AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Jeg har aldri brukt munnbind før nå. Jeg så på nettet hvordan man skal feste det, stramme rundt nesen og dra det ned under haken. Føler jeg gjorde akkurat som vist. Og så gikk jeg på butikken, og hver gang jeg bøyer meg for å hente varer, pakke varer osv så får jeg jo den øverste kanten omtrent inni øynene. Jeg vet jo at man ikke skal drive å ta på det mens det er på, men hva skal jeg gjøre da.. Jeg jobber turnus så handler alltid på morgenen rundt kl 8, bor 1 mil utenfor sentrum (ikke oslo) så da er det lite folk i butikken, kanskje max 5 andre. Det føles jo mye tryggere å handle uten! Gjør jeg noe galt, eller er det bare slik det er for alle? Anonymkode: efa93...5fe
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Er slik for meg og, lager bare grimaser for å dra munnbindet nedover, berører det ikke med hendene Anonymkode: ab32a...97c 2
anonymLala Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri brukt munnbind før nå. Jeg så på nettet hvordan man skal feste det, stramme rundt nesen og dra det ned under haken. Føler jeg gjorde akkurat som vist. Og så gikk jeg på butikken, og hver gang jeg bøyer meg for å hente varer, pakke varer osv så får jeg jo den øverste kanten omtrent inni øynene. Jeg vet jo at man ikke skal drive å ta på det mens det er på, men hva skal jeg gjøre da.. Jeg jobber turnus så handler alltid på morgenen rundt kl 8, bor 1 mil utenfor sentrum (ikke oslo) så da er det lite folk i butikken, kanskje max 5 andre. Det føles jo mye tryggere å handle uten! Gjør jeg noe galt, eller er det bare slik det er for alle? Anonymkode: efa93...5fe Har du typen med stropper som fester seg bak øret? I såfall, du må klemme den rundt neseryggen lenger nede. Glir den fortsatt opp bruker du en. liten tapebit for å feste den der. Av typen med strikk rundt hodet har du øverste strikken over hårstrikket (knute/hestehale lavt nede), og nederste under, så den øverste ikke glir opp overhodet.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 anonymLala skrev (Akkurat nå): Har du typen med stropper som fester seg bak øret? I såfall, du må klemme den rundt neseryggen lenger nede. Glir den fortsatt opp bruker du en. liten tapebit for å feste den der. Av typen med strikk rundt hodet har du øverste strikken over hårstrikket (knute/hestehale lavt nede), og nederste under, så den øverste ikke glir opp overhodet. Ja, kjøpte sånn engangs fra apoteket som festes bak øret ja. Følte jeg klemte godt, men husker ikke om jeg gjorde det lengre nede. Skal prøve igjen, takk for tips! Anonymkode: efa93...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er slik for meg og, lager bare grimaser for å dra munnbindet nedover, berører det ikke med hendene Anonymkode: ab32a...97c Hehe, får prøve det også😅 Ble jo bare mer stresset av å handle med munnbind enn uten. Anonymkode: efa93...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 La være å bruke det, er ikke bra for lungene å gå med dette. Tenk på alle stoffene du puster i deg fra munnbindet. Anonymkode: 0dd27...b28 2
Gjest Chroma Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Så lenge du klarer å holde god nok avstand til andre kan du handle uten. Ellers høres det ut som munnbindet er for stort for deg. Det finnes forskjellige typer.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Finnes flere snutter på nett om hvordan man kan stramme inn bindet ved å knytte trådene, så selve bindet sitter bedre over munn og nese. Kan dette være noe for deg? Jeg har ikke prøvd engangsmunnbind før. Min samboer fikk gjenbruksmunnbind (eller hva det heter, sånn i stoff som skal vaskes) fra der han trener, og det er så stort at det dekker fra øyebryna mine til godt under haka. Det kan strammes godt over nesa og går i to stropper bak hodet som kan strammes uendelig... Jeg må likevel knytte trådene innerst ved munnbindet for at det skal plassere seg ok over nesa, ellers dekker det øynene så fort jeg vender hodet nedover. Heldigvis er det ikke så ofte jeg må bruke munnbindet, men må det når jeg henter barna på deres trening. Kan det hjelpe å gape med munnen når du skal hente varer fra handevogna?🙈 Det er jo ingen som ser det... Anonymkode: 3f8ec...d87
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Kan det hjelpe å gape med munnen når du skal hente varer fra handevogna?🙈 Det er jo ingen som ser det... Anonymkode: 3f8ec...d87 Haha, kanskje jeg må prøve det. Må nesten le litt når jeg ser for meg meg selv gå gapende rundt i butikken, men det er jo som du sier ingen som vil se det 😂😂 huff for et i-lands problem..😝 Anonymkode: efa93...5fe 2
Robert Koch Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: La være å bruke det, er ikke bra for lungene å gå med dette. Tenk på alle stoffene du puster i deg fra munnbindet. Anonymkode: 0dd27...b28 Dette er tull. Munnbind inneholder ikke noe som er farlig å puste inn, og luft passerer fritt gjennom porene både inn og ut av munnbindet. Det er ikke påvist hverken hypoksemi (for lavt oksygen) eller hyperkapni (for høyt karbondioksyd) hos munnbindbrukere i noen forsøk. Bru av munnbind er rutinemessig i helsevesenet, og ville ikke blitt brukt om det du skriver er riktig. 7
Agathe Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Har akkurat samme problem, munnbindet er for stort og det hjelper å lage en liten knute på ørestrikkene. 1
Namine Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, kjøpte sånn engangs fra apoteket som festes bak øret ja. Følte jeg klemte godt, men husker ikke om jeg gjorde det lengre nede. Skal prøve igjen, takk for tips! Anonymkode: efa93...5fe Jeg klemmer godt inntil nesen, og følger/klemmer kanten hele veien ned 😊 Kanskje det hjelper litt? Eller kanskje jeg bare har flaks.
rabarbrafrø Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 Enig i problematikken! For meg hjelper det å snurre strikket en halv runde før jeg tar det bak øret, slik at det blir et kryss på kinnet og strikket blir litt kortere. 2
LeneXCII Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg jobber turnus så handler alltid på morgenen rundt kl 8, bor 1 mil utenfor sentrum (ikke oslo) så da er det lite folk i butikken, kanskje max 5 andre. Det føles jo mye tryggere å handle uten! Det trenger ikke bruke munnbind i butikken, selv ikke i Oslo, såfremt det ikke er så fullt av mennesker i butikken at det ikke er mulig å holde 1m avstand, forbipasseringer ikke medregnet
Anbefalte innlegg