AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Fikk menstruasjon da jeg var 14, gikk på p-piller og hadde regelmessig menstruasjon. Etter noen år sluttet jeg på p-pillene, fordi jeg hørte om blodkreft og jeg røykte. jeg hadde menstruasjon noen måneder etter det så stoppet det NESTEN helt opp. Fikk veldig uregelmessig menstruasjon. Det vil si at jeg har mensen en gang i blandt og dette har vart i mange år, vil tro sånn ca 7 år. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg hadde mensen, litt bra siden jeg ble så ekstremt dårlig når jeg hadde det, men det er vel ikke normalt for meg som er 26 og ikke ha regelmessig menstruasjon? I 2019 hadde jeg menstruasjon 2-3 ganger hele året og hele dette året 2020 har jeg hatt det en gang (tror jeg). Er det normalt å miste mensen? Er det flere som er/har vært som meg? Hvis ja, fikk du det tilbake? Og vet du årsaken? Anonymkode: f454e...b33
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Har du eliminert disse faktorene? under-/feilernnæring overtrening lav vekt/fettprosent Anonymkode: 7cdb5...1b3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Du må jo ta opp slik med legen, det er mye som kan ligge bak. Anonymkode: 6feb6...09c 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Jeg mistet mensen i lengre perioder da jeg hadde spiseforstyrrelser. Den kom tilbake da jeg la på meg/begynte å spise normale mengder mat igjen. Ellers er det jo kurant å oppsøke fastlege, eller eventuelt gynekolog, og forklare dem situasjonen. Anonymkode: d4808...78e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Hormon forstyrelse muligvis. Dra til lege snakk med legen om det. Det er en blodprøve ikke gynekologisk skjekk så ikke noe å grue seg for. Anonymkode: 65ad5...51f 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 Jeg mistet mensen i en lengre periode før jeg fikk cøliakidiagnosen. Men det kan skyldes mye forskjellig, så ta en tur til legen. Anonymkode: f520d...403
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #8 Skrevet 15. desember 2020 Jeg kjenner ei som mistet mensen på grunn av en godartet svulst i hypofysen, som påvirket hormonene hennes. Men ja, som andre sier, uteblitt mens kan skyldes så utrolig mange årsaker at det lureste er å ta en sjekk hos legen Anonymkode: c9eae...80e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Skrevet 15. desember 2020 Nei, det er ikke normalt å ha menstruasjon så sjeldent. Det er mange mulige årsaker til det. Selv har jeg det ikke pga. PCOS så må fremprovosere blødning regelmessig med medisiner. Dra til legen og få det sjekket ut En sunn menssyklus er en viktig helseindikator. Anonymkode: abe20...6dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå