AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #21 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det jeg jobber med. Svarte over her. Overtid er helt opp til oss selv, men slikt vil i stor grad avhenge av leder og miljøet. Det er ingen som forventer overtid, men det er definitivt nok saker og henvendelser til at jeg kan jobbe overtid daglig. Vi har en leder som er god på å fortelle oss at h@n vet vi gjør så godt vi kan og at vi gjør det bra, så da føles det ikke som noen plikt å jobbe over hele tiden. Det er også lav terskel for å ha kortere dager, vi flekser mye. Jeg elsker det! Men jeg måtte komme til et punkt der jeg godtok inni meg at jeg aldri vil være ajour. Anonymkode: 5c1db...f66 Tusen takk for svar! Jeg går fra en turnusjobb hvor jeg alltid har dårlig tid, men samtidig stort sett alltid kan overlevere det jeg ikke rekker til neste vakt, også kan jeg gå hjem vitende om at det blir ordnet og dagen min er ferdig. Er derfor litt redd det vil være tyngende å alltid ha noe over seg som ikke er fikset😯 Du føler ikke at du alltid er litt på jobb og må ta igjen på kveld og helg? Anonymkode: 87eb9...1d6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #22 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er derfor litt redd det vil være tyngende å alltid ha noe over seg som ikke er fikset😯 Du føler ikke at du alltid er litt på jobb og må ta igjen på kveld og helg? Dette handler om innstillingen du har til jobben. Det er snakk om en kommunal saksbehandlerstilling. Det er ikke din bedrift som du er ansvarlig for driften av, og du tjener ikke nok til at du skal tenke på jobben hjemme. Legg fra deg jobben når du går fra PCen. Anonymkode: b822b...a3a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #23 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tusen takk for svar! Jeg går fra en turnusjobb hvor jeg alltid har dårlig tid, men samtidig stort sett alltid kan overlevere det jeg ikke rekker til neste vakt, også kan jeg gå hjem vitende om at det blir ordnet og dagen min er ferdig. Er derfor litt redd det vil være tyngende å alltid ha noe over seg som ikke er fikset😯 Du føler ikke at du alltid er litt på jobb og må ta igjen på kveld og helg? Anonymkode: 87eb9...1d6 Nei, jeg føler ikke det, men skal ærlig si det tok mange måneder før jeg kom til et punkt der jeg klarte å godta med meg selv at det ikke er mitt ansvar. Jeg har ansvar for det jeg gjør, men ikke ansvar for at det kommer flere saker enn hva vi klarer å saksbehandle innenfor tiden. Leder vet dette godt og støtter oss på det vi gjør. Vi vet at det ikke er fordi vi er trege, men fordi trykket et enormt. Da jeg kom til den erkjennelsen, begynte jeg å slappe mer av. Kommer selvsagt på ting en kveld eller i helgen, at "fader altså, jeg skulle jo svare på meldingen fra sykehuset" eller "sa jo at jeg skulle innkalle til samarbeidsmøte" også har jeg glemt det, men da noterer jeg det bare i en bok jeg har og tenker ikke mer på det før jeg er på jobb igjen og får gjort noe med det. Anonymkode: 5c1db...f66
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #24 Skrevet 14. desember 2020 Hvilke egenskaper er viktigst som saksbehandler??😃 Anonymkode: 87eb9...1d6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #25 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvilke egenskaper er viktigst som saksbehandler??😃 Anonymkode: 87eb9...1d6 Holde seg inne med sjefen. Anonymkode: 94d92...c8f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #26 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Holde seg inne med sjefen. Anonymkode: 94d92...c8f Haha😂 Er det mye press «ovenfra»? Anonymkode: 87eb9...1d6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #27 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilke egenskaper er viktigst som saksbehandler??😃 Anonymkode: 87eb9...1d6 Fagkunnskap, evne til å ha ørten baller i luften samtidig, grundighet og nysgjerrighet, god struktur! AnonymBruker skrev (7 timer siden): Holde seg inne med sjefen. Anonymkode: 94d92...c8f Tull. Dårlig arbeidsplass i så fall! Hilsen hun ene som har skrevet en del over. Anonymkode: 5c1db...f66
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #28 Skrevet 15. desember 2020 .....og det er vitkig å klare å stå imot presset, og fremdeles jobbe grundig og strukturert, ikke bare si at man gjør det, hehe. En del klarer ikke presset, og det blir fravær. Når det blir en del sykemeldinger så går det veldig utover de som er igjen på jobb. Anonymkode: 5c1db...f66
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #29 Skrevet 15. desember 2020 Trodde generelt sett at det var lite stress å være saksbehandler i kommune eller stat🤷🏼♀️ Anonymkode: 92aed...39a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #30 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): .....og det er vitkig å klare å stå imot presset, og fremdeles jobbe grundig og strukturert, ikke bare si at man gjør det, hehe. En del klarer ikke presset, og det blir fravær. Når det blir en del sykemeldinger så går det veldig utover de som er igjen på jobb. Anonymkode: 5c1db...f66 Ja for da blir ditt arbeid lesset over på de andre? Hvem fordeler slik at alle ca like mye å gjøre? ts Anonymkode: 87eb9...1d6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #31 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trodde generelt sett at det var lite stress å være saksbehandler i kommune eller stat🤷🏼♀️ Anonymkode: 92aed...39a Det er nok en myte, selv om det selvfølgelig er svært varierende. Ostehøvelkutt i offentlig sektor merkes godt på de som jobber der. Særlig fordi budsjettene kuttes før det er investert i effektiviseringstiltak som f.eks. digitalisering og bedre saksbehandlingsverktøy. Anonymkode: 2d599...984 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #32 Skrevet 15. desember 2020 Det er nok et spørsmål som er litt umulig å besvare. Veldig varierende fra etat til etat, fra kommune til kommune, bydel til bydel etc. Jeg er saksbehandler i barneverntjeneste på fjortende året. Har en uoverkommelig arbeidsmengde, men etter en del år håndterer jeg det uten å ta med jobb hjem i for stor grad. De første årene i yrket var risikoen for sykmelding, utbrenthet og å si opp i fortvilelse temmelig høy. Det erfarer jeg er slik for nye fremdeles. Pålegges sjelden overtid, siden ingen vil betale for overtid, men det er utbredt å jobbe ut over arbeidstiden for å få unna helt nødvendige ting likevel. Anonymkode: a0f78...61e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #33 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja for da blir ditt arbeid lesset over på de andre? Hvem fordeler slik at alle ca like mye å gjøre? ts Anonymkode: 87eb9...1d6 Ja, det havner hos andre om man er borte over lengre tid. Spesielt merkes det på mengden henvendelser som ved andres fravær blir fordelt på de som er igjen og man kan oppleve å bruke større deler av arbeidsdagen på å besvare henvendelser fra andre i stedet for å ha mulighet til å fullføre egne saker. Anonymkode: 5c1db...f66
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #34 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja for da blir ditt arbeid lesset over på de andre? Hvem fordeler slik at alle ca like mye å gjøre? ts Anonymkode: 87eb9...1d6 Saker fordeles forresten etter fødselsdato. Avhengig av hvilken gruppe man jobber med, og hvor mange som jobber på teamet, kan man dele alt fra 1.-15. og 16.-31., til 1.-3., 4.-6., 7.-9. osv. Anonymkode: 5c1db...f66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå