ikke kan tenke sjæl. Det er ikke mange det er snakk om, men nok til at det har truffet meg personlig. Konsekvensen er null kontakt. Dette er et sidespor men gjelder kanskje flere. 

Tenker mest på barn og unge som ikke får utfolde seg normalt. Vi voksne kan sette ferier på vent, men de som er kanskje 14 eller atten får aldri de årene tilbake. 

Skrevet

Drikker vin 🍷

Anonymkode: 5009b...b6c

Skrevet

Mye film, så letterboxd kontoen min får kjørt seg!

Anonymkode: 4d5b0...e92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...