Gå til innhold

Husket ikke at mensen var SÅ ille??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sluttet på p-pillene for en stund siden, og i dag fikk jeg min første skikkelige mens på mange år. Det er rene Niagara Falls der nede og er helt ute av kontroll. Tidligere har jeg kunnet sove uten tampong fordi jeg blødde så lite, men nå ser det ut til at jeg faktisk må til med mensprodukter på natt. Problemet er at jeg aner ikke hva jeg skal bruke. Liker ikke tampong på natta fordi den må fjernes innen en viss tid og blir nok overfylt før det. Liker heller ikke bind generelt, og sover uten truse så det lar seg ikke gjøre. Kan menskopp være et godt alternativ kanskje?

Anonymkode: cc1d0...3f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var det bare den første ordentlige menstruasjonen etter p-pilleslutt som var ille, de etter det har vært som mensen før jeg startet på p-pillen. Har ingen god erfaring med menskopp, spesielt ikke om natta, for meg er det bare nattbind som fungerer. 

Det kan godt være menstruasjonen normaliserer seg etter denne første gangen

Anonymkode: fe8fc...875

• Liker 1
Skrevet

Synes du det er ille å måtte bruke ett eneste produkt? :P 

Menskopp kan funke ja.

Anonymkode: a160e...975

• Liker 2
Skrevet

Jeg må sove med truse på natta når jeg har mensen. Det har skjedd kanskje én gang at det har blødd gjennom tampongen (ja, jeg sover med det, passer på antall timer), men tanken på å ikke ha truse med mensen bare går ikke for meg.

Test nattbind i truse først, og kanskje sov med en pysjunderdel en natt for å se om det hjelper litt. Mensen er noe dritt!

Anonymkode: 1959f...223

Skrevet

Det var kun den første menstruasjonen hos meg som var såpass ille. Gikk på p-piller i 15 år. Jeg bruker fast menskopp nå. Blør mye, men den holder fint i 12 timer. Pleier å tømme hver 4. time første dagen uansett. Men etter det kan den sitte i 12 timer uten å bli halvfull. Anbefales!

Anonymkode: dd553...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...