AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Hei. jeg ble mamma med til UL og mammografi idag og der så de en bitte liten kul på ene brystet. Mamma er 65 år og hun har harr av og på smerter i det brystet i en lang tid. Da legen tok UL sa han at det er kreft og han tok biopsi og vi skulle få svar om det var kreft og hva slags type. Vi var helt knust og fra oss da vi fikk beskjeden. Men legen forsikret oss om at mamma kom i tide da det er en veldig liten kul. Men det jeg stusser over er om at det er så lett å konkludere at det er kreft uten å få sjekke biopsien? Jeg spurte legen om han var sikker og han sa utifra erfaring så var dette mest sannsynlig kreft. er det noen som kan dele erfaring eller som kan fortelle mer om veien videre selv om jeg har googla meg ihjel😢 Anonymkode: c49e0...62e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Egentlig kan han ikke si det før han har svar på biopsier. men ofte har de erfaring med hvordan svulsten ser ut etc + andre tegn. håp på det beste og senk skuldrene til biopsi svaret kommer! ☺️ Anonymkode: 4fd0a...ff7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Han sa jo "mest sannsynlig" Det er bedre at legen sier det rett ut så dere er forberedt på at biopsien kommer tilbake positiv enn at han går rundt grøten Anonymkode: 7ffe7...fee 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Hei. Jeg har hatt brystkreft . De kan se på ultralyd om det er kreft ja, noen ganger er legen i tvil, mens noen ganger er forandringene helt typisk kreft svulst. Når man har tatt biopsi, får man vite nøyaktig hvilke kreft celler det dreier seg om, slik at de kan gi målrettet behandling tilpasset akkurat de kreft cellene. Det er klart det er et stort sjokk, men dette kommer til å gå helt fint . De er super flinke på brystkreft og behandling i dag. Jeg er kreftfri på 5 året og går i full jobb og lever som normalt 😊 Alle jeg ble kjent med som jeg gikk i behandling med, er også helt friske i dag . Klem fra meg Anonymkode: 85a3f...201
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei. Jeg har hatt brystkreft . De kan se på ultralyd om det er kreft ja, noen ganger er legen i tvil, mens noen ganger er forandringene helt typisk kreft svulst. Når man har tatt biopsi, får man vite nøyaktig hvilke kreft celler det dreier seg om, slik at de kan gi målrettet behandling tilpasset akkurat de kreft cellene. Det er klart det er et stort sjokk, men dette kommer til å gå helt fint . De er super flinke på brystkreft og behandling i dag. Jeg er kreftfri på 5 året og går i full jobb og lever som normalt 😊 Alle jeg ble kjent med som jeg gikk i behandling med, er også helt friske i dag . Klem fra meg Anonymkode: 85a3f...201 Tusen takk kjære søte deg! Så godt å høre at det gikk fint med deg. jeg trengte å lese ditt svar!! Tuuuusen takk❤️ Anonymkode: c49e0...62e 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk kjære søte deg! Så godt å høre at det gikk fint med deg. jeg trengte å lese ditt svar!! Tuuuusen takk❤️ Anonymkode: c49e0...62e Bare hyggelig, og veldig glad for å kunne hjelpe ❣️ Det varmet og høre. Anonymkode: 85a3f...201
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå