AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #21 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg synes hele dette nettdategreiene virker litt rart jeg og en smule skummelt. Man blottlegger seg, bilder og personlige ting for vilt fremmede mennesker. Du vet jo aldri hvem som egentlig befinner seg bak bildet, ikke om det er bilde av personen bak profilen en gang. For meg virker det litt som," skal ha noen bare for å ha noen". Må da være bedre å bare la det skje naturlig. Hvis man ikke av en eller annen grunn har hastverk da, men man kan jo ikke påskynde kjærlighet. Altså, bare et forslag som alternativ til nettdating. Naturlig treffing Anonymkode: 841aa...f0e Jeg forstår ikke hvordan det kan være så vanskelig å skjønne at nettdating jo er en mye bedre måte å komme i kontakt på enn å satse på noen man treffer tilfeldig i sine næromgivelser! Det sier seg jo selv at man ikke kan forvente at Mr/Mrs Perfect - eller noen man har god kjemi med skal befinne seg i de relativt små sosiale kretser (eller arbeid) man er i. På nett kommer man i kontakt med SÅ mange fler enn man noen gang hadde møtte i virkeligheten. Dermed er mulighetene for å finne noen man matcher med vel så store som "i virkeligheten". Nå i 2020 er det også sånn at mye av nettet faktisk er den såkalte virkeligheten. Så det er på tide å komme seg ut av boblen. Anonymkode: 342c2...4e5 4
Antiviruset Skrevet 12. desember 2020 #22 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette virker som gode råd til menn og det er det mange som trenger. Men jeg er dame, og synes nettdating er vanskelig. Har du noen råd til oss damer også? Anonymkode: bc18e...c39 Ja sorter vekk de som ikke klarer det jeg skrev i innlegget mitt, spesielt om de begynner og snakke om sex, ikke virker interesserte nok, og ikke har felles interesser og verdier. Skal du som kvinne lykkes med og finne en fast partner så ikke gi sex med en gang, ofte er de som virker som gull det motsatte, og de som kanskje virker litt reserverte og oppfører seg det faktiske gullet. Det og finne noen som faktisk du har kjemi med, har felles interesser og verdier med ting som kan ta litt tid. Betale noen tusenlapper for en datingside der du bruker 6 mnd for og lete er vel brukte penger er min erfaring i allefall. Koster det mangedobbelte og fly på byen og lete, bommer minst like mye der Date andre er spennende, selv om det ikke lykkes på første forsøk. Tørre og ta sjansen, tørre og bli skuffet og ikke gi opp er faktisk hele fasiten. Aldri gi mer en man får i tidlig fase i et forhold er viktig, avslutte raskt om det ikke føles rett. Vær ærlig og gjør opp som et voksent menneske om det ikke klaffer. Kjemi er veldig viktig, men et forhold består av mer en bare sex, jeg foretrekker at min partner også er min beste venn. Bruke tid sammen slik at felles interesser og verdier er veldig viktig. 2
Antiviruset Skrevet 12. desember 2020 #23 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg forstår ikke hvordan det kan være så vanskelig å skjønne at nettdating jo er en mye bedre måte å komme i kontakt på enn å satse på noen man treffer tilfeldig i sine næromgivelser! Det sier seg jo selv at man ikke kan forvente at Mr/Mrs Perfect - eller noen man har god kjemi med skal befinne seg i de relativt små sosiale kretser (eller arbeid) man er i. På nett kommer man i kontakt med SÅ mange fler enn man noen gang hadde møtte i virkeligheten. Dermed er mulighetene for å finne noen man matcher med vel så store som "i virkeligheten". Nå i 2020 er det også sånn at mye av nettet faktisk er den såkalte virkeligheten. Så det er på tide å komme seg ut av boblen. Anonymkode: 342c2...4e5 Dette ! Du har helt rett. Så ikke være redd for at ting ikke klaffer hver gang man dater. Det tar tid og finne den rette, og man oppdager det raskt når det skjer. Forhold er vel en av de viktigste tingene man begir seg inn i, eller lar være med. At så mange overlater til tilfeldighetene og akkurat klare dette er for meg en gåte. Man har aldri noen garantier for et langvarig forhold, men man kan minimere risiko for å bomme stygt, eller aldri treffe noen i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #24 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 9.26): Det er vanskelig å finne noen og spesielt vanskelig gjennom nettdating. Det er veldig basert på bildene man presenterer seg med, og det er et vanskelig sorteringskriterie, særlig når så mange bruker bilder som ikke beskriver helt hvordan de ser ut (enten med filter, gamle bilder, bilder med solbriller og caps, bilder på avstand osv). Jeg gir opp etter veldig kort tid på nettdating, tar et års pause av gangen, og får opp selvtillit og blir fornøyd med livet mitt slik det er. Så prøver jeg nettdating igjen veldig kort, møter noen, får noen avslag/avvisninger - og gir opp igjen. En evig runddans kan det se ut til. Men jeg tror man kan møte noen tilslutt! På en eller annen måte, det skjer tilfeldig og kan overraske. Og når det skjer, da er det jo viktig å tørre å stoppe opp og gi det litt tid - ikke rase videre i datingen! Anonymkode: f85c2...4c8 Jeg er ts. For meg tenker jeg at bildene er det minst viktige fordi det er personen som betyr alt. Det kan høres ut som klisjé, men hvordan han ordlegger seg, beskriver seg selv og hvilke spørsmål han stiller, er det som er avgjørende. Så kan han gjerne ha bilder som ikke er gjenkjennelige. Man ser nå ut slik man ser ut, og det endrer seg alltid, men personen bak utseendet er den jeg vil være sammen med. Anonymkode: 043d6...7b4 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #25 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ts. For meg tenker jeg at bildene er det minst viktige fordi det er personen som betyr alt. Det kan høres ut som klisjé, men hvordan han ordlegger seg, beskriver seg selv og hvilke spørsmål han stiller, er det som er avgjørende. Så kan han gjerne ha bilder som ikke er gjenkjennelige. Man ser nå ut slik man ser ut, og det endrer seg alltid, men personen bak utseendet er den jeg vil være sammen med. Anonymkode: 043d6...7b4 Da bruker du kanskje Sukker, Møteplassen eller Match med betaling? På Tinder er det masse menn med bare bilde og alder, da er det ikke noe annet å sortere etter. Og før man får sett hvordan han kommuniserer, må man jo ha fått match med mannen. Så derfor er bildet et vanskelig sorteringskriterie. Og i det siste har jeg opplevd at ganske mange menn ikke svarer når jeg skriver til dem, selv om vi har match. Kan lure på hvorfor de sveipet ja på meg da... Anonymkode: f85c2...4c8 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #26 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da bruker du kanskje Sukker, Møteplassen eller Match med betaling? På Tinder er det masse menn med bare bilde og alder, da er det ikke noe annet å sortere etter. Og før man får sett hvordan han kommuniserer, må man jo ha fått match med mannen. Så derfor er bildet et vanskelig sorteringskriterie. Og i det siste har jeg opplevd at ganske mange menn ikke svarer når jeg skriver til dem, selv om vi har match. Kan lure på hvorfor de sveipet ja på meg da... Anonymkode: f85c2...4c8 Jeg bruker ingen sider enda, men vurderer å prøve. Det er 10 år siden sist jeg prøvde. Anonymkode: 043d6...7b4
exictence Skrevet 13. desember 2020 #27 Skrevet 13. desember 2020 Jeg er dame. Vil velge selv hvem jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med, og plukker ut en jeg synes virker kjekk. Tar initiativ og sier at han virker som en jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med. Kanskje spør eller kommenterer noe han har skrevet på profilen. Opplever at de fleste svarer. Som oftest er det vel jeg som ikke gidder mer, og opplever at han ikke er min type. Har hatt et lengre forhold før. Nå vil jeg kun ha en mann som er veldig snill og empatisk.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #28 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ts. For meg tenker jeg at bildene er det minst viktige fordi det er personen som betyr alt. Det kan høres ut som klisjé, men hvordan han ordlegger seg, beskriver seg selv og hvilke spørsmål han stiller, er det som er avgjørende. Så kan han gjerne ha bilder som ikke er gjenkjennelige. Man ser nå ut slik man ser ut, og det endrer seg alltid, men personen bak utseendet er den jeg vil være sammen med. Anonymkode: 043d6...7b4 Sånn er det vel for alle? Men, for å komme dit at man enten sveiper riktig vei eller sender en melding så har man jo sett en profil eller et bilde. Og man må jo like det man ser før man starter å chatte før man evt. går videre. Så utseendet er jo det man ser først. Og selv om man da ikke går etter det som er penest eller kjekkest, så må det jo være noe der som gjør at du ønsker å gå inn i en prosess med å bli kjent. Anonymkode: 16264...441 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #29 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn er det vel for alle? Men, for å komme dit at man enten sveiper riktig vei eller sender en melding så har man jo sett en profil eller et bilde. Og man må jo like det man ser før man starter å chatte før man evt. går videre. Så utseendet er jo det man ser først. Og selv om man da ikke går etter det som er penest eller kjekkest, så må det jo være noe der som gjør at du ønsker å gå inn i en prosess med å bli kjent. Anonymkode: 16264...441 Ikke hvis man er på en side der man ser en hel profil med både et par bilder og en del tekst, vel? Det er derfor jeg spurte i hovedinnlegget mitt, for jeg kjenner ikke til de ulike sidene. Er ikke interessert i noe der bilde og alder er det eneste man vet først. Anonymkode: 043d6...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #30 Skrevet 13. desember 2020 Styr unna Match.com hvertfall. !! Der blir man trukket i nettbanken etter å ha sagt abonnementet! Umulig å få kontakt med kundeservice og å komme inn på profil i etterkant. Jeg må nå kontakte forbrukerrådet. Da jeg googlet, var jeg ikke den eneste som har opplevd dette. Anonymkode: c1398...691 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #31 Skrevet 13. desember 2020 Styr unna di små😁 di er mest sannsynligvis full av falske profiler, jeg er mann, aldri fått til et møte, med noen der🙁 Anonymkode: 86b34...23d 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #32 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke hvis man er på en side der man ser en hel profil med både et par bilder og en del tekst, vel? Det er derfor jeg spurte i hovedinnlegget mitt, for jeg kjenner ikke til de ulike sidene. Er ikke interessert i noe der bilde og alder er det eneste man vet først. Anonymkode: 043d6...7b4 Ja, stemmer at det er litt annerledes på datingsider på nettet, f.eks Møteplassen, Sukker og Match. Eller Be2 er det vel også noe som heter. Litt av problemet er at mange menn ikke skriver så mye så du får ikke noe særlig informasjon ved å bare se på en profil. Du ser bare på teksten hvis en mann har skrevet noe? Det spiller ingen rolle hvordan han ser ut bare han har skrevet noe bra i profilteksten sin? Anonymkode: 16264...441 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #33 Skrevet 13. desember 2020 For å fortsette på forrige innlegg: Det er noen som ikke har bilder på profilen sin i det hele tatt. Jeg har hatt kontakt med noen av dem. De skriver bra for seg og høres bra ut. Problemet har vært at alle de jeg har hatt kontakt med uten bilde er opptatt, enten gifte eller samboende. De har vært ute etter en enkel vei å være utro på. Anonymkode: 16264...441 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #34 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bruker ingen sider enda, men vurderer å prøve. Det er 10 år siden sist jeg prøvde. Anonmkode: 043d6...7b4 Ok, da ville jeg nok gitt Tinder en sjanse hvis jeg var deg, evt Sukker. Match er helt umulig brukergrensesnitt, og du MÅ betale for å se noe som helst. Tror Møteplassen er slik også. På Sukker kan du satse på at mennene som er intr betaler abonement, slik at de kan kommunisere med deg. Men jeg tenker at Tinder med en skikkelig god profil og god tid og ro i magen, er det beste stedet. Det er flest brukere og alle typer kvinner og menn er der. Men ikke betal for Gold abonnement, det er ikke verdt det. Anonymkode: f85c2...4c8 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #35 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, da ville jeg nok gitt Tinder en sjanse hvis jeg var deg, evt Sukker. Match er helt umulig brukergrensesnitt, og du MÅ betale for å se noe som helst. Tror Møteplassen er slik også. På Sukker kan du satse på at mennene som er intr betaler abonement, slik at de kan kommunisere med deg. Men jeg tenker at Tinder med en skikkelig god profil og god tid og ro i magen, er det beste stedet. Det er flest brukere og alle typer kvinner og menn er der. Men ikke betal for Gold abonnement, det er ikke verdt det. Anonymkode: f85c2...4c8 Signerer denne. Vil bare legge til at Møteplassen er helt ubrukelig også. Jeg gleder meg bare til å komme meg ut derfra om mindre enn to måneder når abonnementet går ut. For en drittside! Skal aldri inn der igjen! Anonymkode: bc18e...c39 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #36 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Signerer denne. Vil bare legge til at Møteplassen er helt ubrukelig også. Jeg gleder meg bare til å komme meg ut derfra om mindre enn to måneder når abonnementet går ut. For en drittside! Skal aldri inn der igjen! Anonymkode: bc18e...c39 Hvorfor det? Anonymkode: 24950...10f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #37 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor det? Anonymkode: 24950...10f Jeg antar det er samme grunn som med Match, du må betale for å se noe som helst, og du må betale ekstra for alle tilleggsfunksjoner (f.eks. at de som du titter på profilen til ikke skal få melding om det). I tillegg er det dyrt. Anonymkode: f85c2...4c8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #38 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg antar det er samme grunn som med Match, du må betale for å se noe som helst, og du må betale ekstra for alle tilleggsfunksjoner (f.eks. at de som du titter på profilen til ikke skal få melding om det). I tillegg er det dyrt. Anonymkode: f85c2...4c8 Samme med Happn. Ser ikke noe med mindre du betaler. Kan få mange likes og hei som jeg aldri har sett før fordi de skjuler seg selv. Hele appen er jo ødelagt og man må betale for å se noe som helst! Anonymkode: 51dfa...e33
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #39 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Samme med Happn. Ser ikke noe med mindre du betaler. Kan få mange likes og hei som jeg aldri har sett før fordi de skjuler seg selv. Hele appen er jo ødelagt og man må betale for å se noe som helst! Anonymkode: 51dfa...e33 Jeg har forsøkt Match for å gi det en sjanse. Betalte 379 kr eller noe for en måned. Hadde fått massevis av mailer om at den og den likte meg, hadde falt for meg, du er perfekt for x og x osv. Masse mas med de mailene! Så logget jeg inn med abonnement, og de som hadde likt meg er de samme som jeg hadde sveipet nei til på Tinder. Mange av dem hadde sendt melding også. Men ingen av dem var aktuelle for meg, ut fra mine kriterier. Så valgte jeg å være aktiv selv, trykke liker på noen og besøke profilene. Flere av dem trykket liker på meg også. Men ikke noe lyd fra dem. Jeg skrev til et par selv, ikke noe svar... Men de var aktive hele tiden. Så da skjønner jeg faktisk ikke noe. Kan hende jeg trykket liker på feil personer, på dem som er "for bra" for meg, men jeg tror ikke det egentlig. Tror det er bare lureri med disse sidene. Anonymkode: f85c2...4c8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #40 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har forsøkt Match for å gi det en sjanse. Betalte 379 kr eller noe for en måned. Hadde fått massevis av mailer om at den og den likte meg, hadde falt for meg, du er perfekt for x og x osv. Masse mas med de mailene! Så logget jeg inn med abonnement, og de som hadde likt meg er de samme som jeg hadde sveipet nei til på Tinder. Mange av dem hadde sendt melding også. Men ingen av dem var aktuelle for meg, ut fra mine kriterier. Så valgte jeg å være aktiv selv, trykke liker på noen og besøke profilene. Flere av dem trykket liker på meg også. Men ikke noe lyd fra dem. Jeg skrev til et par selv, ikke noe svar... Men de var aktive hele tiden. Så da skjønner jeg faktisk ikke noe. Kan hende jeg trykket liker på feil personer, på dem som er "for bra" for meg, men jeg tror ikke det egentlig. Tror det er bare lureri med disse sidene. Anonymkode: f85c2...4c8 Samme gjorde jeg og det var jo bare tulleprofiler. Det var sånn at jeg nesten mistenkte Match selv for å lage tulleprofiler bare for å lure til seg en abonnementsmåned... Anonymkode: 16264...441
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå