Gå til innhold

Røde flagg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har møtt på en fyr jeg liker for noen uker siden- men har også en tendens til å gå for feil type menn (type fuckboy, badboy - hvor jeg alltid ender opp i sorg). Vi har god kjemi, men siden jeg har hatt så dårlige erfaringer fra tidligere relasjoner prøver jeg å gå veldig varsomt frem for å ikke bli skuffet igjen - prøver å holde igjen litt. Synes ikke det er noe kjempe-scetchy med ham foreløpig, men 2,5 uker etter at vi møttes spurte han om jeg ville være eksklusiv, synes jo det var litt tidlig? Eller? 

En annen ting jeg stusset over var at jeg skrudde av snapmap i en time i går (ble invitert med på en middag hos noen venninner som jeg ikke orket å gå på, så lagde en dekkhistorie), hvor han da også skrudde av snapmap for meg. Synes jo det var litt rart, og synes han var litt "surere" på snappene siden det. 

Anonymkode: 1ae81...71c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du holder igjen så mye at du gjør han usikker, og at det virker som du ikke er interessert. Kan tenkes at han dårlig erfaring fra tidligere forhold, og når du skrudde av snapmap, så trodde han kanskje du møtte en annen.

Jeg synes ikke det er et rødt flagg at han vil være eksklusiv etter 2,5 uker. Virker som han er interessert i å satse på deg, og da er det helt normalt at han ikke vil at dere skal møte andre. 

Grunnen til at han virker sur, kan være fordi han også har begynt å holde igjen. 

• Liker 7
Skrevet

Æ synes det er litt rart å spørre om eksklusivitet så tidlig 😅

Skrevet

Jeg synes det viser at han ønsker å utforske om dere to kan bli et par, uten å surre rundt med andre folk. For meg er det et kvalitetstegn! 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror at hvis du holder tilbake den du er så vil han ikke få det korrekte bildet av deg.

uansett hva du gjør vil det være en risiko for å bli såret. Så jeg anbefaler deg å være den du er slik du faktisk finner en mann som liker deg for den du er.

Og per nå så virker du nok ikke interessert i han, sett fra hans side. altså... du blir skeptisk til å være eksklusiv og brått slår av map på snap... det stinker «jeg velger deg om jeg ikke finner noe mer interessant».

Anonymkode: 4a8b2...c7f

Skrevet

Tror nok du over analyserer mye basert på tidligere erfaringer. Men jeg ser ingen røde flagg fra han sin side - men at du nok må være tydelig med ham på at du trenger tid. Kanskje han merker røde flagg hos deg og derfor holder tilbake mer nå? 

Anonymkode: 8042d...e16

• Liker 1
Skrevet

Slo på snapmap etter en time, men han har fortsatt ikke slått den på - rart, fordi han alltid har hatt den på :(. Tror han bare var litt stresset på jobb og at han derfor svarte kort - han svarer normalt nå. 

- TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har møtt på en fyr jeg liker for noen uker siden- men har også en tendens til å gå for feil type menn (type fuckboy, badboy - hvor jeg alltid ender opp i sorg). Vi har god kjemi, men siden jeg har hatt så dårlige erfaringer fra tidligere relasjoner prøver jeg å gå veldig varsomt frem for å ikke bli skuffet igjen - prøver å holde igjen litt. Synes ikke det er noe kjempe-scetchy med ham foreløpig, men 2,5 uker etter at vi møttes spurte han om jeg ville være eksklusiv, synes jo det var litt tidlig? Eller? 

En annen ting jeg stusset over var at jeg skrudde av snapmap i en time i går (ble invitert med på en middag hos noen venninner som jeg ikke orket å gå på, så lagde en dekkhistorie), hvor han da også skrudde av snapmap for meg. Synes jo det var litt rart, og synes han var litt "surere" på snappene siden det. 

Den største tabben man gjør tidlig i en relasjon og da snakker jeg om flere måneder ja kanskje et år inn i den, er og plutselig endre adferd slik du her gjør. Det skaper usikkerhet! Merker jeg at den damen jeg er sammen med gjør dette og ikke gir tilbake og virker interessert ? Uten og gi ærlige og gode forklaringer? Da trekker jeg meg tilbake. Spill blir ikke akseptert, og en usikkerhet får ikke på gå lenge. Alle kan ha en dårlig dag, en dårlig uke! Men der går grensen, uten en tydelig kommunikasjon vil da usikkerhet oppstå, og den kan vær vanskelig og rette opp. Vær deg selv og vær ærlig, dine tidligere erfaringer som du drar med deg inn i neste forhold? Det ender aldri godt, han kan ikke noe for hva du har opplevd, han skal ikke betale den prisen, han er ikke ansvarlig for andre menn sin dårlige oppførsel. Husk at han kan ikke lese dine tanker. Lage dekkhistorier? Da er du allerede ute og  kjøre! Du er ikke ærlig. Ærlighet i et forhold er noe av det viktigste som finnes, uten dette finnes det ikke noe grunnlag for et forhold.

Skrevet

Mer røde flagg at du må lyve for venninner. Hvorfor ikke bare si at du ikke orker å dra? Skru av snapkartet er nokså suspekt, og jeg tror ikke bare denne daten reagerer på det, men venninnene dine også... 

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår hva dere sier. Grunnen til at jeg skrev at jeg ikke orket var for enkelthets-skyld. Jeg har nettopp fått diagnostisert ulcerøs kolitt (som fører til urge til avføringstrang med diare (som fører til mye lyd når man går på toalettet) - dette er noe jeg ikke helt enda er klar for å dele med enkelte venner enda. Derfor tok jeg en lett løsning og sa at jeg ikke kunne av andre grunner.  

Skrevet

Jeg ser litt annerledes på dette. Når du går inn i nytt forhold er det greit å bruke tid, holde igjen og bli ordentlig kjent. Haster han for mye er det et rødt flagg! Usikkerhet og kontroll-behov det samme. Min eks var sånn, ble usikker og sur om ikke visste i detalj hvor jeg var til enhver tid, eller jeg svarte sent på meldinger. Ble too much kan du si, kjempeslitsomt! Han var sykelig sjalu viste det seg, noe jeg også hadde opplevd før. 

Enig i at man må være ærlig, men alle trenger space og tid med andre også.

Anonymkode: f326f...27e

Skrevet

Ikke noe rart i å slå av snap kartet. Kan jo være mange grunner til det. Barnslig av han å speile.
Er du interessert i han, så skru litt opp for positive vibes, 

Anonymkode: 054d8...75a

• Liker 1
Skrevet

Fuckboy, eksklusiv, snapmap, rødt flagg. Hjelp! Hvor har det blitt av romantikken i dag. Stakkars unge folk. 💔

Anonymkode: 807e4...1b3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 9.42):

Røde flagg for meg i dating:

H*n sier en ting om seg selv som senere viser seg å stemme lite med hva h*n faktisk gjør. Eksempel: Jeg elsker å gjøre noe for andre. Realiteten: Du ser aldri tegn på dette, faktisk bare det motsatte.

H*n snakker sjelden positivt om sine venner og kolleger. Kan være lett å overse, men reale folk liker å snakke pent om sine nærmeste og viser stor glede over andres suksess.

H*n har alltid en historie eller bragd som topper dine. Det kan værr et tegn på dårlige sosiale evner eller at han rett og slett ikke liker deg. Om du stolt forteller at du endelig klarte å jogge 8 km, forteller h*n om at h*n løp en mil på fjellet i forrige uke. Hvis du forteller at et familiemedlem  har fullført en mastergrad etter hardt arbeid, kjenner h*n med phd osv.

H*n har en rekkeprosjekter og planer som bare blir snakket om, aldri gjennomført.

H*n har et problem med "alle" og viser aldri forståelse for at h*n også har en rolle i en konflikt. Alle sjefer,kolleger og venner er like håpløse.

H*n har maaaange tidligere jobber og påbegunte uttalelser.

Du må holde kontakten gående. Du stiller spørsmål og den andres liv - får lite/ingen tilbake. 

Du må være den fleksible, dere møtes og gar kontakt når det er komfortabelt for den andre, ikke motsatt. Hvis h*n liker deg, vil h*n jobbe for å ha kontakt med deg.

Disse trenger ikke å værerøde flagg ved enkelkttilfeller, men hvis de gjentar seg og blir et mønster...løp.

Ps! Veldig sjalu folk kan være sjalu fordi de ikke er til å stole på og tror at andre er som dem...

• Liker 5
Skrevet
Svartfugl skrev (5 timer siden):

Ps! Veldig sjalu folk kan være sjalu fordi de ikke er til å stole på og tror at andre er som dem...

Veldig interessant det du sier på slutten der. Har også opplevd at folk som er mye utro også er veldig redd for at den andre parten er utro. 

• Liker 1
Skrevet

Du grubler for mye. Tenk mindre, lev mer.

Anonymkode: 20102...a6c

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig interessant det du sier på slutten der. Har også opplevd at folk som er mye utro også er veldig redd for at den andre parten er utro. 

På seg selv kjenner man andre. Husker jeg datet en egoist som var sykt skeptisk hver gang jeg gjorde noe hyggelig og lurte på mitt egentlige motiv. Ga mening fordi han selv aldri gjorde noe uten en baktanke han kunne vinne på.

Anonymkode: f0366...027

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2020 den 16.31):

Jepp! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...