Gå til innhold

Amerikanere og hundehold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Virker som de veldig ofte har hunder i USA (oftere enn i Norge?) men de jobber jo mye mer enn oss, lengre dager etc. hvordan greier de det? 

Anonymkode: 29b6b...cb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange av de oppbevarer hunden i bur mens de jobber. 

Anonymkode: 333c1...84a

Skrevet

Det er ikke alltid sånn at begge voksne i familien jobber, det er f.eks. langt vanligere i USA enn i Norge at kvinnen er hjemme med barna mens barna er små.

• Liker 1
Skrevet
Heihola skrev (1 minutt siden):

Det er ikke alltid sånn at begge voksne i familien jobber, det er f.eks. langt vanligere i USA enn i Norge at kvinnen er hjemme med barna mens barna er små.

Jepp, egentlig tror man vi er ganske like på slike ting, men det er vi altså ikke. Barnehager og førskoler er så dyrt at med mindre man har veldig godt betalte jobber så er det billigere at mor er hjemme med barna til de begynner på skolen. 

Anonymkode: 9cae8...44a

• Liker 1
Skrevet

Har et vennepar som bor i California. De har flere hunder. De har en typisk backyard og hundene kan gå inn og ut av huset gjennom en hundeluke. De tar med hundene til «the dog park» et par ganger i uken, men ellers går de ikke på tur. Prøvde å gå på tur med de da jeg var der, men det var helt håpløst. De hadde jo aldri lært å gå i bånd. Virker som dette er et vanlig hundehold (i hvert fall i det området de bor).

Skrevet
Wilma89 skrev (17 timer siden):

Har et vennepar som bor i California. De har flere hunder. De har en typisk backyard og hundene kan gå inn og ut av huset gjennom en hundeluke. De tar med hundene til «the dog park» et par ganger i uken, men ellers går de ikke på tur. Prøvde å gå på tur med de da jeg var der, men det var helt håpløst. De hadde jo aldri lært å gå i bånd. Virker som dette er et vanlig hundehold (i hvert fall i det området de bor).

Jepp, dessverre. Jeg er medlem i flere amerikanske rasegrupper på facebook. De sier at min rase ikke kan bo i blokk, at de har behov for hage og er "superlat" hund som bare trenger 10 min x 3 tissetur om dagen maks. Her i Norge er de aktive hunder som trenger helst en time tur hver dag minst og som fungerer supert i leilighet.

Anonymkode: 527e0...f81

Skrevet

Mange av dem har nok et litt annet syn på hundehold enn vi har i Norge. Har inntrykk av at det er svært mange der som skaffer seg hunder, gjerne krevende raser, uten å gi hunden nok mosjon osv. De mener alvorlig at hunden får det den trenger av å være løs i hagen. 

Anonymkode: 3bae8...dd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...