Gå til innhold

Noen som har holdt på over tid med en mann som har (ubevisste?) commitment-issues?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger råd.... Han har aldri hatt kjæreste...han er 43 år. Vi har holdt på en god stund. 

Anonymkode: e3d5e...d6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilknytningsvansker?

Anonymkode: 1d047...de7

Skrevet

Hvor gammel er du? Hadde jeg vært over 30 år hadde jeg virkelig ikke giddet. 

Anonymkode: cce1b...e6e

• Liker 5
Skrevet

Ja. Det fikk ufine utslag, og jeg hadde heldigvis vett til å gi opp mannen etterhvert, selv om jeg hadde sterke følelser, og han gjorde det han kunne for å få meg tilbake. Igjen. 

Den veien hadde vi gått før, og jeg skjønte at alle løfter om endringer ikke var mer verdt enn tidligere. 

Mitt livs kjærlighetssorg, men rundt ett år senere, da jeg akkurat følte at jeg hadde begynt å komme over det, traff jeg mannen jeg slapp slikt med. 

Vi ble gift knappe to år senere, har to barn og vært sammen 18 år nå. 

Angrer absolutt ikke at jeg lot ham gå, han som aldri våget, så ville, så trakk seg unna igjen, om igjen og om igjen. Var blitt "såret før". Ja det har de fleste av oss opplevd, og det er likevel ingen god unnskyldning for å oppføre seg ustabilt og usikkert. 

Anonymkode: 4294d...b4d

• Liker 4
Gjest Era Vulgaris
Skrevet

Ja, det har jeg. Herregud, for en berg-og dalbane! Hvis du er ekstremt tålmodig, kan det funke, men du må være forberedt på å jobbe hardt for saken. Du bør tenke nøye gjennom om dette er verdt å bruke tid på for deg.

Skrevet

Har opplevd akkurat det samme med en kvinne. For og si det slik, det kommer aldri til og skje igjen. Når ikke interesse, initiativ og oppførsel er på plass? Da avslutter jeg med en gang. Slikt er ikke verdt og bruke så mye psykisk energi på.

Anonymkode: e587f...d0b

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja..... Ikke noe god følelse, bare masse tanker og overtenkning. 

En må ha god selvtillit og tålmodighet. 

Tenk at d ikke er så farlig. Kommer han, så kommer han. 😊

Tenk positive tanker. Se for deg at han smiler til deg med hånden din i hans.

Det du sender ut i universet, kommer tilbake til deg. 

(Universet forstår ikke ordet: IKKE). Så IKKE bruk det. :) 

Endret av Nåleputa
  • Liker 1
Skrevet

Ja, hadde en periode der jeg var forelska i en som aldri klarte å binde seg til noe. Sånn er han fortsatt, og egentlig alltid har vært. Er livredd for å måtte bindes ned til én person, ett sted, osv. Han levde livet veldig annerledes enn meg, og det ble selvfølgelig et problem etter hvert. Også fordi han syns det var vanskelig å binde seg - han var ikke sammen med andre, men jeg følte bare at den felles innsatsen manglet, og det var liksom inget sikkerhet om noe fremtiden med denne fyren. Endte til slutt opp med at jeg gikk videre, fant noen som passet meg bedre. Det er nesten umulig å endre en person, man kan kanskje i perioder føle at noen endrer seg, men så går vedkommende plutselig tilbake til sitt "sanne jeg"... dessverre. Det er også mange fisker i havet, så det er best å ta fiskestanga over skuldra og prøve lykken ved et annet vann.

Anonymkode: 8b8ec...36f

• Liker 2
Skrevet

Personlig har jeg ikke så god selvtillit og det gikk HARDT utover meg når jeg holdt på med en som aldri klarte å bestemme seg. En dag var jeg kvinnens i hans liv, plutselig neste dag, trakk han seg unna igjen. På og av hele tiden. 

Til slutt føler man seg ikke god nok. 

Anonymkode: ac22f...428

• Liker 3
Skrevet

Jeg er rett og slett ikke interessert i dem, slik løser jeg menn med commitment issues. Jeg er verken terapeuten eller mora deres, så de får ordne opp i slikt før de dater meg. Som regel er slike "issues" bare en unnskyldning for å holde på en relasjon uten å gi så mye sjøl. Ikke la dere lure av sånt.

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet
Svartfugl skrev (På 12.12.2020 den 16.56):

Jeg er rett og slett ikke interessert i dem, slik løser jeg menn med commitment issues. Jeg er verken terapeuten eller mora deres, så de får ordne opp i slikt før de dater meg. Som regel er slike "issues" bare en unnskyldning for å holde på en relasjon uten å gi så mye sjøl. Ikke la dere lure av sånt.

Sukk. Skulle ønske jeg hadde visst dette før jeg begikk meg inn på en relasjon til en sånn mann.

Anonymkode: cbce0...8ec

Skrevet

Flere ganger. Vil anbefale deg å skrinlegge det da det bare vil gjøre deg ulykkerlig. Det kommer mest sannsynlig ikke til å ende med forhold men såre følelser for din del, og om han til slutt kryper inn i ett forhold vil problemene fortsette der. 

Å vise sånne menn tålmodighet er bare ødeleggende. Det vil gå ut over selvtillit og selvfølelse og helt ærlig er det ingen som fortjener å gå rundt med en følelse av at de ikke er bra nok for kjærlighet som er følelsen sånn dritt som det gir. 

Anonymkode: 4e2cf...d3b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flere ganger. Vil anbefale deg å skrinlegge det da det bare vil gjøre deg ulykkerlig. Det kommer mest sannsynlig ikke til å ende med forhold men såre følelser for din del, og om han til slutt kryper inn i ett forhold vil problemene fortsette der. 

Å vise sånne menn tålmodighet er bare ødeleggende. Det vil gå ut over selvtillit og selvfølelse og helt ærlig er det ingen som fortjener å gå rundt med en følelse av at de ikke er bra nok for kjærlighet som er følelsen sånn dritt som det gir. 

Anonymkode: 4e2cf...d3b

Pluss at man får skikkelig dårlig selvtillit 

Anonymkode: 10a5a...ab5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 20.15):

Sukk. Skulle ønske jeg hadde visst dette før jeg begikk meg inn på en relasjon til en sånn mann.

Anonymkode: cbce0...8ec

Man kan selvfølgelig ikke vite st han er sånn påforhånd, me  så fort den barnslige bullshiten der kommer opp, er det på tide å si "lykke til med det" og gå videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...