Gå til innhold

Hvorfor oppstår fittefis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen stillinger som gir mer fittefis?
Menn, synes dere det er turnoff? 

Hva med ufrivillig rumpefis da etter anal lek? 

Tips for å unngå dette? 

Anonymkode: 58308...d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det oppstår fordi mannen, med sin penis, presser luft inn i vagina. Noen opplever det i visse stillinger, hos andre kan det oppleves når som helst. 
om en mann syns det er turn off at vaginaen ikke har gjeller og kan få luften ut andre steder så får han revurdere om sex med en kvinne er noe for han. 

Anonymkode: 32d7c...01a

• Liker 10
Skrevet

Fittefis oppstår fordi det er hull mellom vagina og anus hos enkelte kvinner. Når de må prompe så slippes noe av luften ut fra vagina. 

Anonymkode: 765d2...77a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fittefis oppstår fordi det er hull mellom vagina og anus hos enkelte kvinner. Når de må prompe så slippes noe av luften ut fra vagina. 

:skratte:

• Liker 7
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Bullshit.

Anovaginale fistler er en alvorlig medisinsk tilstand som krever kirurgisk behandling.

"FIttefis" kommer av at det kommer luft inn i vagina, som komprimeres når penis støter inn, og derfor tvinges ut via en trykkbølge. I den prosessen oppstår det små vibrasjoner mellom penis og skjedevegg etter hvert som luft tvinges ut under høyt trykk, trykket synker av luften som er kommet ut, penis støter lengre inn, trykket stiger igjen og sprenger opp ny åpning, og prosessen gjentar seg. Dette skjer med en frekvens på formodentlig12-15 Hz, og oppfattes derfor som en slags prump.

Det er samme prosessen ved en passiv "fittefis", der trykkendringen skjer ved at eventuell luft i vagina komprimeres enten ved at kvinnen endrer positur, eller fordi skjeden trykkes på av muskler i bekkenbunn eller nedre, fremre bukvegg.

Jada....jeg vet at jeg har en del nerdete kunnskap....

Anonymkode: 7da9f...558

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bullshit.

Anovaginale fistler er en alvorlig medisinsk tilstand som krever kirurgisk behandling.

"FIttefis" kommer av at det kommer luft inn i vagina, som komprimeres når penis støter inn, og derfor tvinges ut via en trykkbølge. I den prosessen oppstår det små vibrasjoner mellom penis og skjedevegg etter hvert som luft tvinges ut under høyt trykk, trykket synker av luften som er kommet ut, penis støter lengre inn, trykket stiger igjen og sprenger opp ny åpning, og prosessen gjentar seg. Dette skjer med en frekvens på formodentlig12-15 Hz, og oppfattes derfor som en slags prump.

Det er samme prosessen ved en passiv "fittefis", der trykkendringen skjer ved at eventuell luft i vagina komprimeres enten ved at kvinnen endrer positur, eller fordi skjeden trykkes på av muskler i bekkenbunn eller nedre, fremre bukvegg.

Takk👍🏻 Jeg har ikke vært plager med dette. Men skjedde nylig da vi hadde sex og byttet på stillinger underveis. Har det noe å si? 

Hva med fingring i anus da? Opplevd at det kommer luft og lyd som jeg ikke har kontroll på. Livredd det er lukt også.

Skrevet

Noen her vil nok påstå man er vid, men har ingenting med det å gjøre.

Anonymkode: 8f25c...731

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bullshit.

Forklar da hvordan luften samles rundt/fremme på pikken slik at denne kan presse luft inn i vagina. Vagina sitter som klistret rundt pikkskaftet tilbe hver tid. 

Eller hvorfor dette aldri skjer med en kunstig vagina/fleshlight.

Anonymkode: f6b4a...db1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk👍🏻 Jeg har ikke vært plager med dette. Men skjedde nylig da vi hadde sex og byttet på stillinger underveis. Har det noe å si? 

Hva med fingring i anus da? Opplevd at det kommer luft og lyd som jeg ikke har kontroll på. Livredd det er lukt også.

Fittefis er totalt normalt og ikke noe man skal bry seg om. Jeg har aldri møtt en mann som reagerer på det. Vi ler litt og fortsetter som normalt. Fittefis er bare luft som blir pressa ut fordi penisen støter inn. Lufta må gå en plass, og da blir det lyd når en penis er i veien. Det kan også skje akkurat idet penisen trekker seg helt ut. Om skjeden er tom for luft når penisen er inne, så vil det vli et vakum når penisen trekker seg ut, og da vil luft trekke seg inn når penisen går ut og lage lyd. 

Samme kan skje med analen.

Anonymkode: 9a3ae...0d6

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Slutt med sånn feilinformasjon, men vet aldri hvem som leser og noen kan ta det som fakta. Det er ikke morsomt engang. 

Endret av Rant
  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forklar da hvordan luften samles rundt/fremme på pikken slik at denne kan presse luft inn i vagina. Vagina sitter som klistret rundt pikkskaftet tilbe hver tid. 

Man tar det penis ut og inn og skifter gjerne stillinger. Det er ikke slik at penis alltid er inne i skjeden til enhver tid.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Noen stillinger som gir mer fittefis?
Menn, synes dere det er turnoff? 

Hva med ufrivillig rumpefis da etter anal lek? 

Tips for å unngå dette? 

Det som er turnoff er drittunge-menn på kg.

Anonymkode: aac23...030

• Liker 4
Skrevet

Bare jeg som kan oppleve det utenom sex?🙄

Anonymkode: 56389...2ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gi deg. Du er ikke LITT morsom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida, plutselig kommer det en liten luftboble ut fra vagina. Veldig merkelig følelse 😂 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

De pleier også å ha problemer med å røyke sigaretter siden røyken kommer ut av øra og ikke munnen.

Anonymkode: 0b2cb...6b0

• Liker 2
Skrevet
Rant skrev (9 minutter siden):

Man tar det penis ut og inn og skifter gjerne stillinger. Det er ikke slik at penis alltid er inne i skjeden til enhver tid.  

Men en hører aldri om noen som har fått dette til med dildo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gi deg. Du er ikke LITT morsom. 

Var heller ikke ment morsomt.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke noen hermetisk forsegling mellom penis og skjedeveggene. Luft vil finne veien inn, og i noen stillinger skjer det letter enn i andre. Du å nesten studere fysikk for å forstå dette fullt ut. Luft som har kommet inn i vagina, vil nødvendigvis befinne seg foran penis, ogkomprimeres når denne føres innover i skjeden. Da må den komprimerte luften komme ut en eller annen vei, og det gjør den i den retningen det er minst motstand - altså ikke inn i vevet i skjedeveggene eller opp gjennom cervix. Det ville kreve mye høyere trykk.

Det skjer nok med fleshlight og lignende også, men det er noen grunnleggende forskjeller her. Bl. a. er ikke fleshlighten del av en annen kropp, og det er lettere å holde den i én posisjon (eller å opprettholde en bestemt vektor om du vil). Den er dessuten ikke laget av samme materiale som en ekte vagina, og oscillasjonspotensialet vil være annerledes, likeledes potensialet for diffusjon av luft fra omgivelsene og inn i hulrommet (skjeden på en kvinne er i mindre grad et hulrom - egentlig bare et potensielt sådan). Sist, men ikke minst, bruker man nok kanskje glidemidler eller olje med høyere viskositet enn normal vaginal lubrikasjon, slik at interaksjonen mellom penis og leketøy blir mindre gjennomtrengelig for luft.

Vil du ha et mer detaljert svar enn dette, kanskje?

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...