Bedn85 Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Hadde dere kunne vært så mange samlet julaften? Hvis alle er friske? Det er bare anbefalinger og ikke forbud her vi bor. 3
Rosa Sitron Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Nei, hadde ikke gjort det. Men dømmer ikke om du gjør det. 7
trønder Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 1 hour ago, Bedn85 said: Hadde dere kunne vært så mange samlet julaften? Hvis alle er friske? Det er bare anbefalinger og ikke forbud her vi bor. Selvfølgelig ikke. 14
Gjest MrsMacchiato Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Nei, denne jula tar jeg valg basert på at vi er i en pandemi, og jeg respekterer det regjeringen anbefaler oss.
KvinneguidenBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Bedn85 skrev (1 time siden): Hadde dere kunne vært så mange samlet julaften? Hvis alle er friske? Det er bare anbefalinger og ikke forbud her vi bor. Nei. Jeg har ikke samvittighet til å risikere smittespredning, karantenetid for alle og en krevende smittesporing i etterkant av et slikt brudd på juleråd. Jeg ville ikke kunne sett meg selv i speilet om jeg tok barn med på å bevisst bryte offentlige anbefalinger. Og om noen skulle blitt syke ville jeg fått det ekstremt vanskelig med å tilgi meg selv en slik dumhet. Jeg ville selv takket nei til en slik samling julaften i år. Jeg har allerede takket nei til liknende selskap i romjulen. 19
GammelKaktus Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Nei, anbefalingene er der av en grunn. 10
zemer Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Ikke gjør det. Her i huset er vi også alle friske, men en av oss har en nærkontakt som er syk. Så å si at alle er friske er ikke noe en kan vite før test foreligger. 4
Mezinchaleft Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Bedn85 skrev (10 timer siden): Hadde dere kunne vært så mange samlet julaften? Hvis alle er friske? Det er bare anbefalinger og ikke forbud her vi bor. Selvfølgelig. Hverken Nakstad eller Høie har noe med å legge seg opp i hvor mange du feirer jul med. Man skal kose seg med familie og venner i julen. Det er ingenting som tilsier at man ikke skal kunne gjøre dette i år også. Hvis noen angivere, polititjenestemenn eller andre skulle blande seg opp i dette, kommer jeg til å forsvare meg og mine mot overgrep. Nødretten står sterkt forankret i loven. 4
KvinneguidenBruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 Mezinchaleft skrev (28 minutter siden): Selvfølgelig. Hverken Nakstad eller Høie har noe med å legge seg opp i hvor mange du feirer jul med. Man skal kose seg med familie og venner i julen. Det er ingenting som tilsier at man ikke skal kunne gjøre dette i år også. Hvis noen angivere, polititjenestemenn eller andre skulle blande seg opp i dette, kommer jeg til å forsvare meg og mine mot overgrep. Nødretten står sterkt forankret i loven. Du kan kose deg med like mange du er komfortabel med å være ansvarlig for å smitte. God jul! 9
Othilia Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 Mezinchaleft skrev (1 time siden): Selvfølgelig. Hverken Nakstad eller Høie har noe med å legge seg opp i hvor mange du feirer jul med. Man skal kose seg med familie og venner i julen. Det er ingenting som tilsier at man ikke skal kunne gjøre dette i år også. Hvis noen angivere, polititjenestemenn eller andre skulle blande seg opp i dette, kommer jeg til å forsvare meg og mine mot overgrep. Nødretten står sterkt forankret i loven. Du har vel fått med deg hvorfor vi har disse anbefalingene nå? 12
Anjonym Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 Nei, tar det heller igjen neste jul. Vil heller at det blir en neste jul, enn at vi skal risikere den ved å samlest. 5
Thaila Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 Hvorfor må man være så mange samla? Høres jo ut som at det er mer enn to familier som møtes. 4
Mezinchaleft Skrevet 13. desember 2020 #17 Skrevet 13. desember 2020 Thaila skrev (1 minutt siden): Hvorfor må man være så mange samla? Høres jo ut som at det er mer enn to familier som møtes. Fordi det er jul. Det er det man gjør i julen, feirer med storfamilien altså. Om de velger å være en, to eller fem familier sammen, så er det ikke noe hverken du eller jeg skal bry oss om. 1
Thaila Skrevet 13. desember 2020 #18 Skrevet 13. desember 2020 Mezinchaleft skrev (1 minutt siden): Fordi det er jul. Det er det man gjør i julen, feirer med storfamilien altså. Om de velger å være en, to eller fem familier sammen, så er det ikke noe hverken du eller jeg skal bry oss om. Det er jo ikke noe bedre enn se som har store fester eller da. Jul eller ikke så tar ikke smitten hensyn. 3
Muskath Skrevet 13. desember 2020 #20 Skrevet 13. desember 2020 Nei, til neste jul kan vi feire annerledes. Vi holder da ut én jul i livet uten store familiesammenkomster! 7
Anbefalte innlegg