Gå til innhold

Skomaker Andersen kun 64 år?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på dette med barna i år. Ble plutselig snakk om hvor gammel Andersen er. Tja, 75 i hvert fall, tenkte jeg. Han er åpenbart ikke i skikkelig jobb, bare driver dank og putler på med noen sko littegrann ila. dagen ved siden av pensjonen.

Men så søkte jeg opp Henki Kolstad, født i 1915 og Jul i Skomakergata sendt første gang i 1979! Da var han altså kun 64 år! Faren min er 68 og ser mye, mye yngre ut!

Er vel mange kjente skuespillere som lever et «hardt liv», kan det være dette eller så bare folk veldig gamle ut før i tiden?!

Anonymkode: c30dc...e49

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg synes folk så mye eldre ut før enn nå. En 14 åring nå er pitteliten og ser ut som et barn(ofte). Søsteren min var fullt utviklet og så ut som hun var nærmere 20. Da mamma var 14 så hun ut som en modell på sikkert 25. 

Anonymkode: dfb35...932

• Liker 8
Skrevet

Folk så mye eldre ut før. Spesielt før 90-tallet. 

Anonymkode: 05b47...208

• Liker 13
Skrevet

Folk så mye eldre ut før i tiden. Jeg aner ikke om Henki Kolstad levde spesielt hardt, men hvis du googler bilder av ham vil du se at han så mye eldre ut enn vi er vant til gjennom hele sitt voksne liv. 

Skrevet

Han var nok kledd ut med skjegg og parykk og falske rynker.

Anonymkode: 7eebf...57b

• Liker 5
Skrevet

Han var utkledd og sminka i serie, da er det mulig å få folk til å se ut eldre enn de er.

Anonymkode: dd0c4...9ec

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg synes folk så mye eldre ut før enn nå. En 14 åring nå er pitteliten og ser ut som et barn(ofte). Søsteren min var fullt utviklet og så ut som hun var nærmere 20. Da mamma var 14 så hun ut som en modell på sikkert 25. 

Du tror ikke dette har noe å gjøre med at du er eldre?

• Liker 17
Skrevet

De generasjonen der var jo gjennom 2 kriger de vet du, og barndom i de harde 30-åra. Men ellers var jo alle Kolstad'ene fenomenale skuespillere!

Anonymkode: 1076e...7eb

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du tror ikke dette har noe å gjøre med at du er eldre?

Jeg er nærmere 14 enn 30 for å si det slik. Men jeg også så mye yngre ut enn søstera mi da jeg var 14. Jeg er nå litt eldre enn det igjen, men alle tror jeg fremdeles er 14. Og de som er yngre enn meg, ser ut som de er mye yngre.

Skrevet

Nå er det veldig flinke med maskelegging og sminke i NRK. Henki så jo ikke så gammel ut i virkeligheten.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Da mamma var 14 så hun ut som en modell

Måtte få til litt snikskryt, ja!

• Liker 4
Skrevet
Honey Dew skrev (4 timer siden):

Nå er det veldig flinke med maskelegging og sminke i NRK. Henki så jo ikke så gammel ut i virkeligheten.

Har de sminket ham ekstra gammel?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har de sminket ham ekstra gammel?

Jepp. Han bruker også parykk i serien.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Han var utkledd og sminka i serie, da er det mulig å få folk til å se ut eldre enn de er.

Haha, neppe. Om de har ment å fremstille en arbeidsaktiv skomaker, så er det ingen grunn til å sminke ham eldre enn sine 64 år. De har neppe tenkt på det i det hele tatt.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, neppe. Om de har ment å fremstille en arbeidsaktiv skomaker, så er det ingen grunn til å sminke ham eldre enn sine 64 år. De har neppe tenkt på det i det hele tatt.

Herregud, du ser jo at han er sminket.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Måtte få til litt snikskryt, ja!

Hun var helt nydelig, men poenget var at hun så ut som hun var godt inn i 20-årene. Jeg er dessverre mer lik faren min, så det var ikke meg jeg prøvde å skryte av🤷🏼‍♀️

• Liker 3
Skrevet

Det er en ny tidsalder. 

40 er det nye 30.
50 er det nye 40.
60 er det nye 50.
70 er det nye 60.
80 er det nye 70.
90 er det nye 80. 

Anonymkode: 1089c...ef0

• Liker 1
Skrevet

Ganske så treigt og sidrompa program dette, har sett litt på det nå og det går så sakte. Og det er så omstendelig og "naivt". Et helt annet type program enn dagens julekalendere for barn og unge.

Anonymkode: 17c10...37b

• Liker 2
Skrevet

Søk på Elizabeth Taylor og 14 eller 16 år. Hun så ut som hun var 20.

Anonymkode: 0d122...3f7

• Liker 1
Gjest Hipparchia
Skrevet

Syns det er litt forskjellig. Syns ungdomsskolejenter i dag ser eldre ut. Jenter kommer tidligere i puberteten nå enn før. I tillegg har man sminken og moten de driver med i dag. De over 20 og oppover ser derimot yngre ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...