Gå til innhold

Heftig magesmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil begynne med å skrive at nå er det bedre, så kommer ikke gå til lege med mindre det blir værre igjen. Jeg bare lurer på om andre kanskje vet hva det kan ha vært.

Det har vært litt vondt et par dager rundt skambeinet tror jeg det blir. Det er samme type smerte som når du må skikkelig bæsje, men må holde deg. I går ble det mye værre i en times tid på kvelden. Klarte ikke stå oppreist, for det kjentes rett og slett ut som hele underlivet skulle falle av. Prøvde med massasje av magen, men det ble ikke noe bedre. Det gjorde uhorvelig vondt å klemme på magen på begge sider og litt ned for navlen. Det kom på en måte i rier med smerte. Den ene gangen kjentes det ut som en knyttneve som slo nedover mot underlivet fra innsiden.

Det er bedre igjen i dag, nå gjør det bare vondt når jeg ler, går på do eller med en gang jeg setter meg ned på sofaen.

Jeg får gått på do, så er nok ikke forstoppelse. Det gjør heller ikke vondt å tisse. Har ikke mensen, og venter det heller ikke før om et par uker.

Anonymkode: 668e1...da0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Corona? Ville bedt om en test, for noen kan det begynne med magesmerter. Stod i avisene om det da gastro i Oslo begynte å få rare pasienter med magesmerter

Anonymkode: 50646...90a

Skrevet

Eggløsning, urinveisinfeksjon? Du kan og få vondt hvis du har en cyste som sprekker. Hvis du har gått noen dager med så store smerter hadde jeg kontakta legen.

Anonymkode: dbdf3...c74

Skrevet

Jeg har hatt cyster på eggstokkene, det kan gi fullstendig lammende smerter. Det kan sjekkes på ultralyd hos gynekolog.

Anonymkode: d3bea...91f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eggløsning, urinveisinfeksjon? Du kan og få vondt hvis du har en cyste som sprekker. Hvis du har gått noen dager med så store smerter hadde jeg kontakta legen.

Anonymkode: dbdf3...c74

Det gjør ikke vondt når jeg tisser, så tror ikke det er UVI. Eggløsning kan det være. Har nettopp slutta på p-piller, så har kanskje det første gang på mange år, men kan ikke huske at det gjorde så vondt😂 Jeg har ikke gått mange dager med store smerter. Kun moderate smerter, mens i går ble det så vondt at jeg ikke klarte å stå oppreist.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt cyster på eggstokkene, det kan gi fullstendig lammende smerter. Det kan sjekkes på ultralyd hos gynekolog.

Tror du det er verdt å sjekke opp i selv om det har blitt mindre vondt i dag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør ikke vondt når jeg tisser, så tror ikke det er UVI. Eggløsning kan det være. Har nettopp slutta på p-piller, så har kanskje det første gang på mange år, men kan ikke huske at det gjorde så vondt😂 Jeg har ikke gått mange dager med store smerter. Kun moderate smerter, mens i går ble det så vondt at jeg ikke klarte å stå oppreist.

Jeg tror de stort sett forsvinner av seg selv, men det kan jo alltids være verdt en sjekk for å passe på at det ikke er noe annet galt :)  Jeg gikk ikke til legen før jeg hadde slitt en stund, så hvis du ikke er bekymret så kan du jo vente og se om det skjer igjen før du gjør noe med det :)

Skrevet

hm endometriosesmerter? ville tatt en tur til gynekolog

Anonymkode: b85f4...8c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke meg du siterte, men JA, er det cyster så kan det være flere som kan sprekke. Det gjør like vondt hver gang. Jeg endte opp med kikkhullsoperasjon og fjerning av masse cyster, og endometriose-diagnosen. Har det MYE bedre nå :)  

Skal sies at jeg hadde så vondt at jeg såvidt fikk puste, en ren 10/10 på smerteskalaen. Husker jeg lå i senga og ikke klarte å brette dyna over meg.

Skjer dette igjen TS, lov meg å dra til legevakta, for akutte magesmerter kan være veldig alvorlig. F.eks tarmslyng. Jeg måtte selv mases til legevakta, og er glad jeg dro selv om det "bare" var cyster som ikke er farlig på den måten.

Anonymkode: 9717f...c0e

• Liker 1
Skrevet

Vestibulitt? jeg har hatt sånne ekstreme smerter av det, som ligner veldig på det du beskriver. Så fort jeg lærte meg at det er det det kommer av, klarer jeg å slappe av når det skjer, rett og slett tvinge kroppen til å slappe av. + ta smertestillende, da.

Anonymkode: f5c43...7ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke meg du siterte, men JA, er det cyster så kan det være flere som kan sprekke. Det gjør like vondt hver gang. Jeg endte opp med kikkhullsoperasjon og fjerning av masse cyster, og endometriose-diagnosen. Har det MYE bedre nå :)  

Skal sies at jeg hadde så vondt at jeg såvidt fikk puste, en ren 10/10 på smerteskalaen. Husker jeg lå i senga og ikke klarte å brette dyna over meg.

Skjer dette igjen TS, lov meg å dra til legevakta, for akutte magesmerter kan være veldig alvorlig. F.eks tarmslyng. Jeg måtte selv mases til legevakta, og er glad jeg dro selv om det "bare" var cyster som ikke er farlig på den måten.

Anonymkode: 9717f...c0e

Samme. Ikke noen diagnose i etterkant, men glad jeg også ble mast på legevakten. 

Skrevet

Bare for å komme med fasitsvaret ifølge KG:

Det må enten være korona eller kreft 💩

Skrevet

Hvis du nettopp har sluttet på p-piller så tenker jeg det er systemet som restarter seg litt. Hvis du er bekymret går du til lege men for min del hørest det ut som når jeg har eggløsning. 😏

Skrevet

Jeg har endometriose og kjenner meg igjen i smertene. Spesielt når cyster sprekker. Jeg har blod og andre ting i cystene mine, når de sprekker samler det seg nederst i buken og det er styggvondt. Det er dessverre vanskelig å få det påvist, og man får ikke kikkhullsoperasjon uten å ha vært plaget lenge. Det kan dukke opp når man slutter på prevensjon fordi mer endometrium oppstår i buken da.

Det kan også være forstoppelse (man kan ha det selv om man har avføring), luftsmerter, forbigående blindtarmbetennelse og masse annet. Magesmerter er vanskelig å diagnostisere. 

Anonymkode: 1d431...273

Skrevet

Jeg har hatt lignende smerter i det cystene sprekker, og gått i bakken rett etter. Verdt å be om time hos gynekolog! 

Anonymkode: f297f...032

Skrevet

Huff det er leit å høre om alle dere som har cyster på eggstokkene, det høres ikke kjekt ut! Håper det ikke er noe sånn. Det går ihvertfall bedre i dag, og kommer det tilbake så tar jeg meg en tur til legen for å sjekke opp i det.

Har fått noen «tips» om hva det kan være her, så da får jeg se mer om det kommer tilbake og hvordan det arter seg.

Takk for svar!☺️

• 4 uker senere...
Skrevet

I dag kom smertene tilbake igjen, akkurat 4 uker siden sist. Det følger syklus, så da har det nok noe med eggløsning å gjøre.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Det er ikke like ille som sist gang i det minste. Er det bare å bestille time hos lege, som henviser videre?

Er så redd det ikke er noe ille, så virker jeg bare helt tulling😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...