Gå til innhold

Skomaker Andersen kun 64 år?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke helt enig i at folk ser yngre ut nå. Jeg satt ovenfor to jenter på bussen i dag. De var sminket med sånne tydelige øyenbryn og kontur i kinnene. Jeg tenkte de var tidlig i tyveårene. Så begynte de å snakke om at de skulle konfirmeres neste år...

Det er forøvrig lite smitte her jeg bor, så de hadde ikke munnbind.

Anonymkode: 4824e...0a1

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 19.44):

Ser på dette med barna i år. Ble plutselig snakk om hvor gammel Andersen er. Tja, 75 i hvert fall, tenkte jeg. Han er åpenbart ikke i skikkelig jobb, bare driver dank og putler på med noen sko littegrann ila. dagen ved siden av pensjonen.

Men så søkte jeg opp Henki Kolstad, født i 1915 og Jul i Skomakergata sendt første gang i 1979! Da var han altså kun 64 år! Faren min er 68 og ser mye, mye yngre ut!

Er vel mange kjente skuespillere som lever et «hardt liv», kan det være dette eller så bare folk veldig gamle ut før i tiden?!

Anonymkode: c30dc...e49

Som flere her i tråden har svart, så så folk eldre ut før, ja.  Jeg så et gammelt svarthvitt bilde av en 29-årig mann tidligere i dag. Bildet var sikkert fra 40-tallet ellerno og mannen så ut som om han var i 50-åra.
Men folk er jo forskjellige også, da

Anonymkode: 991cd...2e9

Skrevet

Bilder av besteforeldrene mine i 40 åra ser de ut som de er 60. Og sånn føler jeg det er med en del av den generasjonen. Kan ha noe med stil å gjøre også kanskje? 

Anonymkode: 024d4...bee

• Liker 2
Skrevet

Du glemmer at ha var en skuespiller som ble sminket, frisert og kledd for rollen. Henki Kolstad så ikke så gammel ut privat. 

• Liker 1
Skrevet
youcancallmejune skrev (43 minutter siden):

Du glemmer at ha var en skuespiller som ble sminket, frisert og kledd for rollen. Henki Kolstad så ikke så gammel ut privat. 

Tull! Han var ikke gammel nok for rollen som 64-åring så han ble sminket eldre? Vås! Han så bare sånn ut!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ganske så treigt og sidrompa program dette, har sett litt på det nå og det går så sakte. Og det er så omstendelig og "naivt". Et helt annet type program enn dagens julekalendere for barn og unge. Anonymkode: 17c10...37b

Det er nok poenget med sånn tv. Det skal gå sakte, så de yngste ungene i hovedsak skal klare å tenke litt over det de ser og hører. i motsetning til kjappe programmer som serverer alle løsninger ferdig tygd for dem. Den serien er lun og trygg og sakte. En hyggelig gjeng i desember. Noen faller dessverre for fristelsen å kjøpe dvd med alt som går på tv og ser det ihjel hele året og det er ikke meningen. 

Anonymkode: 11270...30b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tull! Han var ikke gammel nok for rollen som 64-åring så han ble sminket eldre? Vås! Han så bare sånn ut!

Han så ikke helt ut som "skomaker Andersen" privat.  Han var sminket, og han brukte parykk for å passe rollen.

Jeg møtte han i en privat sammenheng omtrent samtidig som innspillingen av "jul i Skomakergata ", og han så mye yngre ut da.

Anonymkode: fb5a1...3f3

• Liker 4
Skrevet

Kanskje barn liker steingamle folk så de sminket han eldre? :P

Jeg fikk mer sjokk da jeg fant ut at faren til Albert Åberg var 36 år

Anonymkode: 80c46...cf8

• Liker 3
Skrevet

pappa22-500x646.jpg

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, han så ikke sånn ut.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

pappa22-500x646.jpg

Sitter han og damper på pipe og drikker øl foran 5-åringen sin!? For en pappa!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Sitter han og damper på pipe og drikker øl foran 5-åringen sin!? For en pappa!

Hvorfor må man bli krenket av absolutt alt mulig hele tiden?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du bilde av ham som 64-åring privat som kan bekrefte det?

Anonymkode: dd0c4...9ec

• Liker 1
Skrevet

I komiserien "Hjemme hos oss"  innspilt  i 1979 og 1980 ser han ut som sin egen alder (65 år) synes jeg.

Anonymkode: a4494...906

• Liker 1
Skrevet
Honey Dew skrev (22 minutter siden):

Hvorfor må man bli krenket av absolutt alt mulig hele tiden?

Å drikke øl foran barn har aldri vært greit!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åh hjelpes,,,🙄

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke verre enn å drikke vann så lenge det er gjort med moderasjon. Noe sier meg at pappan til Albert ikke var alkoholiker. 

Ift. alder.  Folk i tidlig 20 årene hadde for 50-70 år siden ofte mye ansvar.  Mannen var allerede gjerne i full jobb og kvinnene var gifte og hadde allerede 1-3 barn.  Når en var gift og hadde barn skulle ikke fjase seg til men se anstendig ut, resultatet ble gjerne at de så ut som bestemødrene sine med krøllet hår, bluse, skjørt, forkle og kåpe. Dette begynte å endre seg på 70 tallet. 

• Liker 2
Skrevet

Han ser litt yngre ut i "Den spanske flue" som er spilt inn 11 år senere. Det merkelige er jo hvorfor de har valgt å sminke han så gammel i Skomakergata, hvis han liksom skal være yrkesaktiv. 

Anonymkode: bd98a...53a

• Liker 1
Skrevet
On 12/13/2020 at 12:06 AM, Zodiackiller said:

Syns det er litt forskjellig. Syns ungdomsskolejenter i dag ser eldre ut. Jenter kommer tidligere i puberteten nå enn før. I tillegg har man sminken og moten de driver med i dag. De over 20 og oppover ser derimot yngre ut. 

Jeg jobbet på vgs som 27-åring. Ble ofte tatt for å være elev, og følte selv at mange av elevene så eldre ut pga sminken. 

Nå er jeg 31 og blir nesten alltid bedt om å vise leg på på polet. Tror ikke jeg egentlig ser så ung ut, men jeg sminker meg lite, og da tror jeg en veldig sminka 17-åring forvirrer de som sitter i kassa.

Anonymkode: 432d1...063

Gjest Hipparchia
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobbet på vgs som 27-åring. Ble ofte tatt for å være elev, og følte selv at mange av elevene så eldre ut pga sminken. 

Nå er jeg 31 og blir nesten alltid bedt om å vise leg på på polet. Tror ikke jeg egentlig ser så ung ut, men jeg sminker meg lite, og da tror jeg en veldig sminka 17-åring forvirrer de som sitter i kassa.

Anonymkode: 432d1...063

Ja, sminken har sykt mye og si. Samtidig så elsker jeg sminke og blir tatt for å være 10 år yngre enn jeg er. Jeg er helt i slutten av 20-årene. Viser legg på butikken og folk snakker ofte til meg som jeg er mellom 16-20 år. Det siste er litt irriterende syns jeg, men når jeg sniker inn alderen min så skjerper folk seg litt. 

Men akkurat det med pubertet tror jeg er en veldig viktig faktor til hvorfor folk ser eldre ut. Gjennomsnittlig alder på puberteten har på verdensbasis synket 1 år.

I Norge er det heldigvis ikke så ille, bare 2,8 mnd i forskjell siden den siste vekststudien fra 2003-2006 til den som visste at det hadde synket i 2016. Puberteten hadde før det holdt seg helt stabil. Mye av grunnen er at færre er underernærte og fett er viktig for puberteten. Det mistenkes og hormonene som er i kremer, såpe, mat osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...