AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Nettopp oppdaget at jeg er gravid og skal starte i ny jobb i januar. Ikke helt heldig føler jeg, men dette barnet er høyt ønsket og vi har prøvd å få barn lenge. Hadde derfor ikke forventet at det skulle skje akkurat nå, siden vi har prøvd så lenge, så det er jo typisk at det skulle skje akkurat nå hvor jeg skal bytte jobb. Usikker på hvor langt jeg er på vei, men med mine beregninger vil jeg være rundt uke 12 når jeg starter i den nye jobben. Dette er en middels fysisk jobb. Ikke så mye tunge løft tror jeg, men en del gåing og sånn, slik jeg har forstått det. Om formen tillater det, ser jeg for meg at jeg skal klare jobben hele svangerskapet. Noen som har vært i samme situasjon? Hvordan ble det mottatt? Hvordan gikk det og hvordan var formen? Gruer meg til å måtte fortelle det, så håper jeg får jobbet noen uker/måneder før jeg må si det. Anonymkode: 20d12...90d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nettopp oppdaget at jeg er gravid og skal starte i ny jobb i januar. Ikke helt heldig føler jeg, men dette barnet er høyt ønsket og vi har prøvd å få barn lenge. Hadde derfor ikke forventet at det skulle skje akkurat nå, siden vi har prøvd så lenge, så det er jo typisk at det skulle skje akkurat nå hvor jeg skal bytte jobb. Usikker på hvor langt jeg er på vei, men med mine beregninger vil jeg være rundt uke 12 når jeg starter i den nye jobben. Dette er en middels fysisk jobb. Ikke så mye tunge løft tror jeg, men en del gåing og sånn, slik jeg har forstått det. Om formen tillater det, ser jeg for meg at jeg skal klare jobben hele svangerskapet. Noen som har vært i samme situasjon? Hvordan ble det mottatt? Hvordan gikk det og hvordan var formen? Gruer meg til å måtte fortelle det, så håper jeg får jobbet noen uker/måneder før jeg må si det. Anonymkode: 20d12...90d Hvis du er fast ansatt er det vel ingen problem? Jeg er også ny i jobb, trolig gravid. (Snart ei uke over tiden.) Men er ikke fast. Er bare fast vikar i min hjemby, også ansatt som vikar i helse. Så jeg har større problem enn deg her🤭 Lykke til i graviditeten. Gøy å høre😍 Anonymkode: f185f...003
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du er fast ansatt er det vel ingen problem? Jeg er også ny i jobb, trolig gravid. (Snart ei uke over tiden.) Men er ikke fast. Er bare fast vikar i min hjemby, også ansatt som vikar i helse. Så jeg har større problem enn deg her🤭 Lykke til i graviditeten. Gøy å høre😍 Anonymkode: f185f...003 Ja, jeg blir fast ansatt, men har ikke begynt enda også er det jo 6 mnd. prøvetid. Så ser jo det at det ikke er helt heldig, derfor jeg søker svar fra andre som har vært i samme situasjon. Skjønner at du er i en veldig kjedelig situasjon. Håper du orker å jobbe ut svangerskapet og at du får ny/videre jobb etter permisjon 😊 Anonymkode: 20d12...90d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Jeg var akuratt i din situasjon i vår! Fant ut en uke etter å ha takket ja til ny jobb at jeg var gravid. Graviditeten var ikke planlag og jeg gikk på prevensjon. Begynte i ny jobb i uke 12. Jeg valgte å vente tre uker med å si ifra til den nye jobben, ville de skulle bli kjent med meg før de fant ut jeg var gravid. Sjefen har tatt det veldig fint(hvis ikke er hun veldig flink til å late som..). Kollegaene ble litt overasket, men har tatt det fint. Sikkert noen som tenker i sitt stille sinn at det var unødig tidlig mtp. at jeg er nyansatt, men det får bare være. Jeg fikk desverre litt plager fra uke 22 og utover, ble delvis sykemeldt og 100% sykemeldt for et par uker siden. Synes det var tungt og pinlig å bli sykemeldt. Jeg har en tung jobb med mye gåing, tunge løft og turnus. Fikk litt tilrettelegging, men presset meg nok litt mer en jeg burde. I ettertid har jeg fått skryt av sjefen for å være imøtekommende og flink til å si ifra hva jeg trengte for å unngå å bli 100% sykemeldt. Lykke til. Og husk at du gjør det beste ut av situasjonen slik den er! Man har like stor rett på tilrettelegging selv om man er nyansatt! Anonymkode: ee864...e61 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 23.04): Jeg var akuratt i din situasjon i vår! Fant ut en uke etter å ha takket ja til ny jobb at jeg var gravid. Graviditeten var ikke planlag og jeg gikk på prevensjon. Begynte i ny jobb i uke 12. Jeg valgte å vente tre uker med å si ifra til den nye jobben, ville de skulle bli kjent med meg før de fant ut jeg var gravid. Sjefen har tatt det veldig fint(hvis ikke er hun veldig flink til å late som..). Kollegaene ble litt overasket, men har tatt det fint. Sikkert noen som tenker i sitt stille sinn at det var unødig tidlig mtp. at jeg er nyansatt, men det får bare være. Jeg fikk desverre litt plager fra uke 22 og utover, ble delvis sykemeldt og 100% sykemeldt for et par uker siden. Synes det var tungt og pinlig å bli sykemeldt. Jeg har en tung jobb med mye gåing, tunge løft og turnus. Fikk litt tilrettelegging, men presset meg nok litt mer en jeg burde. I ettertid har jeg fått skryt av sjefen for å være imøtekommende og flink til å si ifra hva jeg trengte for å unngå å bli 100% sykemeldt. Lykke til. Og husk at du gjør det beste ut av situasjonen slik den er! Man har like stor rett på tilrettelegging selv om man er nyansatt! Anonymkode: ee864...e61 Så bra at sjefen din tok det så fint. Håper det blir tilfelle her også. Har et godt inntrykk, men en ting er på intervju og en annen ting er når man får en sånn beskjed. Men så fint at de tilrettelegger så mye som mulig for deg. Skjønner at du føler det er pinlig siden du er ny, selv om man ikke burde føle på det. Er det jeg kjenner på om jeg skulle ende opp med å bli sykmeldt også. Men håper jeg slipper det. Anonymkode: 20d12...90d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 Jeg opplevde også det samme: takket ja til jobben i april, fant ut at jeg var gravid i juni, oppstart i august. Jeg hadde ikke tenkt å si noe til sjefen før etter ordinær ultralyd i uke 18, men han spurte meg om jeg kunne delta på noe som ikke passet for gravide et par uker før, så da valgte jeg å fortelle sannheten. Sjefen ble litt overrasket, og da sa jeg bare «vi har prøvd i noen år, så det gikk ikke akkurat å planlegge det så bra..». Da virket det som han forstod det bedre😉 Fortalte det til kollegaer i uke 18, og de tok det veldig bra👍🏼 Jeg jobber fortsatt fullt nå i uke 31, til tross for en ganske tung og smertefull graviditet. Trives godt i jobb, og stort sett gjør den meg ikke i dårligere form. Får se om jeg holder ut helt til permisjon i uke 37. Lykke til😊😊😊 Anonymkode: 4c857...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg opplevde også det samme: takket ja til jobben i april, fant ut at jeg var gravid i juni, oppstart i august. Jeg hadde ikke tenkt å si noe til sjefen før etter ordinær ultralyd i uke 18, men han spurte meg om jeg kunne delta på noe som ikke passet for gravide et par uker før, så da valgte jeg å fortelle sannheten. Sjefen ble litt overrasket, og da sa jeg bare «vi har prøvd i noen år, så det gikk ikke akkurat å planlegge det så bra..». Da virket det som han forstod det bedre😉 Fortalte det til kollegaer i uke 18, og de tok det veldig bra👍🏼 Jeg jobber fortsatt fullt nå i uke 31, til tross for en ganske tung og smertefull graviditet. Trives godt i jobb, og stort sett gjør den meg ikke i dårligere form. Får se om jeg holder ut helt til permisjon i uke 37. Lykke til😊😊😊 Anonymkode: 4c857...4f1 Så flott å høre at du trives med ny jobb og orker å jobbe så langt ut i svangerskapet. Har tenkt en del og tror jeg også må si sånn som deg, at vi har prøvd lenge. Men satser på at jeg får jobbet noen uker først, så de blir litt kjent med meg. Men takk for at du deler historien din, for den var veldig lik min situasjon. Anonymkode: 20d12...90d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Så lenge du gjør jobben din, så er jo ikke en graviditet en grunn til å si deg opp/godkjenne prøveperioden. Du har vel i så fall krav på å vite hvorfor du ikke tilfredstilte kravene til jobben. Tror dette kommet til å gå bra jeg!:) Ville nok ventet med å si det noen uker (om mulig) jeg også, så de blir litt kjent med deg. Så har det sikkert litt med hvordan du forteller det også. Masse lykke til i ny jobb! Heier på deg! Anonymkode: 12e46...4f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå