Gå til innhold

Sarah Bernard - tynn gulkrem, vil den stivne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden jeg har lagd gulkrem, så når den tyknet noe og jeg hadde stått en god stund å vispet på svak varme, så tenkte jeg at yes nå er den tjukk og god. Så hadde jeg i smørterningene og den ble litt tjukkere, men fortsatt rennende 😬 Jeg husket så at tidligere har jeg brukt kjøkkenmaskin eller håndmixer og den har blitt kremete og lysere i fargen når smøret ble mikset i. Men det er jo på Suksessterte, men det er jo samme gulkremen?? 

Kaka står i fryseren nå til i morgen når jeg skal lage sjokoladekremen, men jeg er meget skeptisk... 

Anonymkode: f08e3...dfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mykt smør stivner igjen og kremen blir som den skal regner jeg med.  Jeg kjører ikke kremen i maskin fordi den da skifter helt smak.
Det folk oftest ikke tar seg tid til er jo å ha den i kjelen lenge nok, noe jeg leser at du har gjort.

• Liker 1
Skrevet

Sara B. med gulkrem? Må være noe annet enn Sara du har lagd 

Anonymkode: 7b999...508

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 23.24):

Sara B. med gulkrem? Må være noe annet enn Sara du har lagd 

Anonymkode: 7b999...508

Ja, den originale Sarah Bernhardtkaken hadde mandelbunn, sjokoladerem og sjokoladetrekk. Jeg foretrekker absolutt den "ekte" utgaven. ;)

Skrevet

Jeg pisker aldri, for som brukeren over sier synes jeg det forandrer smaken. Bruker veldig lang tid da, så den blir god og tjukk, og så rører jeg inn romtemperert smør når kremen er ganske kald, sånn st smøret ikke smelter. Regner med at din blir helt fin når den har avkjølt seg, TS, det høres jo ut som om du hadde riktig konsistens på kremen når du tok i smøret, og da blir det alltid bra hos meg i hvert fall 😊

Anonymkode: 8af43...42d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...