Gloan9 Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 (endret) Anti diskrimingerings lover er faktisk anti rasisme. "I offentligheten, arbeidsplasser der man ikke kan diskriminere folk basert på hudfarge, legning osv" Media forhold til anti rasisme handler vel å lage penger ut av det (I USA flest) politikere og media tjener mye på faktisk rasisme der. Enn faktiske problemer som fattigdom og arbeidsledighets problemer. Rasisme er det mye penger i, kan bare si man er anti rasist så kan man skylde på noen med en hudfarge så kan man bare mane folk opp mot andre i det landet. Er logikken hos Amerikanere, er mye profitt i slike selskaper! Endret 9. desember 2020 av Gloan9
Bunuel Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Er dette bare til opplysning eller lurer du på noe?
Gloan9 Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2020 kvikksand9 skrev (4 minutter siden): forstår ikke helt hva du mener? Har du hele tatt sett på Amerikansk Talkshows der de snakker om det hele tiden. Men de snakker aldri om infrastruktur problemer eller fattigdommen som i sør statene annet enn å spøke hvor fattige de er osv?
kvikksand9 Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Gloan9 skrev (Akkurat nå): Har du hele tatt sett på Amerikansk Talkshows der de snakker om det hele tiden. Men de snakker aldri om infrastruktur problemer eller fattigdommen som i sør statene annet enn å spøke hvor fattige de er osv? Lenge siden. Men slik jeg husker, snakket de ofte hvorfor de vil "vinne" pga de kommer fra fattige strøk. Vet ikke hvor relevant det er "Jeg vil gjerne vinne American Idol pga de dårlige veiene jeg er oppvokst med har ikke gitt meg mulighet til å bli en sanger." Når jeg tenker meg var det ikke all slags mulig "sob historie": mor død, kreftsyk søsken, rasisme, fattigdom, nedsatt funksjonsevner, sykdom osv.
Gloan9 Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2020 kvikksand9 skrev (Akkurat nå): Lenge siden. Men slik jeg husker, snakket de ofte hvorfor de vil "vinne" pga de kommer fra fattige strøk. Vet ikke hvor relevant det er "Jeg vil gjerne vinne American Idol pga de dårlige veiene jeg er oppvokst med har ikke gitt meg mulighet til å bli en sanger." Når jeg tenker meg var det ikke all slags mulig "sob historie": mor død, kreftsyk søsken, rasisme, fattigdom, nedsatt funksjonsevner, sykdom osv. Snakker ikke om underholdning. Jeg mener folk som Bill Maher (Eneste jeg gidder å se på) Men du har dårlige komikere også som John Oliver og Stephen Colbert. Conan er grei men han driver ikke mye med politikk. Uansett dette er også lik i Amerikansk media. De snakker mye røvl ofte enn å komme til et poeng.
kvikksand9 Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Gloan9 skrev (2 minutter siden): Snakker ikke om underholdning. Jeg mener folk som Bill Maher (Eneste jeg gidder å se på) Men du har dårlige komikere også som John Oliver og Stephen Colbert. Conan er grei men han driver ikke mye med politikk. Uansett dette er også lik i Amerikansk media. De snakker mye røvl ofte enn å komme til et poeng. oops, leste "talentshow", kanskje det er leggetid nå? Vil ikke akkurat si talkshows skal være representativt for hele "amerikanske media".
Thaila Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Gloan9 skrev (10 minutter siden): Har du hele tatt sett på Amerikansk Talkshows der de snakker om det hele tiden. Men de snakker aldri om infrastruktur problemer eller fattigdommen som i sør statene annet enn å spøke hvor fattige de er osv? Tror du har gått glipp av Oprah showene.
Gloan9 Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #9 Skrevet 10. desember 2020 kvikksand9 skrev (1 minutt siden): oops, leste "talentshow", kanskje det er leggetid nå? Vil ikke akkurat si talkshows skal være representativt for hele "amerikanske media". problemet er Amerikanere faktisk populariserer slikt, enn noe objektivt som CSPAN. Prøv å se for deg i Norge om vi hadde vår variant av Fox News eller venstre sladre nyheter istedet for noe normalt som TV2 nyheter. Jeg ville blitt gal om det var virkeligheten. Kanskje nermeste er sladre aviser som VG men... jeg kan overleve det. Jeg leser de ikke.
Gloan9 Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #10 Skrevet 10. desember 2020 kvikksand9 skrev (3 minutter siden): oops, leste "talentshow", kanskje det er leggetid nå? Vil ikke akkurat si talkshows skal være representativt for hele "amerikanske media". For å si det slikt. Dette er hva jeg skulle ønsket Amerikansk nyheter var Men det er dermed motsatt fordi CSPAN er ikke så sykt populært i det landet
Thaila Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Gloan9 skrev (1 minutt siden): problemet er Amerikanere faktisk populariserer slikt, enn noe objektivt som CSPAN. Prøv å se for deg i Norge om vi hadde vår variant av Fox News eller venstre sladre nyheter istedet for noe normalt som TV2 nyheter. Jeg ville blitt gal om det var virkeligheten. Kanskje nermeste er sladre aviser som VG men... jeg kan overleve det. Jeg leser de ikke. USA har jo hatt rasismedebatter veldig lenge. Fox News er ikke en god representasjon av Amerikansk media, den er som kjent veldig Republikansk..
Gloan9 Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2020 Thaila skrev (Akkurat nå): USA har jo hatt rasismedebatter veldig lenge. Fox News er ikke en god representasjon av Amerikansk media, den er som kjent veldig Republikansk.. Ja men det er jo bare tull på de. De skal dokumentere hva som skjer. Det blir mer som søppelprat er omtrent 90% av det nyhetene i USA har.
Thaila Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 Gloan9 skrev (4 minutter siden): Ja men det er jo bare tull på de. De skal dokumentere hva som skjer. Det blir mer som søppelprat er omtrent 90% av det nyhetene i USA har. Synes ikke de debattene er noe bedre i Norge for å være ærlig.
Gloan9 Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #14 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Thaila skrev (8 minutter siden): Synes ikke de debattene er noe bedre i Norge for å være ærlig. I det minste får jeg raportert nyheter fra TV2 nyheter på et såpass objektivt nivå. Nyheter i USA er bare kommentarer enn noe reportasje på hva de snakket om Kan gi et eksempel. Trump Vaksine Objektive nyheter Objektivt: Vaksinering vil starte fra den måneden Konklusjon: Dette er hvordan folk flest kan få vaksine Trump Vaksine Tull Nyheter Kommentar: Bla bla bla, hva skal han gjøre når Biden tar over, er han inkompetent bla bla bla Konklusjon: Vasksinen kostet han valget Endret 10. desember 2020 av Gloan9
Gjest5656 Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 Amerika er bare sirkus i mine øyne. Hvorfor tror du dette her rundt rasisme er så mye viktigere enn at middelklassen stadig blir fattigere og de rike blir rikere? Jo, for det skal man ikke følge med på... Små bedrifter sliter og grunnen til at de må stenge er korona. De går konkurs uten inntekt. De store firmaene tjener gode penger på netthandel og teknologi. Folk har fått livene sine ødelagt og familiebedriften stengt. I mellomtiden krangler politikere om hvilken støtte dem skal få, og gjør det hele om til politikk og ikke samarbeid. Nancy Peloisi uttalte at med ny president så skal den kanskje stemme ja til stimulus. Helt skandale. Her må republikanere og demokrater samarbeide. Biden har valgt Eric Garcetti med på sin innsettelse og har du sett BLM protesterer utenfor guvernørens bolig og mener de har forrådt dem. Hva trodde de, at en karrierepolitkker som en gang stemte inn Crime Bill skulle hjelpe dem å fjerne finansieringen av politiet ? Se talen fra 1993 her Dette er en president som ikke gjorde noe for BLM under Obama administrasjonen så vidt jeg vet. Og jeg håper ikke han vil gi inn for noe press fra den heller. Det er egentlig litt latterlig at de tror han skal gjøre noe for dem. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå