Gå til innhold

Ubehaglig opplevelse på trenningsentret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjedde noe veldig ubehaglig på trenning i dag. Pga korona er det begrenset med folk som får være i styrkerommet samtidig, og vi blir oppfordret til å være raske. Jeg og typen tok hver vår benkpress og startet trenningen. Jeg er en liten og ganske svak jente, så jeg løfter veldig lite. Jeg prøver å klare 30 kg. En mann kom bort til meg og spurte hygglig om han kunne få benkpressen. Jeg svarte at jeg nettopp hadde begynt, så kom til å trenge ihvertfall 10 minutter til. Han ble skikkelig sur og svarte noe som "hvorfor? Det er veldig dårlig gjort av deg å okupere benkpressen når du tydligvis ikke klarer å løfte noe som helst. Kanskje du kan la oss som faktisk klarer benkpress få bruke den?" jeg ble helt målløs, men typen min ba han om å la meg være, og at "hun blir ikke sterkere hvis hun ikke får trene" så han gikk med et "kan du ikke heller gå å leke med en ball eller dra en strikk som ei vanlig jente?" 

Alså wtf?  Er ikke det skikkelig frekt? Jeg er litt nervøs for å dra tilbake nå😣

Eller mener dere at han hadde rett? 

Anonymkode: 7779e...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo det er veldig frekt. Bare ikke bry deg med det. Du har like mye rett til å bruke den som han.

Anonymkode: aecb9...b90

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det der er ikke greit. Du har like mye rett til å være der som alle andre. Ville gitt beskjed til en ansatt 

Anonymkode: b7dbf...23f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig frekt og du skal ikke bry deg noe mer om det. Du har like mye rett til å være der som alle andre, men syns dog at 10 minutter er i meste laget for å være på en stasjon. Jeg er nybegynner selv på trening og når jeg skal ta knebøy med stang okkuperer jeg stasjonen i maks 5 minutter. 

Og selvfølgelig hadde han ikke rett. Men husk at flere venter på tur. Nei, du skal ikke stresse, men å bruke 10 minutter er i meste laget, ja. 

Anonymkode: 04a8e...cd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en idiot. En må jo trene for å bli sterkere. Du har like mye rett til å bruke benken og stanga som han.

Endret av melonen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fjott.... du har like stor rett til å bruke apparater som du vil som alle andre der. 

Anonymkode: b17d0...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En type som selv ikke en mor kan elske han der. Sprut litt vann på han neste gang 

Anonymkode: 5e716...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det var veldig frekt og du skal ikke bry deg noe mer om det. Du har like mye rett til å være der som alle andre, men syns dog at 10 minutter er i meste laget for å være på en stasjon. Jeg er nybegynner selv på trening og når jeg skal ta knebøy med stang okkuperer jeg stasjonen i maks 5 minutter. 

Og selvfølgelig hadde han ikke rett. Men husk at flere venter på tur. Nei, du skal ikke stresse, men å bruke 10 minutter er i meste laget, ja. 

Synes du virkelig at 10 minutter på en stasjon er mye? Før korona, kune jeg bruke opptil 30 min på en stasjon hvis det ikke var mye folk der. Med mye folk er vi jo selvsagt raskere. Men vi kjører splitt program, så tar oss av en del av kroppen hver dag. Er du av de som tar hele kroppen hverdag i et stramt fast program? 🙂 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende ts. I denne situasjonen burde du ikke brukt 10 min, men 20 min så han lærte noe og fikk statuert et eksempel. Da vil han nok vokte seg for å være så frekk neste gang. 
Typen din er forøvrig en pingle. Han burde i klartekst fortalt han at han var en frekk jævel. 

Anonymkode: ba8aa...59e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skuffende ts. I denne situasjonen burde du ikke brukt 10 min, men 20 min så han lærte noe og fikk statuert et eksempel. Da vil han nok vokte seg for å være så frekk neste gang. 
Typen din er forøvrig en pingle. Han burde i klartekst fortalt han at han var en frekk jævel. 

Anonymkode: ba8aa...59e

Så sant! Men jeg er så konfliksky😬

Typen min er også veldig konfliktsky, så det at han sa noe i det hele tatt imponerte meg veldig 🙂

Hater sånne opplevelser, gjør meg så nervøs for å møte han igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skjedde noe veldig ubehaglig på trenning i dag. Pga korona er det begrenset med folk som får være i styrkerommet samtidig, og vi blir oppfordret til å være raske. Jeg og typen tok hver vår benkpress og startet trenningen. Jeg er en liten og ganske svak jente, så jeg løfter veldig lite. Jeg prøver å klare 30 kg. En mann kom bort til meg og spurte hygglig om han kunne få benkpressen. Jeg svarte at jeg nettopp hadde begynt, så kom til å trenge ihvertfall 10 minutter til. Han ble skikkelig sur og svarte noe som "hvorfor? Det er veldig dårlig gjort av deg å okupere benkpressen når du tydligvis ikke klarer å løfte noe som helst. Kanskje du kan la oss som faktisk klarer benkpress få bruke den?" jeg ble helt målløs, men typen min ba han om å la meg være, og at "hun blir ikke sterkere hvis hun ikke får trene" så han gikk med et "kan du ikke heller gå å leke med en ball eller dra en strikk som ei vanlig jente?" 

Alså wtf?  Er ikke det skikkelig frekt? Jeg er litt nervøs for å dra tilbake nå😣

Eller mener dere at han hadde rett? 

Gi beskjed til leder på senteret :) 

Jeg har aldri opplevd noe sånt selv. 

Anonymkode: 61e64...94c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

10 min er på ingen måte lenge, og 5 min på knebøy er altfor lite. Det er vanlig å ha 3-5 minutter pause mellom settene. 

Anonymkode: 430af...8d7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, for en kvalm fyr🤢

Jeg ville kanskje tenkt at du og typen din kunne brukt den samme benken, men bare tatt av og på vekter/løftet opp og ned stangen etter behov mellom hver deres sett, mens den andre spotter/har pause. Det gjør jeg og kjæresten min de gangene vi trener sammen. Det går effektivt å bytte når man kommer inn i det, i tillegg frigjør man ledig plass til andre. Jeg setter veldig pris på alle som forsøker å være mest mulig effektive (både mtp. på tid og plassen de opptar), spesielt i den tiden her, og jeg prøver på det samme selv. Du har så klart din fulle rett til å bruke benken på samme måte som alle andre på treningssenteret altså, uavhengig av treningsnivå, og han her fyren var en totalt idiot mot deg. Jeg håper du klarer å ignorere ham hvis du møter på ham igjen, og hvis noe liknende skjedde igjen ville jeg tatt kontakt med betjeningen. 

Det hender ofte jeg må vente leeeenge på knebøy-racket fordi noen står og gjør noe de fint kunne gjort et annet sted, eller noen som har 8 min pause mellom settene når de helt tydelig bare "koseløfter" og fint kunne klart seg tilnærmet uten pause, eller folk som bare vaser bort tid på å snakke med hverandre f.eks. Jeg må innrømme at dette er ting som kan irritere meg en del, men jeg kunne aldri blitt irritert på noen som faktisk trener som var tilfellet med deg.

Anonymkode: 8d84b...47e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

10 min er på ingen måte lenge, og 5 min på knebøy er altfor lite. Det er vanlig å ha 3-5 minutter pause mellom settene. 

Anonymkode: 430af...8d7

Enig. 10 min er fort oppvarmningen og oppbyggingen til hovedsettene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig frekt ja! Jeg trener ikke på treningssenter med frivekter nå for tiden, men gjorde det mye før. Og må bare si at de greieste folka, var de på det treningssenteret fullt av muskelmannfolk med tatoveringer og skumle blikk. Jeg har aldri noen sinne fått så god støtte, hjelp og motivasjon til å trene benk - helt fra da jeg faktisk bare klarte å løfte stanga - som da jeg trente blant bodybuilder-gutta. Flere selvgode og jålete folk på Sats og de stedene - er min erfaring.

Lykke til videre med treningen din - IKKE hør på de som snakker sånn! Skjer det igjen, så meld fra til ledelsen ved senteret!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Usj, for en kvalm fyr🤢

Jeg ville kanskje tenkt at du og typen din kunne brukt den samme benken, men bare tatt av og på vekter/løftet opp og ned stangen etter behov mellom hver deres sett, mens den andre spotter/har pause. Det gjør jeg og kjæresten min de gangene vi trener sammen. Det går effektivt å bytte når man kommer inn i det, i tillegg frigjør man ledig plass til andre. Jeg setter veldig pris på alle som forsøker å være mest mulig effektive (både mtp. på tid og plassen de opptar), spesielt i den tiden her, og jeg prøver på det samme selv. Du har så klart din fulle rett til å bruke benken på samme måte som alle andre på treningssenteret altså, uavhengig av treningsnivå, og han her fyren var en totalt idiot mot deg. Jeg håper du klarer å ignorere ham hvis du møter på ham igjen, og hvis noe liknende skjedde igjen ville jeg tatt kontakt med betjeningen. 

Det hender ofte jeg må vente leeeenge på knebøy-racket fordi noen står og gjør noe de fint kunne gjort et annet sted, eller noen som har 8 min pause mellom settene når de helt tydelig bare "koseløfter" og fint kunne klart seg tilnærmet uten pause, eller folk som bare vaser bort tid på å snakke med hverandre f.eks. Jeg må innrømme at dette er ting som kan irritere meg en del, men jeg kunne aldri blitt irritert på noen som faktisk trener som var tilfellet med deg.

Hvis det bare er en ledig har det hent at vi har delt på benkpressen. Problemet er at jeg prøver på 30kg, mens typen trener på 120 kg ish, så er veldig mye å ta av og på🙂 noen ganger begynner jeg f. Eks med skrå benk, så bytter vi etter på. 

Er helt enig at folk som drøyer er veldig irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Oi, er du seriøs? 10 minutter er ingenting  - Før korona kunne jeg fint bruke 30 minutter på knebøy m/stang. Skal man trene styrke, skal man trene - ikke leke seg i 1-5 minutter, musklene får jo så vidt tid til å reagere på at dem blir brukt 😂 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det bare er en ledig har det hent at vi har delt på benkpressen. Problemet er at jeg prøver på 30kg, mens typen trener på 120 kg ish, så er veldig mye å ta av og på🙂 noen ganger begynner jeg f. Eks med skrå benk, så bytter vi etter på. 

Ja, da kan det fort bli unødvendig styrete å dele på.10 min er uansett veldig effektivt og ikke lenge å vente i det hele tatt, så han hørtes faktisk bare ut som en idiot med lavt selvbile. Ikke la han påvirke din opplevelse på trening :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

La meg først si at jeg er helt enig i at denne fyren var en dust. Ikke bekymre deg for å trene der igjen, og si gjerne fra til personalet om hendelsen.

Uavhengig av dette mener jeg at du og typen bør bruke samme benk. Det er ikke mye jobb å sette på/ta av skiver i mellom settene. Pause mellom sett tar lenger tid en selve settet så det er tid til å bytte vekt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappi skrev (2 minutter siden):

La meg først si at jeg er helt enig i at denne fyren var en dust. Ikke bekymre deg for å trene der igjen, og si gjerne fra til personalet om hendelsen.

Uavhengig av dette mener jeg at du og typen bør bruke samme benk. Det er ikke mye jobb å sette på/ta av skiver i mellom settene. Pause mellom sett tar lenger tid en selve settet så det er tid til å bytte vekt. 

Men blir ikke poenget med pausen litt borte når man må løfte tungeskiver i pausen? 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...