Gjest Svar fort?! Skrevet 8. august 2005 #1 Skrevet 8. august 2005 Hvem kan attestere "rett kopi"? Kan jeg ta med kopiene dit, eller må jeg også la dem kopiere originalene?
Dagoberta Skrevet 8. august 2005 #2 Skrevet 8. august 2005 Ta med kopier og originaler til Aetat, politi kan også brukes
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #3 Skrevet 8. august 2005 Politiet i Oslo ville ikke gjøre det sist jeg trengte "rett kopi" - hadde sluttet med det på grunn av at det tok for mye tid. Posten kan ordne det (de ordnet det for meg).
CheapChampagne Skrevet 8. august 2005 #6 Skrevet 8. august 2005 har hørt at alle offentlige kontorer kan gjøre det..
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2005 #7 Skrevet 8. august 2005 Politiet i Oslo ville ikke gjøre det sist jeg trengte "rett kopi" - hadde sluttet med det på grunn av at det tok for mye tid. Posten kan ordne det (de ordnet det for meg). ← Posten kan ikke gjøre det mer. Aetat er vel det letteste stedet hvis man ikke kan gjøre det universitet/høgskole
birgitte242 Skrevet 8. august 2005 #8 Skrevet 8. august 2005 Biblioteket gjorde det for meg da jeg søkte for noen år tilbake.
Nala Skrevet 8. august 2005 #9 Skrevet 8. august 2005 Det finnes jo egne kopisentre som driver med dette. Tidligere gjorde både Posten, banker og politi dette, men tror de har sluttet.
Midnattsol Skrevet 8. august 2005 #10 Skrevet 8. august 2005 Allkopi og lignende firma kan gjøre det.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #11 Skrevet 8. august 2005 Allkopi og lignende firma kan gjøre det. ← Sikker??! Trodde det måtte være offentlige tjenestemenn som gjorde det, jeg.
Nala Skrevet 8. august 2005 #12 Skrevet 8. august 2005 Sikker??! Trodde det måtte være offentlige tjenestemenn som gjorde det, jeg. ← Neida. Til og med videregående skoler kan jo attestere kopier. Sånn var det i alle fall før. I forrige uke var jeg i banken og hørte om de kunne attestere kopi. De hadde slutta med det. For nå finnes det jo egne bedrifter som driver med kopiering og sånt. Og siden disse bedriftene er kunde i banken, vil ikke banken gå sine egne kunder i næringa. Dette var i alle fall grunnen til at min bank har sluttet med dette. Sjekk om det ikke finnes et kopisenter eller noe sånt der du bor
Midnattsol Skrevet 9. august 2005 #13 Skrevet 9. august 2005 Sikker??! Trodde det måtte være offentlige tjenestemenn som gjorde det, jeg. ← Jada, sitter med flere kopier rett foran med fra Allkopi som det står "rett kopi" på. De er kopiert for et par-tre år siden også.
Gjest Trulselinemor Skrevet 9. august 2005 #14 Skrevet 9. august 2005 Jeg skulle kopiere litt attester og vitnemål i vår. Måtte ha 4 av hver. Jeg betalte nesten 300 kr for å få kopiert det og få rett kopi stempel. Det var hos en som drev med kontorsaker og lignede. Vanligvis bruker jeg aetat, for der får jeg det gratis så lenge jeg er under dem. Men kopi maskinen var ødelagt og fikk ikke reperasjon på den før uken etter. Og jeg trengte kopiene der og da.
Wildrose Skrevet 9. august 2005 #17 Skrevet 9. august 2005 Du kan også få ansatte på trygdekontoret, biblotek etc til denne jobben. du må også kopiere papirene dine på samme sted, ellers kan de jo ikke vite om det er rett kopi ( kan jo være forfalskning)
Grooo Skrevet 9. august 2005 #18 Skrevet 9. august 2005 Ingen vits i å bruke tid/penger på å få "rett kopi" hvis ikke du blir bedt spesielt om å sende vitnemål som har dette stempelet.. Er få arbeistakere som bryr seg om det nå lenger.. Men noen gjør det da..
MiniMjau Skrevet 23. september 2005 #19 Skrevet 23. september 2005 jeg kjenner en som jobber i trygdeetaten, kan han kopiere mine attester og vitnemål og stemple de "rett kopi" for meg?
Grooo Skrevet 25. september 2005 #20 Skrevet 25. september 2005 jeg kjenner en som jobber i trygdeetaten, kan han kopiere mine attester og vitnemål og stemple de "rett kopi" for meg? ← Hvis du kjenner en som jobber der tror jeg nesten han er den enkleste å spørre om han kan gjøre det eller ikke... Men som jeg skrev lenger opp i tråden her: Det er ikke nødvendig å stresse med å få "rett kopi"-stempel med mindre arbeidsgiveren ber om det speisielt, og det er det svært få som gjør for tiden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå