Gå til innhold

trenger litt råd!

Fremhevede innlegg

Skrevet

hunden vår er 1 år og vi ønsker at hun skal sove i gangen om natten da hun vekker oss mye i løpet av natten med snorking osv. Hun er vant til å sove i sengen sin ved siden av oss. På morgenen får hun lov å komme opp å ligge under dyna med meg. Det er kjempe koselig og noe jeg vil fortsette med på morgenen.

Men, hvordan går jeg best frem med dette og lære henne at det er ok å sove alene?

de første mnd hun var valp brukte vi bur på henne, men gikk bort fra det. I perioden hun nå skal venne seg til å sove alene i gangen utenfor rommet vårt, lurte jeg på om det kan være lurt å venne henne til buret igjen den første perioden mens dette skal innarbeides. Så vi har kontroll på henne og ikke har tisseuhell på natten Er redd hun vil tusle i gangen og gjøre fra seg ellers. det har skjedd de få gangene hun ikke har sovet inne hos oss av andre grunner. 

noen gode råd for å få dette til ?  er det vanskelig å starte med bur igjen til en hund som egentlig har sluttet med det... 😕 ? 

Anonymkode: 34d2f...a42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler om gradvis tilnærming. Start med å flytte sengen hennes nærmere døren, etter hvert ligger hun i åpningen, så i gangen med døren åpen, og til slutt med døren lukket. Gjør det gradvis slik at hun blir vant til det. Når det kommer til tisseuhell : kan dere ikke bare sperre av gangen på et vis slik at hun får begrenset med område hun kan vandre i? Er ikke tilhenger av bur. Synes det kun skal brukes ved transport om man ikke bruker selesikring i bil ...

Skrevet

God, rolig tur før leggetid. La hunden få tisse og bæsje. Ingen herjing. Legg hunden i buret. Slutt målet er at hunden skal ligge i buret med døren åpen. Og så lenge dere gjorde en god jobb med burtrening da hunden var valp, vil det gå seg raskt til. Det første dere gjør om morgenen er å ta hunden rolig ut av buret og rett ut av huset slik at den får gjort fra seg. Ignorer hunden, sånn at dere slipper en vilter hund som plutselig får et uhell i ren glede for å se dere igjen. 

Bur kan være et godt verktøy, så lenge det brukes riktig. På lik linje med alle hjelpemidler vi bruker ved hundetrening. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...