Gå til innhold

Instu-jenter/ rus-vloggere


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Dette med instu-jenter (og gutter) på Snap, er et "fenomen"jeg akkurat har oppdaget. 

Unge, unge jenter som sliter med rus/psykiatri, og som ofte har bakgrunn med dårlig oppvekst/barnevern. 

Noen er innlagt på psyk ellet avrusning....andre er ute og lever på gata eller på pikerommet...de ruser seg  på det de måtte komme over..

Virker som om flere av de kjenner hverandre. 

De deler mye, på vondt og godt.  De ber om penger , selger bilder/videoer for å finansiere seg selv.

De burde selvsagt beskyttes mot seg selv, og fått all den hjelp de behøver og ønsker. 

 

Likevel så greier jeg ikke se bort. 

Hvis det går lang tid mellom snapper, så blir jeg nesten bekymret! Ei jeg følger hsr tatt så mye narko idag at det er sjokkerende. 

Flere som "følger" noen av disse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Aftenposten hadde en artikkelserie om det, og den sjokkerte meg stort. Dette er unge mennesker med svært destruktiv atferd. Jeg tror ikke at det positive i å ha en kanal og få følgere som bekrefter dem oppveier for det negative i form av hvordan de påvirker følgerne og hvordan kanalene muliggjør svært destruktiv atferd som feks å selge nakenbilder eller live følge rusbruk. 

Men jeg ser ikke umiddelbart hvordan dette skal kunne reguleres uten at de opplever det som en bekreftelse på et liv som allerede oppleves som svært belastende. 

Om noe er problematisk med SoMe, så er i alle fall dette noe av det verste. 

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/PRRWqJ/jeg-vil-vise-hvordan-det-er-aa-leve-slik-jeg-lever-saa-usminket-som-m

Endret av CecilieX
La til lenke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (38 minutter siden):

Aftenposten hadde en artikkelserie om det, og den sjokkerte meg stort. Dette er unge mennesker med svært destruktiv atferd. Jeg tror ikke at det positive i å ha en kanal og få følgere som bekrefter dem oppveier for det negative i form av hvordan de påvirker følgerne og hvordan kanalene muliggjør svært destruktiv atferd som feks å selge nakenbilder eller live følge rusbruk. 

Men jeg ser ikke umiddelbart hvordan dette skal kunne reguleres uten at de opplever det som en bekreftelse på et liv som allerede oppleves som svært belastende. 

Om noe er problematisk med SoMe, så er i alle fall dette noe av det verste. 

Ja, det er blant annet noen av disse jeg følger. 

Jeg videreutdanner meg inne rus og psykiatri, så det er derfor jeg prøver å få et innblikk i akkurat denne siden av saken. Disse jentene og guttene er som idoler for følgerne. Dette er skremmende.

Følgerne vippser de penger, kjøper nakenbilder, kjøper tilgang til onlyfans osv. Det selges også tyvgods, narkotika og lignende.  Lovbrudd som innbrudd, tyveri og bruk av forbudte stoffer og reseptbelagt medisin er behørig dokumentert av disse knapt myndige barna.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...