AUF Skrevet 8. august 2005 #1 Skrevet 8. august 2005 Jeg blir arbeidsledig fra september. Jeg har lest litt på internett, pratet litt med en motvillig person på aetat, og trygdekontoret. Hva i all verden har jeg krav på? Noen som har peiling, og som har vært i samme situasjon? Jeg har ikke tjent nok i fjor til å få dagpenger, (ligger akkurat under grensa ) Ble ferdig på skolen i fjor, så har jo ikke tjent noe tidligere heller. Har jobbet i hele år. Har to barn som jeg er alene om omsorgen for, og trygden for de mister jeg i november. Etter reglene har man jo bare krav på overgangsstønad i max 3 år... Dette har jeg blitt fortalt. Sitter her lettere fortvilet, lett på nett og prøvd å finne ut noe. Noen som kan hjelpe meg litt?
L@dy Skrevet 8. august 2005 #2 Skrevet 8. august 2005 Om du ikke har tjent nok til å få dagpenger så er det nok sosialkontoret som er rette instansen. Om du søker litt på internett så har gjerne sosial tjenesten noen linker som kan gi litt informasjon. Jeg synest alltid det er greitt å ha LITT for kunnskaper før jeg oppsøker offentlig kontor. Lykke til!
Nella Skrevet 8. august 2005 #3 Skrevet 8. august 2005 Kommer du ikke inn under aetat sine grenser er det sosialkontoret som er løsningen ja. Men hva er du utdannet som da? KAnskje det ligger noen løsninger der også. Mulighet for jobb osv...
AUF Skrevet 9. august 2005 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2005 Det er jo nettopp detdet ikke er. Finnes ikke jobber å oppdrive for tiden. Jeg er Helsesekretær...
Gjest Fam ikke innlogget Skrevet 9. august 2005 #5 Skrevet 9. august 2005 Kinkig situasjon! Det du kan gjøre er å ta deg en tur på trygdekontoret. Går du på overgangsstønad kan den i visse tilfeller forlenges i 6 mnd i påvente av jobb. Ring trygdekontoret og bestill time hos din saksbehandler. Jeg er sikker på at det ordner seg. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #6 Skrevet 9. august 2005 Registrer deg hos vikarbyråer. Spør aetat, venner og kjente om de vet noen som trenger ekstra arbeidskraft. Butikker og lign har ofte behov for folk.
Gjest Piper Skrevet 9. august 2005 #7 Skrevet 9. august 2005 Er det ikke de 6 siste månedene du må ha hatt inntekt da? Jeg mener du bør få arbeidsledighetstrygd, fordi du har vært i jobb de siste 6 månedene. Ta deg en tur på Aetat, for det er kanskje lettere å få svar ansikt til ansikt.
Nella Skrevet 9. august 2005 #8 Skrevet 9. august 2005 Aetat regner siste året eller de tre siste årene. Kommer ann på hva som lønner seg for deg. Bor du i Oslo så er det vel noe som heter medisisnsk vikarbyrå. Helsesekretær er ikke så lett nei. Hva med å kontakte hjemmesykepleien å høre om litt jobb. Vet om ei som gikk den veien for det var ikke mulig å få noe som helsesekretær. Attraktiv for hjemmesykepleien da hun kjente til systemer og sånn + utdannelse innenfor det. Hun trives godt nå og lærer masse som hun igjen kan få fordel fra når hun søker stillinger som helsesekretær.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå