Gå til innhold

Er det flere som glemmer hvor gamle de er???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det skjedd meg ihverfall tre ganger. Ikke i år, men tidligere år. Og nå skjedde det igjen at en spurte hvor gammel jeg ble ( har straks bursdag ), og da ble jeg stille og måtte regne kjapt i hodet. Personen så rart på meg, og jeg selv fikk latteranfall. Vedkommende så ikke mindre rart på meg av den grunn. 

Men jeg bruker aldri å feire bursdagen. Det er andre som inviterer ut på middag ol noen ganger, og folk som gratulerer. 

Bare for å si det så bommer jeg ikke med mer enn ett år da. Men vær så snill å si at det er flere? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er flere. Jeg er flink på å huske årstallet jeg født, da. Sommeren 84. Da er det bare å regne. Men du. So what?

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 6
Skrevet
MortenMinstelønn skrev (Akkurat nå):

Det er flere. Jeg er flink på å huske årstallet jeg født, da. Sommeren 84. Da er det være å regne. Men du. So what?

Ja, husker årstallet jeg er født da! Må bare regne sånn kjapt!  Ja? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg fyller ikke år før et stykke ut på neste år, men jeg måtte regne etter veldig kjapt nå for å huske/finne ut hvor gammel jeg egentlig er/blir.... Og det skjer stadig vekk: "Hvor gammel er jeg nå igjen...?"

Tror det er mange som må tenke seg om litt, etterhvert som de blir eldre og årene baller på seg.

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Million skrev (1 minutt siden):

Jeg fyller ikke år før et stykke ut på neste år, men jeg måtte regne etter veldig kjapt nå for å huske/finne ut hvor gammel jeg egentlig er/blir.... Og det skjer stadig vekk? "Hvor gammel er jeg nå igjen...?"

Tror det er mange som må tenke seg om litt, etterhvert som de blir eldre og årene baller på seg.

Takk!  Godt å lese at det ikke bare er meg altså.  Følte meg som en idiot da personen så så rart på meg  😄

Endret av SoWhat?
Skrevet

Jepp, husker året jeg er født da, men glemmer ofte hvor gammel jeg faktisk er 😂

Anonymkode: 9e855...cc2

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg kan surre litt de første månedene etter jeg har byttet alder😅

Er værre om du ikke husker hvilket år du er født. 

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har bursdag veldig sent på året, og etter nyttår har jeg en tendens til å legge på ett år.  (Jeg sier hvor gammel jeg blir i løpet av året, i stedet for å si hvor gammel jeg er)

Det har ført til en del forvirring.  Er jeg 47, eller blir jeg 47? Og da må jeg til med litt rask hoderegning. 

Anonymkode: b4e36...71f

• Liker 2
Skrevet

Jeg husker årstallet jeg ble født. Det er enkelt, jeg er 90 modell. Noen ganger sier jeg det, eller jeg regner kjapt i hodet. Enkelt regnestykke, så ikke sånn at folk lurer på om jeg har tidlig demens. Jeg flirer av meg selv iblant, da det er helt håpløst. Jeg klarer bare ikke holde telling på egen alder.

Jeg sluttet å holde telling på årene mine en gang i 20 årene. Etter jeg fikk barn, da jeg var 23, så har det i hvert fall gått helt i surr. Jeg glemmer ingen andres alder (og heller ikke bursdagsdatoer, så jeg vet alltid hvor gamle de er og blir), det gjelder bare min egen.

Anonymkode: 8eb58...438

• Liker 2
Skrevet

Ja, glemte det ofte i alderen 36-38. 39 har jeg husket fordi det er så nær 40. Regner med jeg husker alderen når jeg er 40 også😅 Men slet veldig de årene, ante aldri om jeg var 36 eller 37 eller 38 😂

Anonymkode: a2367...51b

• Liker 1
Skrevet

Oh yes. Etter at man bikker en viss alder og man ikke lenger har behov for å huske hvor gammel man er er nok dette vanlig 🙈

Hilsen kvinne 37

Anonymkode: b654d...89d

• Liker 3
Skrevet
SoWhat? skrev (49 minutter siden):

Nå har det skjedd meg ihverfall tre ganger. Ikke i år, men tidligere år. Og nå skjedde det igjen at en spurte hvor gammel jeg ble ( har straks bursdag ), og da ble jeg stille og måtte regne kjapt i hodet. Personen så rart på meg, og jeg selv fikk latteranfall. Vedkommende så ikke mindre rart på meg av den grunn. 

Men jeg bruker aldri å feire bursdagen. Det er andre som inviterer ut på middag ol noen ganger, og folk som gratulerer. 

Bare for å si det så bommer jeg ikke med mer enn ett år da. Men vær så snill å si at det er flere? 

Hmm litt merkelig å ikke huske egen alder ja må jeg si

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har bursdag veldig sent på året, og etter nyttår har jeg en tendens til å legge på ett år.  (Jeg sier hvor gammel jeg blir i løpet av året, i stedet for å si hvor gammel jeg er)

Det har ført til en del forvirring.  Er jeg 47, eller blir jeg 47? Og da må jeg til med litt rask hoderegning. 

Det er sånn jeg kan gjøre også! Sånn et halvt år før jeg fyller, tenker jeg på hva jeg blir. Og så ender det med forvirring nær bursdagen  😄

Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Hmm litt merkelig å ikke huske egen alder ja må jeg si

Godt vi er flere her da 🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg forsatt som 20 😅... Sluttet å telle etter det 🙈😜... Alder er bare et tall haha 

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 hours ago, SoWhat? said:

Jeg glemmer også hvor gammel jeg er, men i motsetning til deg så bruker jeg lang tid på å regne i hodet. Desto mer rart folk ser på meg desto mer nervøs blir jeg, desto tregere teller jeg alderen min og desto mer rare blikk får jeg. Ond sirkel! 

Prøver å forklare folk at jeg velger å huske fødselsåret og fødselsdatoen min fremfor alderen siden alderen endrer seg hele tiden.  Men virker ikke som om om mange har forståelse for at man ikke klarer å huske hvor gammel man er. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er dette problemet jeg også ofte har. 

Endret av SVK
Skrevet

Jepp, glemmer støtt og stadig hvor gammel jeg er. Det er ikke alltid det hjelper hvilket år jeg er født, for jeg glemmer hvilket år vi har kommet til. Tenker ofte at vi er i 2010, ikke 2020. 10 år bom er litt heftig 😛 Snakker ofte om at i år 2016, men mener egentlig 2026.

Håpløst dette 😛

Til opplysning ble jeg 39 i år 😃

Anonymkode: 28cf8...fcc

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, MortenMinstelønn said:

Jeg er flink på å huske årstallet jeg født, da. Sommeren 84. 

Altfor ung for meg som er 10 år eldre. :sukk:

Anonymkode: 54cf9...f4d

• Liker 1
Skrevet

Du har jo egentlig helt rett. Jeg tenker av og til at det egentlig er litt tilfeldigheter hva som anses som "ungt" og "gammelt." Vi opererer med at et år er en runde rundt sola som jo er 365 dager. Venus har en omløpstid på 225 dager, og Mars 687. Hadde vi bodd på Mars og skulle regnet på samme måten, hadde vi måttet mer enn halvere vår jordiske alder. Riktig nok ville det fortsatt vært relativt, men det viser jo bare at tall oppstår, og det dannes meninger og tanker rundt de tallene. Jeg bruker å tenke på alder mer som en loadingbar på playstation.

amz skrev (1 time siden):

Jeg føler meg forsatt som 20 😅... Sluttet å telle etter det 🙈😜... Alder er bare et tall haha 

Anonymkode: e6fe9...169

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altfor ung for meg som er 10 år eldre. :sukk:

Lite visste jeg om at dette var en datingtråd..;) 

Joda like enkelt, bare pluss på tallet 10. Går som en drøm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...