Gå til innhold

Hvilken alder ambefaler du å ta sysnoperasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ta synsoperasjon for å få godt syn! 
har -3.00  så vil helts ta nå før det blir værre. Og vil slippe å bruke linser. 

jeg er nå 20 år, og ble det i oktober.

vil ta synsoperasjon nå. Er det en alder hvor det er bedre enn andre eller kan jeg bare kjøre på?

Anonymkode: 0c781...f35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spør du en øyelege om, ikke folk på kg... Altså, hvilken alder JEG synes er best? Hva i alle dager skal du spørre MEG for? Jeg er ikke øyelege eller optiker, og min personlige mening bør du overhodet ikke høre på. 

Sånne spørsmål spør du fagfolk om, IKKE bermen på KG, som ikke har noen som helst kvalifikasjoner  - og om noen påstår å ha det, så har du ingen mulighet til å sjekke om det er sant eller ei. 

Anonymkode: 960ef...a59

• Liker 1
Skrevet

En slik operasjon varer ikke evig. Synes ditt vil forandre seg uansett når du blir eldre, som er helt normalt.  Du må jo høre med øyelegen om du bør gjøre det eller ei. Jeg ble frarådet det pga som legen sa, går noe feil så kan det som regel ikke rettes opp. For de fleste går det jo bra pga utstyret i dag er bedre men du får nok info både det som er pluss og minus med en slik operasjon. 

Anonymkode: 7de5a...798

Skrevet

Jeg var 30.

Hadde jeg operert da jeg var 20 ville jeg opplevd at synet igjen forverret seg når jeg studerte, noe som ville vært veldig irriterende for noe man betaler 35 000 for.

Nå har jeg hatt helt perfekt syn i 10 år. Venter jo på at det blir verre igjen med alderen i løpet av 40 årene, det hører jeg flere beskrive. Men de årene du får oppleve med perfekt syn er absolutt verdt det. 

Må sies at jeg hadde mindre avvik som det (-3), og ingen kompliserende faktorer. Typisk nærsynt fra tenårene, stabiliserer seg når man er ferdig med studier. 

Anonymkode: 5611f...172

Skrevet

Ambefale?????

Anonymkode: 4fe85...090

• Liker 2
Skrevet

Ingen alder. Ikke ta operasjon fordi du ser litt dårlig og vil slippe briller/linser. Operer deg kun hvis du har fått en sykdom på øynene som trenger operasjon.

Anonymkode: 2a974...54d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ingen alder. Ikke ta operasjon fordi du ser litt dårlig og vil slippe briller/linser. Operer deg kun hvis du har fått en sykdom på øynene som trenger operasjon.

Anonymkode: 2a974...54d

Har 20+ i omgangskretsen som har operert (alle er jo nærsynte etter studier....)

Alle beskriver det som beste valget de noen gang har gjort. Og eneste anger er at de ikke gjorde det tidligere. 

Anonymkode: 5611f...172

Skrevet

Vet mange opplever at synet går til helvete igjen etter svangerskap. 

Anonymkode: 460dd...63a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal ta synsoperasjon for å få godt syn! 
har -3.00  så vil helts ta nå før det blir værre. Og vil slippe å bruke linser. 

jeg er nå 20 år, og ble det i oktober.

vil ta synsoperasjon nå. Er det en alder hvor det er bedre enn andre eller kan jeg bare kjøre på?

Anonymkode: 0c781...f35

Laseroperasjon stabiliserer ikke synet. Hvis synet blir stadig verre er du ikke egnet for operasjon. Synet må ha vært stabilt lenge først. Hvis ikke blir resultatet av operasjonen kortvarig. 

• Liker 1
Skrevet

Tror du bør satse på linsebytte, det koster 65.000,-

Anonymkode: 989a9...2c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...