AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Del Skrevet 15. desember 2020 Jeg har lyst til å trene styrke, sykle, løpe, svømme og gjøre yoga. Men det er jo bare syv dager i uken. 🤷🏼♀️ hvordan best mulig legge opp uken? Anonymkode: c07d8...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løpegærn Skrevet 16. desember 2020 #2 Del Skrevet 16. desember 2020 Trener du mye fra før? Har du noen kroppslige utfordringer? Viktig å ikke legge lista for høyt, både med tanke på at du skal orke å holde på for resten av livet, og med tanke på skader. 😃 Helsedirektoratets anbefalinger er et svært godt utgangspunkt. De kan i all hovedsak oppsummeres slik: Minst 75 minutter hard kondistrening (f.eks. løping, heftig sykling) ukentlig ELLER minst 150 minutter moderat kondistrening i uka (rask gange, moderat svømming eller sykling) Minst to ganger i uka med styrketrening som tar for seg de store muskelgruppene Jeg ville vurdert hvilke aktiviteter jeg synes er mest morsomme. Selv synes jeg styrketrening er veldig kjedelig, men liker å løpe, gå, sykle, etc. Jeg prioriterer å gjøre en del kondisjonstrening som også styrker musklene (det gjør jo de fleste typene uansett også, da), f.eks. gjennom trening på variert underlag. Bakker, ujevnt terreng, m.m. Jeg er moderat godt trent, har trent jevnlig i flere år, blir sjeldent stiv i musklene av de aktivitetene jeg er vant med. Jeg har riktignok en tilbakevendende betennelse som gjør at jeg ikke løper så lenge, og ikke hver dag. Det er sjeldent at jeg ikke er i aktivitet i løpet av en dag, men at det blir en lang gåtur som ikke gir noe særlig pulsøkning er vanlig for meg. En vanlig treningsuke for meg på denne tiden av året (på sommeren bruker jeg å sykle også): Mandag: Joggetur 30-60 minutter. Tirsdag: Gåtur eller skitur i marka 60-90 minutter Onsdag: Joggetur 30-60 minutter. Torsdag: Gåtur eller skitur i marka 60-90 minutter. Fredag: Joggetur 30-60 minutter. Lørdag: Gåtur eller skitur i marka 60-90 minutter. Søndag: Forholdsvis lang søndagstur i marka, på ski eller til fots. En-tre timer. Dette er morsomt for meg, og enkelt å vedlikeholde. Sånn bør du også tenke! 😃 En uke kanskje du bare sykler, en uke blir det kanskje yoga og svømming. Det viktigste er å være i aktivitet man koser seg med, som man kan oppnå Helsedirektoratets minimumsanbefalinger med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Del Skrevet 16. desember 2020 Jeg gjør alt du nevner. Svømmer en gang i uken, sykkel bruker jeg som transportmiddel overalt, trener styrke 2-3ganger, løper 1-2 ganger, yoga trener jeg hjemme med youtube 3-4 ganger før sengetid. Anonymkode: ca714...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løpegærn Skrevet 16. desember 2020 #4 Del Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg gjør alt du nevner. Svømmer en gang i uken, sykkel bruker jeg som transportmiddel overalt, trener styrke 2-3ganger, løper 1-2 ganger, yoga trener jeg hjemme med youtube 3-4 ganger før sengetid. Anonymkode: ca714...08e Høres ut som du gjør en veldig god jobb for helsa di Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå