Gå til innhold

Finne kone fra asia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaring med det? Hva kan forventes? Hvor finner man de? Vil de trives i Norge? Kan de få seg jobb? 

Noen her med kone/kjæreste fra eksotiske land?

Anonymkode: 78b25...059

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde heller finne noen norske. Ikke slemt ment men finner du ei sånn så maser de bare om å sende penger til familien sin i det landet. 

Anonymkode: 92b93...6fc

• Liker 8
Skrevet

Go for it, men mange ser ned på slike menn og tenker så patetisk ! 

Anonymkode: a7c69...1e0

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Go for it, men mange ser ned på slike menn og tenker så patetisk ! 

Anonymkode: a7c69...1e0

Hva andre tenker og synes burde være helt irrelevant. De får passe sine egne saker. Ingen av de er perfekte selv, så de kan bare klatre ned fra sine høye hester hele bølingen. 😄 

Ikke TS

Anonymkode: 0905b...40d

• Liker 6
Skrevet

Det er vel bare å flytte og etablere seg Asia, hvor nå enn du mener, å begynne å date der, da, dersom du ønsker en livspartner derfra. Eller gå på datingsider i det landet.

Anonymkode: c8c6e...5d2

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det så mange tråder med slike tema for tiden?

• Liker 2
Skrevet

Hei. Jeg har selv vært i Thailand 10 ganger.  
jeg har aldri hatt dame fra Thailand, men har flere venner som har hatt og har. Jeg er selv i 20 årene og mine venner er i 20-30 årene. 

En del ting du må tenke på er at mange av de damene har forventninger om at livet i Norge blir som du lever når du er i Thailand. Jeg refererer til Thailand fordi det er der jeg har vært mye og kjenner til. Samme gjelder for Vietnam og PH. 

Det forventes blant annet at du sender penger månedlig til familien og du vil ofte ende opp som forsørger for henne samt familien. 
I disse landene er pengene dine mye verdt, så et sånt liv der lar seg leve uten og ha ekstremt god økonomi. 

Hvis du planlegger å flytte med en dame til Norge, så bør man ha god økonomi. 
De fleste har ganske høyt forbruk og naturligvis vil en slik livsstil koste mye mer i Norge. I tillegg skal familien ha penger. 

Mange av de damene får et sjokk når de kommer hit og ender opp med å ikke trives. Mangel på nettverk og at samfunnet her er ekstremt annerledes enn der. 
I Asia så møtes ofte folk etter jobb hver dag og er veldig sosiale. 
De er opptatt av at det skal skje noe hele tiden og du ser alltid folk ute i gatene, ute å spiser eller på barer. 
I Norge så er det ofte veldig stille ute og det skjer stort sett ting her i helger. 

selv jeg har fått meg en skikkelig krasj hver gang jeg kommer hjem fra reise. 
Det tar tid å omstille seg og mange trives aldri her. 

For hennes og din del så er det viktig og ta opp disse tingene før dere eventuelt vurderer flytting til Norge. 
Dette er vanlige problemer som ofte oppstår. 

sikkert andre ting flere kan komme med også, men dette er ting jeg vet ofte byr på store utfordringer. 

Men det betyr ikke at man ikke får det til å funke :)! Man må bare være litt bevisst på disse tingene. 

Anonymkode: c18d0...ba2

• Liker 16
Skrevet

Asia er stort. Kvinner fra Asia er ingen homogen gruppe. Og du er ikke på finn.no, liksom

Anonymkode: 13367...afa

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. Jeg har selv vært i Thailand 10 ganger.  
jeg har aldri hatt dame fra Thailand, men har flere venner som har hatt og har. Jeg er selv i 20 årene og mine venner er i 20-30 årene. 

En del ting du må tenke på er at mange av de damene har forventninger om at livet i Norge blir som du lever når du er i Thailand. Jeg refererer til Thailand fordi det er der jeg har vært mye og kjenner til. Samme gjelder for Vietnam og PH. 

