Gå til innhold

Male stuen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å selve om 1-2 år. Det er en liten bolig med stue, kjøkken og gang i ett. Veggene er hvite, bortsett fra en vegg som er malt i grønnnyanse. Tipper det er soft teal eller minty breeze. Boligen har også store vindusflater på en vegg med store karmer. 

Bør vi beholde hvite vegger siden vi skal selge eller bør vi male? Tenkte noe mørkere beigetoner på alle veggene samt lister og vinduskarmer. Er jeg på bærtur? 

Kjenner jeg er drittlei slik det er nå, men orker ikke jobben dersom det ikke lønner seg ved salg. Har to små barn som krever sitt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si uten bilde, men å male i noen freshe moderne farger lønner seg som regel før salg. Mange meglere har også stylister som kan hjelpe deg med dette

Skrevet

Siden det er snakk om 1-2 år ville jeg male. Når dere uansett ønsker å ha ganske nøytrale farger, så er det et trygt valg med tanke på salg.

Hadde vært noe annet om du ville male alt neonrosa...

Anonymkode: f0f3b...417

• Liker 3
Skrevet

Ville ikke malt når du har nøytrale farger. Trenden kan forandre seg igjen, er i alle fall store sjanser for det hvis man ser tilbake i tid. 

Skrevet

Sannsynligvis vil det ikke ha noe særlig å si ved salg, verken negativt eller positivt, så lenge det ikke er helt ville farger. 

Jeg ville malt nå. For deres trivsel. Hvis ikke dere må gjøre mye arbeid med underlaget så går det veldig raskt. Og koster heller ikke mye.  

• Liker 1
Skrevet

Hvite vegger er bedre ved salg enn fargerike eller mørkere vegger. Hvit gjør at det ser større og åpnere ut, mørke vegger blir mer lunt men gjør også at veggene "krymper".

Det er en stor sjanse for at de som kjøper kommer til å male uansett. Tenk litt over  hvor mye maling veggene tåler også, blir ikke alltid fint med en haug lag på veggene :) Så jeg hadde latt vær. 

Det er umulig å si om det lønner seg ved salg eller ikke. Og basert på det også, at man ikke kan garantere noe, så hadde jeg ikke gjort jobben. 

Anonymkode: e974a...af3

• Liker 2
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
Alvea skrev (13 timer siden):

Vi har tenkt å selve om 1-2 år. Det er en liten bolig med stue, kjøkken og gang i ett. Veggene er hvite, bortsett fra en vegg som er malt i grønnnyanse. Tipper det er soft teal eller minty breeze. Boligen har også store vindusflater på en vegg med store karmer. 

Bør vi beholde hvite vegger siden vi skal selge eller bør vi male? Tenkte noe mørkere beigetoner på alle veggene samt lister og vinduskarmer. Er jeg på bærtur? 

Kjenner jeg er drittlei slik det er nå, men orker ikke jobben dersom det ikke lønner seg ved salg. Har to små barn som krever sitt. 

Folk som kjøper vil ha sin egen farge. Det du maler har ingenting å si for når du skal selge og blir malt over. Så ikke mal. Eller mal for din egen del.

Skrevet

Du skal male hvis du har lyst til å bytte farge nå, men vær forberedt på å male igjen før dere selger. Anbefaler å bruke stylisten til megler, de setter sammen en pakke av farger og møbler for dere og det blir veldig fine bilder. Men det er ikke alltid det er slik man ville hatt det selv. 

Da vi solgte leiligheten vår var den i utgangspunktet malt i lys grå (tidløs) med hvite lister. Vi fikk forslag om masse mørke moderne farger. Ville aldri malt det slik selv, men kjøperne gikk mann av huse.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvite vegger er bedre ved salg enn fargerike eller mørkere vegger. Hvit gjør at det ser større og åpnere ut, mørke vegger blir mer lunt men gjør også at veggene "krymper".

Det er en stor sjanse for at de som kjøper kommer til å male uansett. Tenk litt over  hvor mye maling veggene tåler også, blir ikke alltid fint med en haug lag på veggene :) Så jeg hadde latt vær. 

Det er umulig å si om det lønner seg ved salg eller ikke. Og basert på det også, at man ikke kan garantere noe, så hadde jeg ikke gjort jobben. 

Anonymkode: e974a...af3

Dette stemmer rett og slett ikke. Moderne farger og interiør, og magasinvennlige «BoBedre-bilder» der kjøper kan drømme seg bort og bare elsker boligen er det som selger. Hvit maling kan gjøre at boligen blir én i mengden, kjedelig og ikke skiller seg ut i det hele tatt (men ikke alltid da). Bedre å bruke en stylist her slik at man treffer akkurat i kjøpersegmentet!

Anonymkode: 9a916...91e

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor interessert du er i å male, og hvordan resultatet blir. Jeg har malt hele leiligheten i forskjellige farger (både mellom rommene og innad i samme rom), men jeg både liker å male og å pusse opp og ikke minst er jeg god på farger og har derfor sørget for å bruke god tid på å velge farger som harmonerer med hverandre og passer sammen slik at sluttresultatet faktisk er ganske nøytralt. Vi skal også selge om ikke altfor lenge, men for vår del er maling såpass «lavterskel» at det ikke gjør så mye om vi må male hvitt igjen. 

Anonymkode: 1d6f6...661

Skrevet

Jeg hadde malt hvis det er så lenge som 1-2 år til. Fint med litt forandring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...