Tough cookie Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Jeg var i en bokhandel i går, på et tettsted der det ikke har vært så mye korona. Da jeg var inne i butikken så jeg den ene ekspeditøren ha skikkelige hostekuler, og hostet i hendene sine hver gang. Hun gikk rundt i butikken og ryddet og ordnet på ting, mens hun hostet og tok seg til munnen. Da jeg kom bort til disken for å betale, hadde hun igjen en hostekule men spritet ikke hendene sine før hun tok på boken jeg skulle kjøpe. Det var ubehagelig, og synes det er rart at hun var på jobb når hun hostet sånn. Det var jo to andre i butikken på jobb så det hadde sikkert gått greit om hun gikk hjem. Dama har helt sikkert ikke Corona, men jeg blir stresset når folk går rundt og hoster i vilden sky inne på butikker. 1
Heihola Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Jeg tror de fleste blir veldig stressa av sånt i disse dager. Det er jo forferdelig uhygienisk. Vi må jo innse at mange vil ha andre årsaker til at de hoster jevnlig uten å ha korona - mange er f.eks. plaget med hoste pga. underliggende sykdommer eller tilstander, uten at det er noe smittsomt. Men pga. tiden vi lever i må man uansett sprite hendene og vaske seg FØR man tar på noe en kunde skal ha. 1
KvinneguidenBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Tough cookie skrev (2 minutter siden): Jeg var i en bokhandel i går, på et tettsted der det ikke har vært så mye korona. Da jeg var inne i butikken så jeg den ene ekspeditøren ha skikkelige hostekuler, og hostet i hendene sine hver gang. Hun gikk rundt i butikken og ryddet og ordnet på ting, mens hun hostet og tok seg til munnen. Da jeg kom bort til disken for å betale, hadde hun igjen en hostekule men spritet ikke hendene sine før hun tok på boken jeg skulle kjøpe. Det var ubehagelig, og synes det er rart at hun var på jobb når hun hostet sånn. Det var jo to andre i butikken på jobb så det hadde sikkert gått greit om hun gikk hjem. Dama har helt sikkert ikke Corona, men jeg blir stresset når folk går rundt og hoster i vilden sky inne på butikker. Så hva gjorde du konkret? Gav beskjed der? Skrev e-post etterpå? Ringte butikk eller hovedkontor? 🤔
Tough cookie Skrevet 12. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2020 (endret) Heihola skrev (6 minutter siden): Jeg tror de fleste blir veldig stressa av sånt i disse dager. Det er jo forferdelig uhygienisk. Vi må jo innse at mange vil ha andre årsaker til at de hoster jevnlig uten å ha korona - mange er f.eks. plaget med hoste pga. underliggende sykdommer eller tilstander, uten at det er noe smittsomt. Men pga. tiden vi lever i må man uansett sprite hendene og vaske seg FØR man tar på noe en kunde skal ha. Enig. Jeg hadde lyst å kommentere det på en høflig måte men jeg klarte det ikke, jeg ble bare stående og se på henne der hun gikk rundt og hostet. Hadde dette vært hjemme i Bergen eller Oslo hadde jeg forlatt butikken i en fart. Ts Endret 12. desember 2020 av Tough cookie
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 (endret) 7 minutter siden, Tough cookie said: Jeg var i en bokhandel i går, på et tettsted der det ikke har vært så mye korona. Da jeg var inne i butikken så jeg den ene ekspeditøren ha skikkelige hostekuler, og hostet i hendene sine hver gang. Hun gikk rundt i butikken og ryddet og ordnet på ting, mens hun hostet og tok seg til munnen. Da jeg kom bort til disken for å betale, hadde hun igjen en hostekule men spritet ikke hendene sine før hun tok på boken jeg skulle kjøpe. Det var ubehagelig, og synes det er rart at hun var på jobb når hun hostet sånn. Det var jo to andre i butikken på jobb så det hadde sikkert gått greit om hun gikk hjem. Dama har helt sikkert ikke Corona, men jeg blir stresset når folk går rundt og hoster i vilden sky inne på butikker. Jeg har opplevd lignende i en matbutikk og byttet kø pga det. Håper dama la merke til det og skjønte hvorfor. Endret 12. desember 2020 av Mrs. Random Nick
Tough cookie Skrevet 12. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2020 KvinneguidenBruker skrev (Akkurat nå): Så hva gjorde du konkret? Gav beskjed der? Skrev e-post etterpå? Ringte butikk eller hovedkontor? 🤔 Jeg hadde lyst til å kommentere det, men klarte det ikke. Har kommentert i andre butikker jeg har vært i her når folk ikke har holdt avstand, og fått grimaser og himling med øynene tilbake. Dette er et tettsted som har hatt veldig lite korona, så folk tar tydeligvis lett på det. Jeg angrer nå på at jeg ikke sa noe til henne. Ts 1
KvinneguidenBruker Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 Tough cookie skrev (5 minutter siden): Jeg hadde lyst til å kommentere det, men klarte det ikke. Har kommentert i andre butikker jeg har vært i her når folk ikke har holdt avstand, og fått grimaser og himling med øynene tilbake. Dette er et tettsted som har hatt veldig lite korona, så folk tar tydeligvis lett på det. Jeg angrer nå på at jeg ikke sa noe til henne. Ts Du kan fortsatt finne e-postadressen til stedet, sende en epost til butikken og melde bekymring for den ansatte, be om at de sikrer ingen forkjølelse blant de på jobb, eller at det står skilt om noen har kronisk hoste. De kan miste kunder på dette også. Gi beskjed! 👍 2
Chord Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Synes du skal sende dem en mail. Uansett om hun har korona eller ikke, så er det der dårlig hygiene. Dessuten synes jeg man skal være ydmyk ovenfor kundene sine uansett hvor sikker man er på at man er frisk. 2
Gjest ti10 Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 Hvem i alle dager er det som hoster i hendene i 2020? Jeg trodde alle hadde lært at man hoster i albuen eller lommetørkle eller alt mulig annet. Det der er veldig dårlig hygiene, enten det er koronatider eller ikke.
Anbefalte innlegg