Gå til innhold

Oversikt over protein, karbohydrat, fett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg trenger en oversikt, en enkel en, på hva som hører til under de ulike "gruppene" protein, karbohydrat og fett.... Noen som skjønner hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det de forskjellige matvarene du tenker på så ligger det masse matvaretabeller online om du søker. Ligger en på slankenett ihvertfall. Ellers søk i google.

Og er det hvilke matvarer som inneholder hva så er de fleste sammensatt av mer enn en ting.

Eller var det noe annet du tenkte på?

Skrevet

Næringstabell. Ellers er det lurt å venne seg til å lese på matvarene. Vær spesielt oppmerksom på at de merkeligste ting, som for eksempel buljong, er tilsatt sukker-det trekker karboinnholdet godt opp.

Hvis du ønsker et lavkarbokosthold kan jeg anbefale denne siden på det varmeste. Her er utrolig mye nyttig informasjon.

Skrevet
Hei

Jeg trenger en oversikt, en enkel en, på hva som hører til under de ulike "gruppene" protein, karbohydrat og fett.... Noen som skjønner hva jeg mener?

Hvis du bare er interessert i karbohydrater, proteiner, fett og kalorier, er "slankeguiden" fin.. Det er egentlig en næringstabell for "normale" matvarer og drikker.. Er også oppgitt porsjoner, ikke bare per 100 g..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...