Det forventes blant annet at du sender penger månedlig til familien og du vil ofte ende opp som forsørger for henne samt familien. 
I disse landene er pengene dine mye verdt, så et sånt liv der lar seg leve uten og ha ekstremt god økonomi. 

Hvis du planlegger å flytte med en dame til Norge, så bør man ha god økonomi. 
De fleste har ganske høyt forbruk og naturligvis vil en slik livsstil koste mye mer i Norge. I tillegg skal familien ha penger. 

Mange av de damene får et sjokk når de kommer hit og ender opp med å ikke trives. Mangel på nettverk og at samfunnet her er ekstremt annerledes enn der. 
I Asia så møtes ofte folk etter jobb hver dag og er veldig sosiale. 
De er opptatt av at det skal skje noe hele tiden og du ser alltid folk ute i gatene, ute å spiser eller på barer. 
I Norge så er det ofte veldig stille ute og det skjer stort sett ting her i helger. 

selv jeg har fått meg en skikkelig krasj hver gang jeg kommer hjem fra reise. 
Det tar tid å omstille seg og mange trives aldri her. 

For hennes og din del så er det viktig og ta opp disse tingene før dere eventuelt vurderer flytting til Norge. 
Dette er vanlige problemer som ofte oppstår. 

sikkert andre ting flere kan komme med også, men dette er ting jeg vet ofte byr på store utfordringer. 

Men det betyr ikke at man ikke får det til å funke :)! Man må bare være litt bevisst på disse tingene. 

Dette var et hjelpsomt innlegg, i motsetning til mange andre. Mye er sant MEN det finnes faktisk kvinner der som kommer fra gode sosiale kår / middelklasse og som faktisk leter etter kjærligheten. Om du er aktuell for dem er vanskelig å si, for de legger gjerne lista litt høyere.

Jeg vil si at nøkkelen til å få et fungerende forhold er å finne noen som ikke er alt for fattig og være helt klar fra tidlig av på at du ikke er rik om du ikke er det. Jeg har jobbet som dykkerinstruktør i Thailand og vet litt hvordan det faktisk er der.

Svaret på spørsmålene dine avhenger av hva slags person du er og om du er attraktiv og litt annet. Det er ikke slik at alle er like, og jeg hadde f.eks. en jeg jobbet med som var gift med en Thai og de hadde det kjempefint.

Anonymkode: d52dd...88a

• Liker 4
Skrevet

Kjør på.. Disse kvinnene er lojale og hyggelig. Hvis du ikke er bra nok for norske kvinner så kan dette være en god ide.

Anonymkode: c203b...6cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dette var et hjelpsomt innlegg, i motsetning til mange andre. Mye er sant MEN det finnes faktisk kvinner der som kommer fra gode sosiale kår / middelklasse og som faktisk leter etter kjærligheten. Om du er aktuell for dem er vanskelig å si, for de legger gjerne lista litt høyere.

Jeg vil si at nøkkelen til å få et fungerende forhold er å finne noen som ikke er alt for fattig og være helt klar fra tidlig av på at du ikke er rik om du ikke er det. Jeg har jobbet som dykkerinstruktør i Thailand og vet litt hvordan det faktisk er der.

Svaret på spørsmålene dine avhenger av hva slags person du er og om du er attraktiv og litt annet. Det er ikke slik at alle er like, og jeg hadde f.eks. en jeg jobbet med som var gift med en Thai og de hadde det kjempefint.

Anonymkode: d52dd...88a

Absolutt. Riktig som du sier.

Man kan fint klare og ordne noen som har litt på stell der og ikke er «avhengig» av en forsørger. 
Tenkte bare jeg skulle belyse noen ting som kan oppstå. 
Er man bevisst på dette fra start og ikke bare velger dama etter utseendet og legger alt annet til side som dessverre mange gjør, så er det lettere og få det til å fungere. 

Det virker som du vet en del fra før om dette også, så du er jo bevisst på alt dette.  Det kommer til å bli bra :)! 

og til dere andre som kommenterer usaklig her:  Vennene mine med asiatiske damer ser over snittet bra ut. De kan velge å vrake i Norge, men bevisst ønsker de asiatiske damer. 
Vet ikke om det er sjalusi eller hva det er som gjør at folk må utagere slik. 
Men det er visst et sårt punkt for mange 😂

• Liker 1
Skrevet

Personlig så vil jeg prøve Teheran etter koroanen.. Det er vel rundt 1 mill jenter under 30 i den byen. Og persiske damer er pene..

• Liker 2
Skrevet

Kjenner noen som er gift med damer fra Thailand, bror og andre kjente. 

Du må nesten lære deg språket.  

Fordel å være i samme alder. 

Du påtar deg et stort ansvar sammenlignet med en dame fra Norge. En ting er å bli skilt fra en norsk dame, men skillmisse fra en thailandsk dame fører med seg mye mere. Det er langt hjem for henne. 

Det kreves flere reiser til Thailand, og helst at du kjenner noen som har gjort det før deg. Da de kan god for deg. 

De kan få seg jobb i Norge innen service og handel feks. 

Det er blitt ganske mange i Norge nå. Det er et større kontaktnett, ihvertfall gjennom de buddhistiske menighetene på Østlandet.

Anonymkode: 6d633...27f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Personlig så vil jeg prøve Teheran etter koroanen.. Det er vel rundt 1 mill jenter under 30 i den byen. Og persiske damer er pene..

Iranske damer har hårete legger og bart. Det er ikke så pent..

Anonymkode: 848d0...78f

• Liker 2
Skrevet

Hun må flytte her, lære norsk og få seg jobb fra start. Skal ikke forsørge henne. Tenker dra på ferie når landet åpner for turister. Norske damer er for brautende så ei thai-filipiner ect passer bedre. Vet bare ikke hvordan det helt foregår. 

Trådstarter

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Iranske damer har hårete legger og bart. Det er ikke så pent..

Anonymkode: 848d0...78f

Hvor i all verden har du det fra? Jeg er sammen med en iransk dame, hun har verken hårete legger eller bart, eller hår andre steder enn på hodet for den saks skyld. Iranske damer er ekstremt opptatt av eget utseende, det kan nesten bli litt for mye for en enkel nordmann.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun må flytte her, lære norsk og få seg jobb fra start. Skal ikke forsørge henne. Tenker dra på ferie når landet åpner for turister. Norske damer er for brautende så ei thai-filipiner ect passer bedre. Vet bare ikke hvordan det helt foregår. 

Trådstarter

Bare så det er sagt, thaidamer snakker/skriker HØYT. De forlanger å bli lyttet til, og er ikke uskyldige og lite krevende. De har sikkert +-100 pukevenner samtidig som deg. Hilsen ei som bor i lille-Thailand (Strømmen). 

Anonymkode: 008dc...308

• Liker 8
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Trådstarter

Du skal ikke forsørge henne sier du? Hvis hun hadde klart alt dette uten deg, så hadde hun ikke blitt sammen med deg. I 99% av tilfellene thaidamer er med norske menn, er for å få inngangsbilletten til Norge, og da må han forsørge henne i minst 5 år etter at de har giftet seg. Vet om utallige thaidamer som er skilt etter at de har fått permanent oppholdstillatelse her. Da trenger de ikke gubben.

Anonymkode: 399b8...8e6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hun må flytte her, lære norsk og få seg jobb fra start. Skal ikke forsørge henne.

Så hvorfor i alle dager skal hun da gidde å forlate venner og familie for å flytte til et kaldt vinterland? 

Anonymkode: 70755...421

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så hvorfor i alle dager skal hun da gidde å forlate venner og familie for å flytte til et kaldt vinterland? 

Anonymkode: 70755...421

For å gifte seg. Hun vil jo dette selv. Må være kjærlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...